  • 1. Data: 2009-05-14 06:25:33
    Temat: Odłączenie UPS i klops.
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Witam.

    Mam komputer, który miałem podłączony do APC Smart UPS 1000 i wszystko
    hulało jak trza.
    Teraz pozbyłem się UPSa, podłączam kompa bezpośrednio do sieci i cholera nie
    chce wstać.
    Tzn włącza się, ale nie idzie dalej, że się tak wyrażę - wentylatory się
    uruchomiły i koniec.
    Raz było tak, że ruchomiły się, komputer po chwili się wyłączył, i włączył
    ponownie i nic - czarny ekran.

    Teraz lame mode on: czy zasilacz przystosował się do parametrów prądu z
    UPSa? :)))
    Czy badać kondensatory, czy odłączyć wszystko, czy resetować CMOS?
    Se zasilacz padł?

    Zasilacz to któryś z Chiefteców, ok 400W z dwoma wentylatorami, nie pamiętam
    modelu, tak piszę na szybko.
    Po przeszukaniu guglem - chyba HPC-420-302-DF.
    Płyta ASRock 775i65PE
    Pentium D935
    4x512 DDR
    2 HDD
    DVDRW, CDR, NVidia 7600GS
    i duperele.

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 2. Data: 2009-05-14 08:16:38
    Temat: Re: Odłączenie UPS i klops.
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kerry" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > Teraz lame mode on: czy zasilacz przystosował się do parametrów prądu z
    > UPSa? :)))

    Napewno nie, to ten sam prąd.
    Jedynie możesz mieć teraz zamienione przewód fazowy z neutralnym, co nie
    powinno (normalnie nie może) mieć żadnego znaczenia.
    Myślę że zaszedł zbieg okoliczności - coś miało paść i padło akurat przy
    likwidacji UPS-a.
    Może przy likwidacji UPS-a poruszałeś maszyną - i przyczyniło się to do
    jakiejś usterki.

    Włam się do budy, podociskaj wtyki, dalej możesz skasować CMOS, pomierz
    napięcia jakie są na wyjściu zasilacza kiedy kręcą się tylko wentylatory.
    itd :)

    --
    B.G

  • 3. Data: 2009-05-14 09:02:50
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    B.G napisał(a):

    > Napewno nie, to ten sam prąd.

    OK.

> [...]
    > Włam się do budy, podociskaj wtyki, dalej możesz skasować CMOS, pomierz
    > napięcia jakie są na wyjściu zasilacza kiedy kręcą się tylko wentylatory.

    Ano, powalczę, dzięki :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 4. Data: 2009-05-14 19:38:07
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Użytkownik "B.G" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    [..]
    > Włam się do budy, podociskaj wtyki, dalej możesz skasować CMOS, pomierz
    > napięcia jakie są na wyjściu zasilacza kiedy kręcą się tylko wentylatory.
    > itd :)

    Chyba coś z zasilaczem :-/
    Poodłączałem wszystko, napięcie za niskie, około 11V.
    (Przy 1 module RAM i karcie graf. zdołał się uruchomić z takim napięciem
    11V, na pozostałych liniach OK, w BIOSie pokazuje jak na mierniku)
    Być może trzeba obciążyć - zacząłem podłączać różne elementy.
    Napięcie wraca do normy.
    Zauważyłem, że jeśli zasilacz jest wyłączony dłuższy czas (wyącznikiem, z
    tyłu obudowy), są problemy. Kiedy jest włączony - uruchomienie komputera nie
    sprawia poblemów.
    Po pozbyciu się UPSa właśnie był jakiś czas zupełnie pozbawiony zasilania.
    Czy te zasilacze tak mają? Ładują się jakby...? Nie chce mi się wierzyć...

    Aha, otworzyłem zasilacz, odkurzyłem z kilo kurzu :-/
    Gdy się go włącza, lekko piszczy, później coraz ciszej itd.. - mniemam że to
    normalne ;)

    Sam nie wiem czy to płyta, czy zasilacz.... w każdym razie myszka padła, na
    USB - nie wzbudza się przy poruszaniu (optyczna) ale to pewnie nie ma
    związku.

    Póki co - piszę teraz na tym komputerze.

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 5. Data: 2009-05-14 20:43:50
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > Czy te zasilacze tak mają? Ładują się jakby...? Nie chce mi się wierzyć...

    Nie ładują tylko wysychaja kondensatory elektrolityczne

    Do wymiany zasilacz chyba że ktoś się pobawi w naprawę.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-05-15 09:26:14
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Irokez napisał(a):

    [..]
    > Nie ładują tylko wysychaja kondensatory elektrolityczne
    > Do wymiany zasilacz chyba że ktoś się pobawi w naprawę.

    Widziałem tam 2 takie duże a reszta "standardowe" nieduże walce.
    Pewnie trzeba by sprawdzać każdy z osobna, a to zdaje się nie kalkuluje się
    zwłaszcza, że zasilacz już ma parę lat.
    Dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 7. Data: 2009-05-15 10:41:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Irokez pisze:
    > Użytkownik "Kerry" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > Nie ładują tylko wysychaja kondensatory elektrolityczne
    >
    > Do wymiany zasilacz chyba że ktoś się pobawi w naprawę.

    W tym zasilaczu akurat nie jest to takie proste, wszędzie radiatory i
    ciężko się dostać do elementów :P