  • 31. Data: 2014-10-05 15:35:03
    Temat: Re: Odolejacz pompy próżnowej
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > A możesz napisać, w jakiej kolejności powietrze przepływa przez filtr?
    > najpierw przez filc czy przez papier? Skoro zamieniłeś, to jak jest, a jak
    > powinno być?

    Filtr oryginalny był "symetryczny" filc, papier, filc. Ten mój od zewnątrz
    filc, filc, papier, filc.
    Pytałe raczej w sensie geometrycznym :-).
    W oryginale brudne tłoczone jest do wnętrza cylindra, u mnie wciskane jest z
    zewnątrz. Filtr wewnątrz ma 60 mm na zewnątrz 90 mm.

    Ten wyłapany olej musi się gdzieś wykraplać, pewnie po stronie czystej. I
    właśnie po stronie czystej na dnie obudowy jest filterek metalowy i rurka,
    która odssysa ten wykroplony olej.

    Wychodzi na to, że chyba nie ma znaczenia czy czyste wychodzi środkiem
    cylindra czy zewnętrzną powierzchnią. Grubość ścianki fitra to około 10 mm,
    w tym 3 wartwy filcu (który w tym oczyszczaniu z mgły nic nie daje). Samego
    cudownego papieru jest 8 warstw. To może być ~5 mm.

    Robert

  • 32. Data: 2014-10-05 16:43:16
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 5 October 2014 15:35:03 UTC+2, Robert Wańkowski wrote:
    > Pyta�e raczej w sensie geometrycznym :-).

    Zastanawiam się jakie jest zróżnicowanie rozmiaru kropel. Jeśli wszystkie są takie
    same, to filc nie ma funkcji wyłapywania mgły, co najwyżej odsysania z papieru tego
    co się wyłapało i odprowadzania potem w dół. Ale jeśli krople są i grube i drobne, to
    te grube osiadają raczej na filcu. Wtdy lepiej mieć najpierw filc, potem papier, żeby
    grubymi kroplami nie zalepić papieru. Może być też tak, że ten papier tak na prawdę
    nic nie wyłapuje, tylko powoduje zlepianie tych małych kropelek w większe, które są
    dopiero wyłapywane przez filc. Wtedy filc lepiej mieć za papierem. Może dlatego
    właśnie w oryginalnym filtrze papier jest pomiędzy dwiema warstwami filcu, żeby mógł
    działać w obie strony?

    Dużo tam tego olej u się wyłapuje i spływa?

  • 33. Data: 2014-10-05 17:07:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
> [...]
    > warstwami filcu, żeby mógł działać w obie strony?
    > Dużo tam tego olej u się wyłapuje i spływa?

    W moim też jest filc po obu stronach, ale z jednej jest więcej.
    Nie widać ile tego oleju wkrapla się. Wszuystko jest pod pokrywą. Ale chyba
    nie jest tego dużo. Z moim filtrem odkurzaczowym przez kilkadziesiąt godzin
    pracy ubyło może 0,5 l oleju. Jak doleję to będe wiedział dokładnie.

    Widząc dymakę :-) jak się wydostaje z pompy można by pomyśleć, że w parę
    minut cały olej wyleci. Ale przykładając rękę do wylotu to nawet tłusta się
    nie zrobi.
    Po wyłaczeniu pompy to przez wiele minut wydostaje się ten dym. Wygląda jak
    smuga dymu papierosowego.

    Robert