  • 1. Data: 2014-01-03 10:16:51
    Temat: Obraz 1080p na 5 metrowym kablu VGA
    Od: "DJ" <d...@w...pl>

    Witam,

    Chodzi o połączenie komputera z nowo zakupionym telewizorem LCD. Jeśli
    podłączę te dwa urządzenia kablem VGA (tv ma wejście PC in D-Sub) o
    standardowej długości (około 1 metr) to uzyskuję doskonały, ostry obraz bez
    zniekształceń w rozdzielczości Full HD.
    Komputer jednak ma być oddalony od TV o te 5 metrów, więc moje pytanie brzmi
    czy zakupiony 5-metrowy kabel VGA renomowanej firmy (np Vivanco
    http://allegro.pl/kabelvga-vga-hd-d-sub-5m-plazma-la
    ptop-rzutnik-i3791458040.html )
    pozwoli cieszyć się taką jakością obrazu jak na wspomianym kablu 1m. W
    ofercie w linku pisze o jakości HD a nie Full HD, dlatego zwracam się z
    uprzejmą prośbą do szanownych grupowiczów zwłaszcza tych co mieli już
    doświadczenia w tej materii.
    Chciałbym dodać, że w Googlach znajduję informacje na ten temat sprzed
    kilku lat i są one bardzo pesymistyczne (obraz bez zniekształceń tylko do
    720p) ale jak wiadomo technika konstrukcji kabli idzie do przodu.
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdr

  • 2. Data: 2014-01-03 10:33:58
    Temat: Re: Obraz 1080p na 5 metrowym kablu VGA
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 03-01-2014 10:16, DJ pisze:
    > Chodzi o podlczenie komputera z nowo zakupionym telewizorem LCD. Jesli
    > podlacze te dwa urzadzenia kablem VGA (tv ma wejscie PC in D-Sub)...

    Nowy telewizor i tylko analogowe wejście?
    Będzie działać, nawet na 10 m, jeśli przy kablu nie będzie źródeł zakłóceń.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2014-01-03 10:38:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello DJ,

    Friday, January 3, 2014, 10:16:51 AM, you wrote:

> [...]
    > http://allegro.pl/kabelvga-vga-hd-d-sub-5m-plazma-la
    ptop-rzutnik-i3791458040.html
    > pozwoli cieszyć się takš jakoœciš obrazu jak na wspomianym kablu 1m. W
    > ofercie w linku pisze o jakoœci HD a nie Full HD, dlatego zwracam się z
    > uprzejmš proœbš do szanownych grupowiczów zwłaszcza tych co mieli już
    > doœwiadczenia w tej materii.
    > Chciałbym dodać, że w Googlach znajduję informacje na ten temat sprzed
    > kilku lat i sš one bardzo pesymistyczne (obraz bez zniekształceń tylko do
    > 720p) ale jak wiadomo technika konstrukcji kabli idzie do przodu.

    To nie kwestia techniki tylko elementarnej fizyki, której przeskoczyć
    się nie da. Kabel o długości 5 metrów będzie miał gorsze parametry z
    samej zasady. Myślę, że przy tej odległości powinieneś raczej przejść
    na HDMI.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2014-01-03 10:56:11
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    > To nie kwestia techniki tylko elementarnej fizyki, której przeskoczyć
    > się nie da. Kabel o długości 5 metrów będzie miał gorsze parametry z
    > samej zasady.

    Kwestia techniki wykonania ma znaczenie. Przekrój, czystość miedzi,
    ekranowanie... Między 2 a 5 m "strata" będzie wynosić nie więcej niż 2%,
    a czy to dużo? Najważniejsze, by przy kablu nie było mocnych źródeł
    zakłóceń elektromagnetycznych.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-01-03 11:02:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zakonspirowany" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > Kwestia techniki wykonania ma znaczenie. Przekrój, czystość miedzi,
    Lutowanie kabla do wtyczki czystą cyną też będzie lepsze niż zanieczyszczoną
    ołowiem ?
    P.G.

  • 6. Data: 2014-01-03 11:15:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, January 3, 2014, 11:02:42 AM, you wrote:

    > Lutowanie kabla do wtyczki czystą cyną też będzie lepsze niż zanieczyszczoną
    > ołowiem ?

    No wiesz! Jak śmiesz w ogóle sugerować ten śmiercionośny dla
    transmisji ołów?!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-01-03 11:15:53
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-01-03 10:16, DJ pisze:
> [...]
    > http://allegro.pl/kabelvga-vga-hd-d-sub-5m-plazma-la
    ptop-rzutnik-i3791458040.html )
    > pozwoli cieszyae sie tak? jakooeci? obrazu jak na wspomianym kablu 1m. W
    > ofercie w linku pisze o jakooeci HD a nie Full HD, dlatego zwracam sie z
    > uprzejm? prooeb? do szanownych grupowiczów zw?aszcza tych co mieli ju?
    > dooewiadczenia w tej materii.
    > Chcia?bym dodaae, ?e w Googlach znajduje informacje na ten temat sprzed
    > kilku lat i s? one bardzo pesymistyczne (obraz bez zniekszta?cen tylko do
    > 720p) ale jak wiadomo technika konstrukcji kabli idzie do przodu.
    Zniekształcenia (rozmycie) przy sygnale analogowym VGA zawsze będą,
    pytanie tylko - w zależności od długości kabla, jego jakości, od jakości
    kart graficznej i samego telewizora - jak mocne, i czy dla ciebie
    akceptowalne. Dlatego, jeśli tylko jest taka możliwość, to warto przejść
    na DVI/HDMI, bo cena samego kabla podobna, a problematyczność znacznie
    mniejsza.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-01-03 11:18:50
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-01-03 10:33, Zakonspirowany pisze:
    > Nowy telewizor i tylko analogowe wejście?
    A może stary komputer?

    --
    Michał

  • 9. Data: 2014-01-03 11:25:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Friday, January 3, 2014, 11:18:50 AM, you wrote:

    > A może stary komputer?

    Ale jak stary, że bez DVI, które przejściówką się przerabia na HDMI?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-01-03 11:25:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > No wiesz! Jak śmiesz w ogóle sugerować ten śmiercionośny dla
    > transmisji ołów?!

    Wy się tu śmiejecie z "wąsatej" cyny, a "pytajnik" (wnoszę z treści
    pytania) może się w tym pogubić.

    Do pytającego:
    Na odległośći 5 m będzie działać kabel VGA. W miarę przyzwoitym kablem
    puścisz do 10 czy 15m.
    Śmiem twierdzić (z własnych doświadczeń), że na 10 m lepiej kupić VGA
    niż kiepski "marketowy" HDMI.
    Jednak HDMI ma zaletę: puszcza sygnał cyfrowy, który (w teorii) nie
    ulega degradacji tak, jak analogowe VGA.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.