  • 1. Data: 2009-06-12 15:57:33
    Temat: Obrazki w BLOB vs skladowanie na serwerze
    Od: " " <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Mam do napisania serwis, ktorego jednym z zadan bedzie wylistowanie produktow
    w tabeli. Kazdy produkt oprocz informacji posiada rowniez obrazek.
    Podczas dodawania produktow, lepiej skladowac obrazki na serwerze a w baze
    wpisywac sciezke do pliku, czy tez lepiej wrzucac caly plik do pola BLOB?

    W jaki sposob pozniej odczytac taki obrazek? Zakladam, ze dane z bazy bede
    pobieral przez AJAX'a i przesylal jej za pomoca JSON'a do przegladarki. Jak w
    tym przypadku rozwiazac problem z obrazkami ?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2009-06-12 18:05:41
    Temat: Re: Obrazki w BLOB vs skladowanie na serwerze
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > W jaki sposob pozniej odczytac taki obrazek? Zakladam, ze dane z bazy bede
    > pobieral przez AJAX'a i przesylal jej za pomoca JSON'a do przegladarki. Jak w
    > tym przypadku rozwiazac problem z obrazkami ?

    Zadaj sobie raczej nastepujace pytania
    - jak z redundancja danych?
    - jak z keszowaniem zapytan?
    - jak z wydajnoscia aplikacji/bazy?

    pozatym, to chyba nie do konca ta grupa :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2009-06-13 10:50:52
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 12 Jun 2009 16:57:33 +0100, <u...@g...skasuj-to.pl> wrote:

> [...]
    > Podczas dodawania produktow, lepiej skladowac obrazki na serwerze a w
    > baze wpisywac sciezke do pliku, czy tez lepiej wrzucac caly plik do pola

    Bezpośrednio na dysku. Porządny serwer będzie to w stanie wysłać mapując
    plik do pamięci kernela - praktycznie 0 narzutu.

    W przypadku bazy będziesz nawiązywać połączenie z bazą, baza i tak będzie
    musiała to odczytać z dysku (tylko mniej wydajnie), przesłać do PHP lub
    podobnego, który będzie to dalej wysyłał w żałośnie niewydajny sposób
    marnując na to kilkadziesiąt razy więcej pamięci.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");