  • 11. Data: 2011-08-05 13:39:48
    Temat: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 10:52:47 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A jakby się TU uparło, to skończyłoby się na tym, że Ty byś musiał dopłacić
    > do naprawy, albo warsztat by ci auta nie wydał.
    > Nie raz i nie dwa taka sytuacja miała miejsce, użyj google jeśli nie
    > wierzysz.

    Czyli zakład naprawiał mimo, że nie uzyskal akcepatacji kosztorysu. W
    normalnym zakładzie jeżeli takiej akceptacji nie ma, to nie naprawiają.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 12. Data: 2011-08-05 14:50:34
    Od: " Yogo" <y...@g...pl>

    Ten artykuł mówi chyba o zgłoszeniu szkody a nie odwołaniu od wyceny i kwoty
    odszkodowania. Pytający pisze o terminie odwołania. Często TU nie podaje terminu
    odwołania w swoim piśmie z wyceną. Sam tak miałem i stąd pewnie to pytanie
    autora wątku. Niestety nie pamiętam ile to było u mnie, ale swoja wycenę i list
    do nich wysłałem po 2tygodniach od ich listu.
    Ostatecznie skonczyło się w sądzie, dostałem tyle ile wycenił mi niezależny
    rzeczoznawca i dostałem kilka tysiecy więcej niż TU chciało dac. Do tego często
    zawyżają koszty naprawy i zaniżają wartość auta przed zdarzeniem tylko po to
    żeby zrobić szkodę całkowitą. Potem tylko zawyżają wartości wraka i dostajemy
    grosze.

  • 13. Data: 2011-08-05 18:22:41
    Od: "Andrzej R" <a...@w...pl>

    wiadomości news:j1gb0q$p77$1@news.onet.pl...
> [...]

    > dopłacić do naprawy, albo warsztat by ci auta nie wydał.
    > Nie raz i nie dwa taka sytuacja miała miejsce, użyj google jeśli nie

    Jak się z takim bezprawiem będziesz zgadzał, to pewnie i tak będzie. Jednak
    kiedyś w podobnej sytuacji jak warsztat nie chciał mi oddać auta po
    naprawie, przyjechałem do nich z policją i powiedziałem, że nie chcą oddać
    mi samochodu. Policjant sprawdził w dowodzie rejestracyjnym czy faktycznie
    jestem właścicielem pojazdu, po czym polecił warsztatowi oddać mi moją
    własność. Na oświadczenie warsztatu, że jestem im winny pieniądze, policjant
    stwierdził, że to nie ma nic do rzeczy i nie mają prawa przetrzymywać mojej
    własności, a od rozstrzygania sporów finansowych są sądy i tam mogą
    skierować sprawę przeciwko mnie. No i samochód mi oddali, a tak nawiasem
    mówiąc (pisząc:-)) żaden pozew przeciwko mnie do sądu nie wpłynął.

  • 14. Data: 2011-08-05 23:04:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej R" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a tak nawiasem mówiąc (pisząc:-)) żaden pozew przeciwko mnie do sądu nie

    Też to trenowałem, ale obeszło się bez policji, tylko z ostrzejszą pyskówką.
    Niemniej, jeśli to nie jest konieczne (bo np. auto jeździ) to nie widzę
    sensu sie w takiej sytuacji stawiać.
    Najpierw odszkodowanie na konto - a potem naprawiamy.

  • 15. Data: 2011-08-06 17:06:36
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    W dniu 2011-08-05 10:24, Papkin pisze:

    > To samo w sprawie AC jesli mozna zapytac, reguluja to jakies odgorne
    > przepisy pewnie.

    Jeśli z AC to sprawa jest o wiele trudniejsza - bo to jest ubezpieczenie
    dobrowolne, którego to zasady mogą byc praktycznie dowolne (a ścislej -
    każda ubezpieczalnia może mieć swoje, a Ty kupując polisę zgadzasz się
    na nie).
    Odkop więc swoje OWU, przeczytaj ze zrozumieniem, szczególnie to co
    dotyczy twojego przypadku, bo uniwersalnej odpowiedzi nie mia.

  • 16. Data: 2011-08-06 18:06:29
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-05 10:07, Tomasz Guzik pisze:
> [...]
    > Mam wycenę szkody z OC przysłane z TU sprawcy. Kompletnie nie zgadzam
    > sie z tą wyceną i chcialbym sie odwołać. Ile mam na to czasu ?
    > Czy jeśli zrobię wycenę i zdjęcia przez niezależnego rzeczoznawce to
    > nie musze czekać z naprawą do ewentualnej sprawy sądowej czy lepiej
    > nie ruszać auta?
    > Myśle że nie ma sensu czekać bo jeden komplet zdjęć ma już TU od
    > swojego kosztorysanta a drugi będzie od mojego rzeczoznawcy. Orientuje
    > sie ktoś ile taka wycena kosztuje. Bo mi gość powiedział 260zł lub
    > 350zł ze szczegółowym kosztorysem i nie wiem czy to dużo?

    Normalnie wstawiasz auto do warsztatu i prosisz na piśmie o drugie
    oględziny po rozbiórce pojazdu. Za drugim razem przyjadą, doliczą rzeczy
    których nie doliczyli i wyślą Ci nową wycenę. Albo się zgodzisz albo
    nie. Nie wiem jak chcesz zlikwidować szkodę, bo nie napisałeś.

  • 17. Data: 2011-08-06 18:08:05
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-05 13:39, huri_khan pisze:

    > Czyli zakład naprawiał mimo, że nie uzyskal akcepatacji kosztorysu. W
    > normalnym zakładzie jeżeli takiej akceptacji nie ma, to nie naprawiają.

    G prawda. Się nie znasz a się wypowiadasz.

    Normalny czy nienormalny autoryzowany warsztat ma umowę zawartą z TU i
    zgodnie z umową albo mogą naprawiać bez akceptacji kosztorysu (do pewnej
    kwoty naprawy) albo nie.

  • 18. Data: 2011-08-06 18:15:05
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-08-05 14:50, Yogo pisze:
> [...]
    > żeby zrobić szkodę całkowitą. Potem tylko zawyżają wartości wraka i dostajemy

    Nieprawda. TU nic nie zawyża ani nic nie obniża. TU korzysta z ogólnych
    tabel i przeliczników (eurotax, audatex).

  • 19. Data: 2011-08-07 07:32:17
    Od: " " <y...@g...pl>

    > Nieprawda. TU nic nie zawyża ani nic nie obniża. TU korzysta z ogólnych
    > tabel i przeliczników (eurotax, audatex).

    Heh :) będziesz miał wycenianą szkodę to pogadamy. U mnie wartość wraka jest
    zawyżona o jakieś 1500zł a wartość auta przed zdarzeniem zaniżona o prawie 3tyś
    (porównywałem z US). Dodali sobie kilka części który niby są uszkodzone (a nie
    są nawet draśnięte) tylko po to żeby załapać sie na szkodę całkowitą.
    A tak w ogóle to 20cia postów a brak odpowiedzi na pytanie ile jest czasu na
    odwołanie.

  • 20. Data: 2011-08-07 12:18:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    LOL !!!
    Ale korzysta w taki sposób, że im wychodzi połowa ceny tej samej naprawy, w
    stosunku do rzeczoznawcy korzystającego z identycznych narzędzi.

> [...]
    > są nawet draśnięte) tylko po to żeby załapać sie na szkodę całkowitą.
    > A tak w ogóle to 20cia postów a brak odpowiedzi na pytanie ile jest czasu

    Ja widziałem ją ze 3 razy.