  • 1. Data: 2010-11-18 19:04:12
    Temat: Obroty diesla na autostradzie.
    Od: "makaronX" <s...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Wiadomo, ze nowoczesny silnik diesla mozna bez obawy, chwilowo wkrecic na
    wysokie obroty, ale jak jest w przypadku jazdy autostrada.
    Jak wysokie obroty, podrozujac, mozna bez obaw utrzymywac przez dluzszy
    czas, nie ryzykujac awarii silnika w takim na przyklad moim fiatowskim
    multijet'cie 1.9?

    Pozdrawiam,
    makaronX

  • 2. Data: 2010-11-18 19:11:18
    Temat: Re: Obroty diesla na autostradzie.
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-18 19:04, makaronX pisze:
> [...]
    > Jak wysokie obroty, podrozujac, mozna bez obaw utrzymywac przez dluzszy
    > czas, nie ryzykujac awarii silnika w takim na przyklad moim fiatowskim

    staraj sie nie przekraczac czerwonego pola a nic sie nie stanie.

  • 3. Data: 2010-11-18 19:12:56
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-11-18 19:04, makaronX pisze:

    [cut]

    Zalezy co masz na mysli wysokie obroty. Nie zaleca sie jezdzenia z
    predkoscia maksymalna to raz a dwa wkraczac na czerwone pole raczej
    tylko przy przyspieszaniu, dlugie autostradowe palowanie na czerwonym
    polu moze sie skonczyc roznymi ciekawymi awariami, np. urawniem wirnika
    pompy wody jak to sie w jednym silniku dzialo :)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2010-11-18 19:52:41
    Od: "Doby" <l...@a...pl>

    ja na autostradzie mam srednio 2900 - 3100 obrotow (140-160km/h)
    przez dluzsze odcinki i nic sie nie dzieje - zadnego spalania oleju ani nic

    Pozdr.
    D.

  • 5. Data: 2010-11-18 20:02:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Doby

    > ja na autostradzie mam srednio 2900 - 3100 obrotow (140-160km/h) przez
    > dluzsze odcinki i nic sie nie dzieje - zadnego spalania oleju ani nic

    To są wysokie obroty?

    --
    ignorance is bliss

  • 6. Data: 2010-11-18 20:12:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-11-18 20:02, to pisze:
    > To są wysokie obroty?

    W Jelczu :)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 7. Data: 2010-11-18 20:12:45
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    >To są wysokie obroty?

    U mnie ok 3800 obrotów i wiecej nie idzie prędkość ok 2000km/h

    ---==[ krzymek ]==---
    Laguna II '03 1.9dCi F9Q750 Turbo#2
    ex Clio'93 1.4RT E7J + LPG

  • 8. Data: 2010-11-18 20:13:44
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > U mnie ok 3800 obrotów i wiecej nie idzie prędkość ok 2000km/h

    no ale po co więcej, z tą prędkością przez Polskę przejedziesz w pół godziny
    ;-)

    brat

  • 9. Data: 2010-11-18 20:13:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-18 19:12, Maciej Browarczyk pisze:
> [...]
    > polu moze sie skonczyc roznymi ciekawymi awariami, np. urawniem wirnika
    > pompy wody jak to sie w jednym silniku dzialo :)

    W 1.5dci przy jeździe z butem w podłodze dłuższy czas, zdarzyło się
    pewnemu grupowiczowi usłyszeć huk, a następnie, po zatrzymaniu i
    otwarciu maski, dało się zobaczyć uśmiechniętą mordkę tłoka na wierzchu. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2010-11-18 20:25:30
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > W 1.5dci przy jeździe z butem w podłodze dłuższy czas, zdarzyło się
    > pewnemu grupowiczowi usłyszeć huk, a następnie, po zatrzymaniu i
    > otwarciu maski, dało się zobaczyć uśmiechniętą mordkę tłoka na wierzchu. ;)

    Zrobiłem tak swoją Meganką 150tys km i niestety buźki tłoka nie
    zobaczyłem :-(

    pozdrawiam
    mario
    ps. tzn. nie swoją tylko służbową :-D