  • 1. Data: 2011-08-05 10:46:08
    Temat: zestaw DVD do samochodu
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    Temat w połowie może NTG, ale tylko w połowie.

    Poszukuję bowiem przenośnego DVD do samochodu montowanego tak, aby
    pasażerowie tylnej kanapy mogli z niego korzystać.
    Założenia:
    1) odtwarzanie DVD, DivX
    2) 2 ekrany (używałem kiedyś pojedynczego - nie sprawdza się)

    Pytania:
    1) niektóre mają możliwość grania w gry - jak to jest realizowane?
    Niektórzy piszą, że gry są na płycie, niektórzy że w padzie/konsoli...
    Do każdego odtwarzacza z USB można podłączyć pada, włożyć płytę z grami
    i grać?
    2) Co z waszego punktu widzenia jest ważne, co powinien taki sprzęt
    posiadać, czego się wystrzegać, na co zwrócić uwagę?

    Szukam sprzętu jak najtańszego, ale wolałbym uniknąć totalnej
    bezmarkowej chińszczyzny, Medionów i Tevionów (mam złe doświadczenia),
    ale np. Manta już wchodzi jak najbardziej w grę.

    A może ktoś z was ma używany sprzęt tego typu i chce się go za pół darmo
    pozbyć, bo mu tylko zawadza? ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2011-08-05 13:19:54
    Temat: Re: zestaw DVD do samochodu
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 05.08.2011 LEPEK <n...@n...net> napisał/a:
> [...]
    > bezmarkowej chińszczyzny, Medionów i Tevionów (mam złe doświadczenia),
    > ale np. Manta już wchodzi jak najbardziej w grę.

    Jeśli to ma być dla dzieci na tylnych siedzeniach, to polecam tablet.
    Kupiłem taniego "chińczyka", sprzęt odtwarza praktycznie wszystko.
    Ma wyjście mini hdmi i obsługuje dodatkowy monitor/telewizor.
    Płyty trzeba przegrać na kartę pamięci, ale to jednorazowa upierdliwość
    i potem jest znacznie wygodniej niż z płytami. Gry oczywiście są i
    działają bdb. Gamepad od PC nie zadziałał "od kopa" i dalej nie wnikałem,
    bo w sumie gry są na to dostosowane do tabletu i dzieciaki grają na tym
    jak na tablecie.
    Sprzęt to chińska implementacja S5PV210, czyli całkiem szybkie graty w
    znośnym opakowaniu. Teraz pewnie bym kupił coś z nowszego z tegra2.

    Sam po "poważnym" przemyśleniu tematu, odrzuciłem sprzęty dedykowane
    z napędem optycznym ze względu na podatność na uszkodzenia i upierdliwość
    zmiany płyt w aucie. Miałem radio z dvd i wyjściem na zewnętrzny monitor
    i nie było to wygodne. Po oglądnięciu mobilnych DVD, Gameboya i PSP,
    kupiłem tablet i nie mam na co narzekać.

    Ważne jest tylko aby głupio nie oszczędzić i nie kupić "chińczyka" z
    popularnych budżetowych serii, wolnych nie obsługujących prawie niczego.

    S5PV210, czyli Cortex A8 1GHz, 0,5GB RAM, PoverVR540, to minimum żeby
    dało się wygodnie używać. Nadruk na obudowie i miejsce zakupu to kwestia
    ceny, gwarancji i dostępności aktualizacji oprogramowania, coś za coś.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 3. Data: 2011-08-05 14:34:48
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-08-05 13:19, kakmar pisze:

    > Jeśli to ma być dla dzieci na tylnych siedzeniach, to polecam tablet.

    No, ale wtedy startujemy z poziomu 600 PLN i dalej mamy jeden ekran :/
    Fakt - możliwości sprzętu nieporównywalne, ale cóż - budżet nie jest z
    gumy, a "w górę" można iść bez końca. Ja po przemyśleniu tematu
    ustaliłem pewne założenia i chyba przy nich pozostanę. Korzystanie z
    płyt mi póki co nie przeszkadza, zaleta dwóch ekranów w samochodzie dla
    mnie nie do przecenienia, a zakupiony za ~400 PLN sprzęt mogę po
    wakacjach opchnąć odzyskując 3/4 kwoty w razie czego. Ale dzięki za
    podpowiedź - zawsze warto mieć szersze spojrzenie :)

    Pozdr,

  • 4. Data: 2011-08-05 14:51:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 14:34:48 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > mnie nie do przecenienia, a zakupiony za ~400 PLN sprzęt mogę po
    > wakacjach opchnąć odzyskując 3/4 kwoty w razie czego. Ale dzięki za

    kup obudowę dyskową z odtwarzaczem divx albo najtańszy NMT
    tyle, że dyski twarde niekoniecznie są dobre do samochodu, więc raczej NMT
    i duży pendrak

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 5. Data: 2011-08-05 15:20:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Aug 2011 13:51:32 +0100, Waldek Godel

    > tyle, że dyski twarde niekoniecznie są dobre do samochodu

    Stwierdzasz to na podstawie? U mnie już dwa lata dysk jeździ w samochodzie
    (CarPC) i jakoś, pracując dzień w dzień, odpukać, działa bez problemów
    odtwarzając filmy, muzykę, a o ostatnie pół roku rejestrując równolegle
    obraz z kamery -- znaczy od tygodnia już się nie musi męczyć. :P I wcale
    nie jeżdżę jedynie po gładkich jak pupa niemowlaka autostradach. Dyski 2,5"
    wyjątkowo dobrze sobie radzą w pracy, nawet przy sporych wstrząsach.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 6. Data: 2011-08-05 16:12:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 15:20:30 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > nie jeżdżę jedynie po gładkich jak pupa niemowlaka autostradach. Dyski 2,5"
    > wyjątkowo dobrze sobie radzą w pracy, nawet przy sporych wstrząsach.

    Stwierdzam, że wystarczy raz wjechać w dziurę na jezdni podczas operacji
    odczytu/zapisu i dysk będzie się nadawał wyłącznie do kosza.
    To, że ktoś jeszcze nie trafił na taką sytuację, nie znaczy, że jej nie ma
    - bo jest.
    Dyski 2.5 radzą sobie ze wstrząsami świetnie jak są wyłączone oraz radzą
    sobie nieźle włączone, ale nie wykonujące operacji I/O.
    Natomiast nawet lekki wstrząs podczas odczytu/zapisu wystarczy, żeby
    głowica uderzyła w talerz i dysk nadawał się do kosza (dysk z bad sektorami
    nadaje się do kosza albo do jakiejś zabawki dla dzieci, ale nie do użytku)

    Sam zakres temperatur panujących w samochodzie w ciągu roku jest zbliżony
    do zakresu temperatur przechowywania przeciętnego dysku. PRZECHOWYWANIA.
    Daleko przekracza zakres dopuszczalnych temperatur podczas używania.

  • 7. Data: 2011-08-05 16:50:46
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > sektorami
    > nadaje się do kosza albo do jakiejś zabawki dla dzieci, ale nie do użytku)

    zawsze mozna uzyc sydku ssd 60GB w cenie 350zł netto juz mozna dostac bez
    problemu

  • 8. Data: 2011-08-05 16:54:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 16:50:46 +0200, Amir napisał(a):

    > zawsze mozna uzyc sydku ssd 60GB w cenie 350zł netto juz mozna dostac bez
    > problemu

    Można, ale po co? System do CarPC powinien się zmieścić na karcie CF, a
    dane na pendraku, co przy okazji rozwiąze problem przenoszenia materiałów z
    domu do auta.

  • 9. Data: 2011-08-05 17:26:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-08-05 14:51, Waldek Godel pisze:

    > kup obudowę dyskową z odtwarzaczem divx albo najtańszy NMT
    > tyle, że dyski twarde niekoniecznie są dobre do samochodu, więc raczej NMT
    > i duży pendrak

    O ile cenowo to by się może jakoś spinało, to ilość kabloteki przy takim
    rozwiązaniu... Nie mówię już o przekładaniu zestawu z samochodu do
    samochodu, a to też wchodzi grę. Ale dobrze wiedzieć o takim
    rozwiązaniu, może kiedyś...

    Pozdr,

  • 10. Data: 2011-08-05 17:40:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 17:26:30 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > rozwiązaniu... Nie mówię już o przekładaniu zestawu z samochodu do
    > samochodu, a to też wchodzi grę. Ale dobrze wiedzieć o takim

    a czym się różni kabloteka tego od odtwarzacza DVD?