  • 1. Data: 2009-05-13 19:32:44
    Temat: Ciachanie kabla IDE
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    Czy można bezkarnie uciąć kablowi IDE (= taśmie PATA) złącze do drugiego
    dysku (zaraz za pierwszym, żeby być dokładnym)? Nie będzie błędów transmisji?

    K.

  • 2. Data: 2009-05-13 19:52:02
    Temat: Re: Ciachanie kabla IDE
    Od: "JwZw" <j...@i...pl>

    Użytkownik <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy można bezkarnie uciąć kablowi IDE (= taśmie PATA) złącze do drugiego
    > dysku (zaraz za pierwszym, żeby być dokładnym)? Nie będzie błędów
    > transmisji?

    Jeśli zrobisz to np. ostrym nożykiem tak aby nie pozostawić zwarć, to
    wszystko będzie OK.
    Długość tej taśmy nie jest jakoś rygorystycznie określona, więc możesz ją
    modyfikować do woli.

  • 3. Data: 2009-05-13 21:18:23
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Czy można bezkarnie uciąć kablowi IDE (= taśmie PATA) złącze do drugiego
    > dysku (zaraz za pierwszym, żeby być dokładnym)? Nie będzie błędów
    > transmisji?

    Bledow raczej nie bedzie, bo z tego co wiem w kazdej z trzech wtyczek
    wszystkie 47 kabli masy jest ze soba zwarte, wiec nic nie bedzie dzialac
    jak antena. Tyle, ze standardowo naped umieszczony blizej plyty glownej
    powinien pracowac jako Slave.

    k,

  • 4. Data: 2009-05-13 21:31:49
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Czy można bezkarnie uciąć kablowi IDE (= taśmie PATA) złącze do drugiego
    > dysku (zaraz za pierwszym, żeby być dokładnym)? Nie będzie błędów transmisji?

    Ja kiedyś tak zrobiłem z kablem 40 żyłowym i niestety to nie był dobry
    pomysł.
    Tak mało miejsca masz?

    zyga

  • 5. Data: 2009-05-13 22:11:15
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    <k...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Czy można bezkarnie uciąć kablowi IDE (= taśmie PATA) złącze do drugiego
    > dysku (zaraz za pierwszym, żeby być dokładnym)? Nie będzie błędów
    > transmisji?

    u mnie dzialalo, wazne zeby ciac ostrym nozem (np do tapet) zaraz
    przy wtyczce (polozyc ostrze na wtyczce i ciachac na rowno z plastikiem)
    (mozna tez na skos, itd. ale im wiecej zostanie tym bardziej prawdopodobne
    ze cos sie w koncu przy jakiejs okazji zewrze)
    wtyczke miec dobrze scisnieta (zeby sie nie rozpiela) a widoczne
    gole zyly zaizolowac - bo cokolwiek przewodzacego dotknie i masz zwarcie

  • 6. Data: 2009-05-13 22:19:20
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 13 May 2009 19:32:44 +0000 (UTC), " "
    <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Czy można bezkarnie uciąć kablowi IDE (= taśmie PATA) złącze do drugiego
    >dysku (zaraz za pierwszym, żeby być dokładnym)? Nie będzie błędów transmisji?
    >
    >K.
    Nożyczkami - bez problemu - były kiedyś taśmy na jeden dysk i o
    różnych długościach.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 7. Data: 2009-05-13 23:22:40
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 13 May 2009 23:31:49 +0200,
    Zygmunt M. Zarzecki <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> screamed:

    > Ja kiedyś tak zrobiłem z kablem 40 żyłowym i niestety to nie był dobry
    > pomysł.
    > Tak mało miejsca masz?

    Ja kiedyś tak zrobiłem z kablem 40-żyłowym i działa do dziś.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 01:22:20 user up 12072 days, 13:17, 1 user, load average: 0.13, 0.89, 0.04 ]

    Reality is for people who can't handle science fiction.

  • 8. Data: 2009-05-14 13:18:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur M. Piwko" s...@b...pl

    > Ja kiedyś tak zrobiłem z kablem 40-żyłowym i działa do dziś.

    Z 40 można nie tylko obcinać niepotrzebny koniec z wtyczką,
    ale można skracać taką taśmę, czyli przesuwać wtyczki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-05-14 13:46:35
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 13 May 2009 19:32:44 +0000 (UTC), k...@N...gazeta.pl
    napisał(a):

    > Czy można bezkarnie uciąć kablowi IDE (= taśmie PATA) złącze do drugiego
    > dysku (zaraz za pierwszym, żeby być dokładnym)? Nie będzie błędów transmisji?

    Jak najbardziej możesz, sam czasami robię takie taśmy. Ostatnia
    konstrukcja - taśma o długości o 0.5 cm większej niż 2 wtyczki - działa
    bez zarzutu.
    Swego czasu (jakieś 10 lat temu lub nieco więcej) normą (przynajmniej u
    mnie) było kupno 40-żyłowej taśmy i 2 lub 3 wtyczek i zrobienie sobie z
    niej taśmy żądanej długości i o wymaganym rozstawie wtyczek.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138