  • 101. Data: 2019-01-28 14:47:11
    Temat: Re: Obowiązkowe badania DIESLI
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2019-01-25 o 14:26, kosmos pisze:

    > Pewnie, lepiej, żeby kot zdechł niż miałbyś wąchać przykre zapachy albo
    > nawet wdepnąć w szczyny.

    A dla czego ma zdechnąć? są piwnice, garaże pod budynkami, hale
    fabryczne, miejsc jest dużo a przyzwyczajanie kota do ciepełka klatki to
    tylko robienie na jego szkodę. Taki kot jak zwierzę z ZOO będzie miało
    trudniej dostosować się do warunków w jakich żyje, poza tym to są
    dorosłe koty mające już ileś lat na karku i jakoś sobie radziły do tej pory.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 102. Data: 2019-01-29 14:21:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-26 o 17:25, ToMasz pisze:

    > 1. niema szkodliwych związków

    Spalanie diesla w silniku generuje NOx. Niezależnie od tego, jak bardzo
    czyste paliwo by nie było, to powstaje NOx.

    > 2. spalając zużyjesz tyle tlenu, ile wytworzyły przetworzone na paliwo
    > rośliny

    Po uprawy tych roślin wycinano lasy, puszcze tropikalne, które
    odpowiadają za utrzymanie resztek równowagi klimatycznej na planecie.
    Uprawy przemysłowe roślin w miejscu lasów, puszcz tropikalnych zmieniają
    klimat na skalę globalną.

  • 103. Data: 2019-01-29 14:24:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-25 o 12:11, JDX pisze:

    > Oddycha. :-) Nie tak dawno jechałem z sąsiadem jego VW Transporterem.
    > Wizualnie auto wygląda bardzo dobrze, ale gdy tak sobie toczyliśmy się w
    > korku, to w środku spalinami waliło okrutnie. Przy zamkniętych szybach.

    To były spaliny własne, czy od poprzedzającego?
    Puśćcie sobie wylot z wydechu do kratki wentylacyjnej, wtedy będzie
    dopiero czuć jak czyste powietrze generuje diesel.

  • 104. Data: 2019-01-29 14:52:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 14:24:10 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > To były spaliny własne, czy od poprzedzającego?
    > Puśćcie sobie wylot z wydechu do kratki wentylacyjnej, wtedy będzie
    > dopiero czuć jak czyste powietrze generuje diesel.

    Ze Swojego benzyniaka puszczasz?

  • 105. Data: 2019-01-31 23:02:03
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 29 Jan 2019 05:52:24 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:

    >Ze Swojego benzyniaka puszczasz?

    Puszcza. Dlatego pierdzieli takie głupoty.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 106. Data: 2019-01-31 23:13:21
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 24 Jan 2019 12:10:49 +0100, "TOJA" <b...@s...pl> wrote:

    >Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?

    https://trans.info/pl/zakazy-dla-pojazdow-z-silnikie
    m-diesla-w-hamburgu-zerowy-efekt-dla-jakosci-powietr
    za-122284

    "Po 7 miesiącach obowiązywania zakazów przyszedł czas na podsumowanie
    i ocenę ich wpływu na jakość powietrza. Ilość tlenków azotu na Kieler
    Straße, jednej z głównych arterii komunikacyjnych miasta, pozostała
    taka sama (44 mikrogramów na metr sześcienny), natomiast
    zanieczyszczenie przy Habichtstraße w 2018 r. w porównaniu z 2017 r.
    zmniejszyło się o 5 procent. Jednak wartość 55 mikrogramów na metr
    sześcienny jest nadal znacznie powyżej zalecanej wartości maksymalnej
    (40 mikrogramów). Przy Max-Brauer-Allee jakość powietrza nie poprawiła
    się ani trochę, a ilość tlenków azotu, mimo obowiązywania zakazu dla
    starszych diesli, utrzymała się na tym samym poziomie."

  • 107. Data: 2019-01-31 23:14:50
    Od: j...@i...pl

    On Fri, 25 Jan 2019 15:27:12 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

    >Ale cała masa półgłówków uważa że będzie fajnie jak wpuści zwierzę do
    >klatki czy piwnicy żeby hałasowało i smrodziło wszystkim mieszkańcom.

    Wpuści to jeszcze mały problem. Ale są tacy mądrzy, co potrafią szyby
    powybijać w okach piwnicznych, żeby zrobić kotom dobrze.

  • 108. Data: 2019-02-01 01:42:23
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-01-31 23:14, j...@i...pl wrote:

    > Wpuści to jeszcze mały problem. Ale są tacy mądrzy, co potrafią szyby
    > powybijać w okach piwnicznych, żeby zrobić kotom dobrze.

    "Szokujące dane, koty ... mordują setki milionów zwierząt rocznie"

    http://niusy.pl/@nczas.com/a5x

    :-)

  • 109. Data: 2019-02-01 10:34:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Jan 2019 23:14:50 +0100, j...@i...pl napisał(a):
    > On Fri, 25 Jan 2019 15:27:12 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    >
    > Wpuści to jeszcze mały problem. Ale są tacy mądrzy, co potrafią szyby
    > powybijać w okach piwnicznych, żeby zrobić kotom dobrze.

    Ba - wstawienie szyby w to okienko zakrawa o przestepstwo.
    Znecanie sie nad zwierzetami

    J.