  • 1. Data: 2003-12-23 21:36:05
    Temat: Re: Odwiedziny tylko w godzinach parzystych
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 4 Vizvary II Istvan wrote:

    > Co to może być!?

    NTG

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.4.0, OE-QuoteFix,
    przydatne skrypty, porady. Dla miłośników The Bat! zaawansowane
    filtry spamu i poczty dla wszystkich kont: http://hamster.thebat.pl/

  • 2. Data: 2003-12-23 22:46:18
    Temat: Odwiedziny tylko w godzinach parzystych
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Może odrobiną przesadt z tym "tylko" w tytule. Ale rzeczywiście tak jest.
    Serwis został przeniesiony do jednego z polskich firm hostujących od
    lokalnego providera. Jak oglądam statystyki 2 tygodni , okazuje się że w
    godzinach parzystych mam około 2 x więcej odwiedzin niż w nieparzystych.
    Występuje również podejrzana luka w statystyce pomiędzy godziną 11 a 14 jak
    też w poniedziałki(!) . Odwiedziny są głównie z USA (50%) reszta róznie (od
    Togo do Macedonii).
    Czy ktoś się spotkał podobnym zjawiskiem ? Co to może być!?

    Vizvary Istvan

  • 3. Data: 2003-12-24 00:26:01
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Vizvary II Istvan wrote:
> [...]
    > Macedonii).
    > Czy ktoś się spotkał podobnym zjawiskiem ? Co to może być!?

    Robot np. Googla, ktory Ci jakos tak regularnie lazi, choc ja nie zauwazylem
    takiej prawidlowosci.

    --
    ./ premax
    ./ p...@h...pl

  • 4. Data: 2003-12-24 04:56:51
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Robot np. Googla, ktory Ci jakos tak regularnie lazi, choc ja nie
    zauwazylem
    > takiej prawidlowosci.

    Roboty (Google, Inktomi, Ask Jeeves itd.) są z tej statystyki są wyłączone.
    Są pewne regularne wizyty robotów które analizer zalicza jako wizyty, ale są
    one rozpoznane i recznie wyłaczone.
    Tu chodzi o rzeczywiste wizyty lub pobierania pliku, które jeśli ogląda się
    pojedynczy dzień układają się w kratkę(poperzednio nie było widać żadnej
    reguły, najwyżej przerwy w wyniku kieskiej jakości łącz samego ISP) , jeśli
    oglada się statystykę np. tygodniową rozbitą na godziny widać "dziurę" w
    odwiedzinach pomiędzy 11 a 14 (poprzednio w tym okresie było maksymum
    wizyt) zaś jeśli ogląda się ilość w poszczególnych dniach tygodnia -
    najmniej jest w poniedziałek. Do tej pory w sobotę i w niedziele było o
    połowę mniej niż w pozostale dni. W poniedziałek raczej był do tej pory
    dniem o duzym ruchu (ludzie czytali zaległą pocztę?).
    Taj jakby jakieś wąskie gardło się uaktywniał w godzinach (dniach) szczytu ?
    Vizvary Istvan

  • 5. Data: 2003-12-24 07:56:28
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Robot np. Googla, ktory Ci jakos tak regularnie lazi, choc ja nie
    zauwazylem
    > takiej prawidlowosci.

    A własnie druga (po Yahoo) tematyczna grupa dystrybucyjna (ze Stanów) mnie
    uprzejmie powiadamia, że skreślono mnie z listy odbiorców, bo poczte nie
    odbieram. A to ma być profesjonalny hosting ? Że tak powiem hostingpro?

    Vizvary Istvan

  • 6. Data: 2003-12-30 16:26:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 24 Dec 2003 08:56:28 +0100, w <bsbgtq$chf$1@news.onet.pl>, "Vizvary II
    Istvan" <v...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > uprzejmie powiadamia, że skreślono mnie z listy odbiorców, bo poczte nie
    > odbieram. A to ma być profesjonalny hosting ? Że tak powiem hostingpro?

    Zrób mu reklamę :]

  • 7. Data: 2003-12-30 21:37:58
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik " --- ! daNuta ! ---" <d...@k...pl> napisał w wiadomości

    Hmmm. Ta grupa ta grupa. Chociaż fakt, że przeważająca większość
    korespontentów martwi się o to, że on nie widzi, a nie że jego nie widzą.
    Uważam, że fakt iż serwis działający w Polsce jest odwiedzany tylko w
    godzinach parzystych przez Amerykanów jest problemem polskiego Internetu.
    Chociaż może masz rację i to jest ICH PROBLEM?

    Vizvary Istvan

  • 8. Data: 2003-12-30 22:30:39
    Od: Tomasz Nidecki <n...@t...net>

    "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> wrote in

    > widzą. Uważam, że fakt iż serwis działający w Polsce jest odwiedzany
    > tylko w godzinach parzystych przez Amerykanów jest problemem
    > polskiego Internetu. Chociaż może masz rację i to jest ICH PROBLEM?

    Boli mnie maly palec u lewej nogi.

    Poniewaz siedze w chwili obecnej przed komputerem i tenze palec mam
    mniej-wiecej w odleglosci 10 cm od komputera, to uwazam, ze moj bolacy
    maly palec jest problemem zwiazanym z komputerem. A poniewaz komputer mam
    podlaczony do Internetu, to niniejszym stwierdzam, iz bolacy mnie maly
    palec u lewej nogi jest problemem polskiego Internetu.

    PS a tak naprawde problemem polskiego Internetu jest poziom niektorych
    jego uzytkownikow.

    PB, MSPANC.

    PS2 MODERACJO WROC!

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org

  • 9. Data: 2003-12-31 08:08:19
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Nidecki" <n...@t...net> napisał w
    wiadomości news:Xns9461EF1A38AE3tonidtonidnet@127.0.0.1...
> [...]
    > palec u lewej nogi jest problemem polskiego Internetu.
    >
    > PS a tak naprawde problemem polskiego Internetu jest poziom niektorych

    Chyba nie pojmujesz o co chodzi. Internet się składa z dostawców usług i z
    tych co z tych usług korzystają. Zresztą często są to ci sami. Ja tu akurat
    reprezentuję tą część, która chwilowo wystepuje w roli dostawcy usług. I tez
    mam problemy.

    Więc spróbuję jeszcze raz..
    Jest sobie serwis, który przez 9 miesięcy działał u mnie przy biurku. Na
    byle jakim składaku o buczącym wentylatorze. Połaczenie przez lokalnego
    providera. Zasilany byl ( i jest) przypadkowymi zjawiskami zachodzącymi w
    Internecie : ktoś nie może przeczytać swojej szyfrowanej lub podpisanej
    poczty. Korzysta z niego głównie armia amerykańska, ale nie tylko. Ze
    względu na sporadyczny, ale uporczywy zanik widoczności spoza oceanu serwera
    DNS mojego lokalnego providera - postanowiłem przenieść serwis do
    profesjonalnej firmy hostingowej, który zapewnia mnie ustawicznie, że serwer
    fizycznie stoi na najlepszym z możliwych miejsc w Polsce (ja mu wierzę, bo
    nie mam podstwa by nie wierzyć) kosztowało mnie to w sumie niemało kasy.
    (Mniej więcej zresztą 3 razy tyle, niż gdybym serwis przeniósł z domeny
    com.pl do domeny .com i hostował w USA. To też zresztą jest problem
    polskiego Internetu, ale mniejsze o to).
    Do tej pory (to znaczy póki serwer stał u mnie przy biurku) serwis był
    odwiedzany w miarę równomiernie a 3 dni po przeprowadzce zaczął chodzić w
    kratkę. Odwiedzany jest w paczkach, a bywa, że ściaganie jednej strony
    zaczyna się w jednej paczce a skończy się za godzinę - w nastepnej paczce.
    Dla mnie jest to główny dowód na to, że tu chodzi o jakieś zakłócenia lub
    jakieś wąskie gardło pojawiajace się okresowo gdzieś..

    Stąd pytanie : czy spotkaliście się jakimiś zakłóceniami w ruchu o podobnym
    charakterze ?

    A może jeszcze inaczej: serwis (costam.com.pl - IP z zakresu 62.129.... )
    patrząc za pomocą visualroute z Virginii widoczny jest przez 25 HOPów (co to
    by nie znaczyło) Sygnał z USA idzie trasą : GB, Fracja, ponownie GB,
    Niemcy,Austria, Polska. Czasami po drodze również Włochy. W Polsce jest
    łaczony przez Internet Technologies.
    Ten sam serwis pod inną nazwą (costam.net - IP z zakresu 213.180...) z
    Virginii widoczny jest przez 8 HOPów, trasa USA, Niemcy, Polska. W Polsce
    łaczony jest przez ATM SA.
    Konsultant z firmy hostingowej uparcie mnie wmawia, że ilośc HOPów czy też
    trasa pakietów nie ma żadnego znaczenia ("tam są takie grube światłowody,
    proszę Pana, że hohohooo lub jeszcze grubsze".) jednoczesnie stanowczo
    odmawia mozliwość zmiany IP, nawet gdybym zrezygnował z nazwy costam.net.
    ( Przy tym "hohohoooo" widzę przez telefon gest Kozakiewicza ilustrujący
    grubośc światłowodu).

    Czy ma konsultant racje ? Czy rzeczywiście nie ma to żadnego znaczenia ? Mi
    jako laikowi trudo w to uwierzyć.I nie mogę sprawdzić, bo serwis jest
    poindeksowany wszędzie na costam.com.pl.

    Vizvary II Istvan

  • 10. Data: 2003-12-31 11:06:29
    Od: Tomasz Nidecki <n...@t...net>

    > Chyba nie pojmujesz o co chodzi. Internet się składa z dostawców

    Nie, chyba TY nie pojmujesz o co chodzi. Moze teraz pojmiesz:

    * plonk *

    PS KROLESTWO ZA MODERATORA! 8]