  • 1. Data: 2003-12-23 19:41:48
    Temat: druga Japonia, czy Trzeci świat...?
    Od: Romuald Szcześniak <r...@g...pl>

    Pół roku temu pisaliśmy o szokującej ofercie szwedzkiego providera, który
    łącze o przepustowości 26Mbit/s (w obydwu kierunkach) udostępnia w cenie 398
    koron miesięcznie (ok 200 PLN). Jeszcze wcześniej podaliśmy informację na
    temat osiedla "Newton Place" w tokijskiej dzielnicy Koto, w którym wszystkie
    mieszkania będą za darmo podłączone do łącza internetowego o przepustowości
    1Gbps.

    Tym razem to już nie pojedyncze osiedle, a pełna oferta japońskiej firmy NTT
    East, która od kwietnia oferuje łącze o szybkości 100Mbit/s (w obydwu
    kierunkach) w cenie 5880 jenów, czyli... 200 PLN. W cenę jest nawet wliczony
    podatek... Jeszcze korzystniejszą ofertę ma dla Japończyków NTT West, które
    oferuje podobną usługę za 210 jenów mniej.

    http://news.di.com.pl/?lp=5304

    --
    RomekSz __________________ http://sqadaq.tk/ __________________ ICQ 38248653
    MusIQ: Black Sabbath - "Changes"

    After all, it is only the mediocre who are always at their best.
    -- Jean Giraudoux

  • 2. Data: 2003-12-23 20:07:08
    Temat: Re: druga Japonia, czy Trzeci świat...?
    Od: "owz" <o...@s...net>

    Romuald Szcześniak [r...@g...pl] popełnił[a] był[a] wiadomość:

> [...]
    > jest nawet wliczony podatek... Jeszcze korzystniejszą ofertę ma dla
    > Japończyków NTT West, które oferuje podobną usługę za 210 jenów mniej.

    tylko życzyć nam tego samego w Polsce ale to chyba nie bardzo realne :(. Co
    to tematu to ten 'Trzeci Swiat' sie chyba do nas odnosi :|.
    --
    owz

  • 3. Data: 2003-12-23 20:16:51
    Od: RS <u...@k...pl>

    > tylko życzyć nam tego samego w Polsce ale to chyba nie bardzo realne :(. Co
    > to tematu to ten 'Trzeci Swiat' sie chyba do nas odnosi :|.
    > --

    A może by tak wsiąść się wzorem Japończyków do uczciwej i rzetelnej pracy
    (zamiast jęczenia jak tu mamy źle) i może za jakiś czas ... nie trzeba
    będzie zmieniać tej grupy w pl.internet.polip.marzenia ?

    --
    pozdrawiam
    RS

  • 4. Data: 2003-12-23 20:39:42
    Od: Maciej Anczura <s...@i...edu.pl>

    owz wrote:

    > tylko życzyć nam tego samego w Polsce ale to chyba nie bardzo realne :(. Co
    > to tematu to ten 'Trzeci Swiat' sie chyba do nas odnosi :|.

    Babskie gadanie! Lepiej przypomnijcie sobie jak prezentował się dostęp
    dla enduserów choćby trzy, cztery lata temu (że drzewiej nie wspomnę)
    i w jakim tempie to wszystko się dzieje. Oczywiście jesteśmy trochę
    z tyłu, ale dziesięciolecia to z pewnością nie są.

    --
    I know you and Frank were planning to disconnect me,
    and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.

  • 5. Data: 2003-12-23 20:48:47
    Od: Tomasz Paszkowski <n...@d...kgb.com.ua>

    W artykule <i...@n...sqadaq.net>, Romuald Szcześniak napisał(a):
> [...]
    > podatek... Jeszcze korzystniejszą ofertę ma dla Japończyków NTT West, które
    > oferuje podobną usługę za 210 jenów mniej.

    W polsce też pełno takich usług gdzie przepustowość pętli abonenckiej
    wynosi 100Mb/s full duplex i to za wiele mniejsze pieniądze. Jednak to
    co jest dalej już nie wygląda tak różowo i podejrzewam, że podobnie jest
    i w japoni. Dobry internet kosztuje i tego nie da się przeszkoczyć.

    --
    _ _ _ _ _
    / \ | | / / / \ / \ --- Tomasz Paszkowski ------------------------------
    /_/ \__/ /_/ \_/ \_/ ----------------------------------------------------

  • 6. Data: 2003-12-23 22:08:16
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Tomasz Paszkowski wrote in

> [...]
    > pieniądze. Jednak to co jest dalej już nie wygląda tak różowo i
    > podejrzewam, że podobnie jest i w japoni. Dobry internet kosztuje

    Jak bym słyszał wypowiedź rzecznika prasowego tp sa...

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {FCE2AC80-36E5-4A64-A114-516F7D8E4139}

  • 7. Data: 2003-12-23 22:19:10
    Od: p...@p...pl (parys)

    > A może by tak wsiąść się wzorem Japończyków do uczciwej i rzetelnej pracy
    > (zamiast jęczenia jak tu mamy źle) i może za jakiś czas ... nie trzeba
    > będzie zmieniać tej grupy w pl.internet.polip.marzenia ?

    hahaha ! pierwszy raz widze tak trafna odpowiedz
    Jęczybuły brac sie do roboty, jak kazdy bedzie charował 16/dobe i bedzie
    spał w biurze za biurkiem to moze za 50lat...
    no ale nie ma co przesadzac, lepiej miejmy te pol megabita za 1pln na
    miesiac i tylko przez miesiac, to tez niezle
    btw u nich napewno nie ma takich madrych co by na laczu za rownowartosc
    200ZL powiesilo swoja wasna siec np 30 komputerow, w dodatku na 9 na 10
    komuterow chodzila by przez wiekszosc doby Kaazaa czy inne budle tudziez
    osioł

    nie wiem jak wy ale ja slyszalem o jak dla mnie "rekordowej" seici gdzie
    na jednym biednym sdi wisiao około 50 pecetów, napewno kazdy mial 10 lub
    100 Mbit za bardzo szokujaca cene pewnie maxymalnie kilka pln i nie
    ograniczonym dostepem do Internetu

    pary
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 8. Data: 2003-12-23 22:58:01
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce> napisał(a):

    > Jak bym słyszał wypowiedź rzecznika prasowego tp sa...

    Lacznosc ze swiatowymi Tier1 kosztuje tyle samo w Polsce i
    Japonii. Nie widze mozliwosci przeskoczenia ceny 100-150 EU za 1 Mbit/s.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 9. Data: 2003-12-24 10:46:41
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Lacznosc ze swiatowymi Tier1 kosztuje tyle samo w Polsce i
    > Japonii. Nie widze mozliwosci przeskoczenia ceny 100-150 EU za 1 Mbit/s.

    przy czym przypuszczam ze tym sie jakos strasznie nie stresuja.
    obecnie ciezar uslug masowo dostepnych np. przez popularna u nich pod
    tym wzgledem telefonie komorkowa zaczyna przechodzic na uslugi
    broadbandowe, gdzie krajowa siec nie obciazona juz takimi dosc
    niezmiennymi kosztami moze realizowac przy faktycznie dostepnych
    duzych przepustowosciach video on demand, uslugi glosowe, i to
    wszystko czym nowoczesne spoleczenstwo jest w stanie sie
    zainteresowac. swiat ich juz tak bardzo nie musi interesowac skoro
    maja efektywny transport IP i cos co jest w stanie go wykorzystac.

    --

    mossad but true.

  • 10. Data: 2003-12-25 17:02:56
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Przemyslaw Frasunek wrote in

    > Lacznosc ze swiatowymi Tier1 kosztuje tyle samo w Polsce i
    > Japonii. Nie widze mozliwosci przeskoczenia ceny 100-150 EU za 1
    > Mbit/s.

    Po pierwsze - czemu nie ? Masz swoich ludzi w ich działach handlowych ?

    Poza tym w takich krajach działają duże punkty wymiany ruchu (które np.
    u nas tepsa olewa), i dzięki temu ruch krajowy może być bardzo szybki.
    Zagraniczny pewnie też, trochę światłodrutów do USA pewnie mają.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {5D9024C8-2942-4273-988A-581438A64A66}