  • 21. Data: 2017-08-13 15:34:14
    Temat: Re: Odporność zasilaczy impulsowych na przeciążenie
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Janusz"
    > oznacza że na tej 100 odłożyło się 40W, czyli coś około 90V, aż tyle nap w
    > sieci nie spada a zasilacz nie był z gatunku 110/240

    Ten mój jest właśnie "szerokonapięciowy" - jak większość współczesnych.
    Etykieta mówi:
    AC Input 110V/220V +/-15%
    Zasilacz dwusystemowy, pracuje więc bez bólu i na 110 i na 230V zgodnie z
    etykietą.
    Więc nic co by mocno dodatkowo katowało zasilacz nie miało miejsca, prócz
    obciążenie ponad stan wyjścia i nawet w stresie napięcie wejściowe
    uwzględniając spadek na żarówce nie spadało poniżej normy przewidzianej dla
    wejścia.

    > Pewnie jakby był na scalaku to by przeżył, tam często jest płynny start i
    > zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem, ale te najtańsze przetwornice
    > chińskie są najczęściej samowzbudne i przy zbyt niskim nap impuls robi się
    > za długi, nasyca się trafo i pada klucz na zwarcie.

    Podobne wnioski (bez nasycania rdzenia) kilka minut wcześniej wskazałem tu w
    wątku.
    Więc tylko w grę obecnie wchodzi zasilacz na dedykowanej kostce PWM, która
    czyni zasilacz bardziej głupotoodporny niż robiony na piechotę na
    pojedynczych tranzystorach.

  • 22. Data: 2017-08-13 15:59:09
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik jedrek napisał:

    > I tak obciążony zasilacz po jakieś minucie, dwóch testów padł.

    Widocznie takie było zabezpieczenie w zasilaczu za 1,5 usd.
    Ale nie martw się, w transformatorach też montują zabezpieczenie
    termiczne które ma za zadanie zadziałać tylko raz:)

    Jakiś nowy układ kitajce wymyślili, KTG53 ??
    No i bezpiecznik nawet dali, w tej klasie cenowej to nowość.
    https://youtu.be/cIceeqqU8fg
    Panie, za 1,5 usd to bajka, cud miód i orzeszki.

  • 23. Data: 2017-08-13 21:25:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "jedrek" <wonzespamem@won> napisał w wiadomości
    b.com...
    > Dziwne, że jak dobrym zasilaczem (wydłubany z jakiegoś tam sprzetu RTV)
    > bawisz się zasilając go za autotrasformatora to i przy 80V na wejściu
    > prawidłowo działa obciążony tą samą żarówką na wyjściu i nic się nie
    > dzieje, żadnych wybuchów i cudów.

    Mnie tam się wydaje, że jak mu napięcie spadnie poniżej minimum, to po
    prostu nie powinien wystartować, tak, jakby nie został włączony. Dla
    bezpieczeństwa chociażby, jak coś się stanie w sieci (choćby bednarka na
    podstacji się ujara) i napięcie rzeczywiście tak spadnie, a nas przy tym nie
    ma i zasilacza nie ma kto w tym momencie odpiąć... No, np. ruter do sieci
    domowej, wszyscy wyłączają, gdy np. idą do sklepu, czy pracy?

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 24. Data: 2017-08-14 11:04:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    .astraweb.com...
    >"Janusz"

    >No tak żarówka kosmiczny opór ~30 Ohm na zimno - spadki napięcia po
    >10000V będą.......

    Na zimno.
    Zasilacz 60W, to zarowka 100W w szereg pewnie juz swiecila.

    >W dodatku żarówka-bezpiecznik na wejściu praktycznie nie świeci (może
    >co najwyżej lekko zażarzyć w stresie, bo nie płyną przez nią potężne
    >prądy. A że naklejka zasilacza jasno mówi, że zasilacz pracuje od 90V
    >no to wiem w czym masz problem, że to przez żarówkę jako bezpiecznik
    >na zasilaniu niby miał się zasilacz spalić.
    >Dziwne, że jak dobrym zasilaczem (wydłubany z jakiegoś tam sprzetu
    >RTV) bawisz się zasilając go za autotrasformatora to i przy 80V na
    >wejściu prawidłowo działa obciążony tą samą żarówką na wyjściu i nic
    >się nie dzieje, żadnych wybuchów i cudów.

    A sprawdzales co bedzie po 5 minutach i obciazonym zasilaczu?

    Bo przy takim napieciu prad plynie znacznie wiekszy niz przy 230V.

    J.