  • 11. Data: 2003-12-31 11:31:03
    Temat: Re: Odwiedziny tylko w godzinach parzystych
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Tomasz Nidecki wrote:
    > PS KROLESTWO ZA MODERATORA! 8]

    mozecie przestac? zaczyna mnie to drażnić.

    --
    Mati (m...@m...net)
    One man can make a difference

  • 12. Data: 2003-12-31 11:40:16
    Od: Igor Wawrzyniak <s...@c...eu.org>

    Tako rzecze Mateusz Papiernik:

    > mozecie przestac? zaczyna mnie to drażnić.

    No właśnie, przydałby się moderator, żeby wycinać te wszystkie
    narzekania na brak moderacji.

    --
    Igor Wawrzyniak | PGP public key: https://crypto.eu.org/key.asc
    Odpowiadając przez e-mail zamień "spam-me-plenty" na "igor"

  • 13. Data: 2003-12-31 12:08:47
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    > mozecie przestac? zaczyna mnie to drażnić.
    Z mojej strony radością. I tak przestałem liczyć na jakąkolwiek sensowną
    odpowiedz czy podpowiedż. Chyba rzeczywiście "NTG" :-)

    Vizvary II Istvan

  • 14. Data: 2003-12-31 12:49:38
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Vizvary II Istvan <v...@p...onet.pl> wrote:
    > Dla mnie jest to główny dowód na to, że tu chodzi o jakieś zakłócenia lub
    > jakieś wąskie gardło pojawiajace się okresowo gdzieś..

    Spróbuj wyizolować to "gdzieś". Np. wyeliminuj kraj łącząc się do
    swojego serwisu regularnie i sprawdzając (notując) przepustowość
    przy ściąganiu jakiegoś pliku.

    Potem spróbuj poprosić kogoś w Stanach, najlepiej z tego miejsca, z którego
    zwykle ściągają (a najlepiej to z kilku różnych), o to samo -- ale konkretnie
    się umówić, żebyś wiedział, że to jest robione i miał z tego jakieś logi.

    Po czymś takim można będzie więcej powiedzieć.

    > A może jeszcze inaczej: serwis (costam.com.pl - IP z zakresu 62.129.... )
    > patrząc za pomocą visualroute z Virginii widoczny jest przez 25 HOPów [...]
    > Ten sam serwis pod inną nazwą (costam.net - IP z zakresu 213.180...) z
    > Virginii widoczny jest przez 8 HOPów [...]

    Jeżeli istotnie światłowody są grube ;) to nie ma większego znaczenia
    (no, oprócz ilości punktów, w których się może coś popsuć). Istotniejsze
    są czasy i (uchowaj przed) straty. Co też niestety nie jest w pełni
    miarodajne.

    > jednoczesnie stanowczo
    > odmawia mozliwość zmiany IP, nawet gdybym zrezygnował z nazwy costam.net.

    Zmiana IP na inną klasę nie jest możliwa. Po prostu GTS ma przydzielone
    swoje, ATM swoje. A różne ilości hopów (czyli jakby bram po drodze) to
    efekt tego, że mają łączność ze światem przez różnych providerów. W zasadzie
    nie powinno to mieć znaczenia.

    > Czy ma konsultant racje ? Czy rzeczywiście nie ma to żadnego znaczenia ? Mi
    > jako laikowi trudo w to uwierzyć.I nie mogę sprawdzić, bo serwis jest
    > poindeksowany wszędzie na costam.com.pl.

    Wiesz... jeżeli tak bardzo Ci to dopiekło, to costam.com.pl jest przecież
    Twoje (jak przypuszczam), więc nie powinieneś mieć żadnego problemu
    w zmianie jego IP na takie samo, które jest na costam.net -- indeksy sobie
    zostaną, a serwis będzie obsługiwany przez szybsze wg Ciebie łącze.
    (Choć z ciekawości bym spróbował znaleźć przyczynę problemu, dla Ciebie
    może to nie być takie interesujące i może Ci bardziej zależeć na usunięciu
    problemu.)

    p.

    PS I to jest problem polskiego Internetu, a przynajmniej jako moderator
    bym to puścił.

    PPS Propozycję głosowania nad moderowaniem zgłoszę niedługo na pnng.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 15. Data: 2003-12-31 15:22:10
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Spróbuj wyizolować to "gdzieś". Np. wyeliminuj kraj łącząc się do
    > swojego serwisu regularnie i sprawdzając (notując) przepustowość
    > przy ściąganiu jakiegoś pliku.

    Dzięki. Próbuję trochę jeszcze pobadać logi ( chociaż będzie trudno, raptem
    50-do 100 sztuk programów pobranych dziennie - za mało do prawdziwej
    statystyki). Może dam radę pobadać przepustowość (czy też raczej widoczność,
    bo jedyny sposób co znam , to przez visualroute). Raczej na klientów nie mam
    co liczyć - absolutnie przypadkowi od Afganistanu przez Bahrajn, Kuweit do
    USA). Ci to przyjdą, pobierają oprogramowanie i tyle ich widzę.

    Cała sprawa dlatego mnie wkurza, że poprzednio serwis chodził bardzo
    stabilnie i każde odchylenie od sredniej statystycznej było wyjasniane (o
    awarii zasilania w NY wiedziałem wczesniej niż usłyszałem w telewizorze -
    Amerykanie nie przyszli zgodnie z rozkładem więc coś się stało. Śledztwo
    lokalne wykazało, że tym razem to nie pies nasikał na skretkę 5ej klasy) .
    Niektóre zakłócenia powstawały z ewidentnej winy lokalnego ISP, inne
    zakłócenia wskazywały na LODMANA, jeszcze inne na IT. Tego nowego providera
    wybrałem własnie dlatego, że serwis próbny costam.net działał bez zbędnych
    pośredników - Verio, Deutsche Telekom, ATM i koniec. A gdy właściwą nazwę
    przeniosłem do nich to znowu : Verio, Sprnt-INNET, wędrówka po Europie ze
    Sprintlinkiem, GTE, IT i dopiero jestesmy w domu.
    Nic. Zobaczymy.
    Vizvary II Istvan

  • 16. Data: 2004-01-01 13:54:03
    Od: Michał Dwużnik <Michal.Dwuznik@_nospam_cern.ch>

    Użytkownik Vizvary II Istvan napisał:

> [...]
    > co liczyć - absolutnie przypadkowi od Afganistanu przez Bahrajn, Kuweit do
    > USA). Ci to przyjdą, pobierają oprogramowanie i tyle ich widzę.

    Umiesc na stronie info, że prosisz o to, by pobierający w miarę możności
    i w imię czegośtam sprawdził kilka razy o różnych godzinach/z różnych
    komputerów jeśli może i wysłał Ci statystykę. Znam przypadek kiedy to
    pomogło ...

    Zadowolony user moze nawet cos napisze ;)
    Pozdrawiam
    Michał

  • 17. Data: 2004-01-01 15:33:13
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Dwużnik" <Michal.Dwuznik@_nospam_cern.ch> napisał w
    wiadomości news:bt18q2$r0r$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > pomogło ...
    >
    > Zadowolony user moze nawet cos napisze ;)

    Boję się, że mają co innego na głowie, niż moja statystyka. Zwykle chełm
    zreszta. Może inaczej - "czy miałeś kiedyś kłopot w przeszlości z
    dostepnością do serwisu?". W zasadzie 1 czy 2 przypadki już wystarczaja.
    Jesli rzeczywiście są jakieś zakłócenia, któryś może napisze. Tym bardziej,
    że dosyć często piszą listy o licencję, przy okazji można ich się zapytać
    czy sa zadowoleni z samego serwisu.
    Myśl!

    Vizvary II Istvan

  • 18. Data: 2004-01-01 15:36:15
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Myśl!

    To znaczy nie Ciebie chcę zachęcić do myslenia (raczej dziekuje za pomysł)
    to miało być "Niezła myśl" albo cos w tym rodzaju., tylko niezbyt mi wyszło

    Vizvary II Istvan

  • 19. Data: 2004-01-01 22:48:07
    Od: Michał Dwużnik <Michal.Dwuznik@_nospam_cern.ch>

    > To znaczy nie Ciebie chcę zachęcić do myslenia (raczej dziekuje za pomysł)
    > to miało być "Niezła myśl" albo cos w tym rodzaju., tylko niezbyt mi wyszło
    >
    > Vizvary II Istvan

    Zrozumiałem :)
    A cóż to za software jeśli można spytać ?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 20. Data: 2004-01-02 05:39:33
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Dwużnik" <Michal.Dwuznik@_nospam_cern.ch> napisał w
    wiadomości news:bt283b$f60$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zrozumiałem :)
    > A cóż to za software jeśli można spytać ?

    Nic wielkiego, tyle, że póki co jedyny na świecie (szczerze mówiąc nie mam
    pojęcia dlaczego). To jest taki program, który potrzebne jest wtedy, gdy
    dostaniesz maila podpisanego lub zaszyfrowanego w standardzie S/MIME a
    odbierasz programem pocztowym nie znającym standardu S/MIME. Właściwy mail
    pojawia się jako plik załaczony o nazwie "smime.p7m". To co my oferujemy to
    jest taki program wykonywaly, który te maile rozszyfruje lub tylko rozkoduje
    i pokazuje. Największą organizajcą stosującą ten standard to armia
    amerykanska a część posługuje się platformą webową Exchange'a server (OWA),
    więc zamiast maila, zobaczy ten niby-załacznik. No to przychodzą i
    pobieraja. Część już zna program i po prostu pobiera. Poza nimi do nas
    trafiają Ci, którzy szukają mozliwości otwarcia plików o rozszerzeniu .p7m w
    poszukiwarkach lub polegają na sugestii automatu wbudowanego w XP (żeby
    zobaczyli w serwisie http:/filext.com).

    Vizvary II Istvan