  • 1. Data: 2018-04-30 16:29:42
    Temat: Odwrotne działanie geya.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Kupiłem silnik od maszyny do szycia z pedałem regulującym obroty.
    Problem w tym, że jak się geya puszcza, to silnik ma max obroty.
    Naciśnięcie powoduje zmniejszenie obrotów aż do zatrzymania. Czy tak ma
    być? BTW jak tam jest zrobiona ta regulacja? Spodziewałem się jakiego
    triaka, a tam 2 tajemnicze cylinderki, jakaś pojemność i równolegle cewka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2018-04-30 16:51:58
    Temat: Re: Odwrotne działanie geya.
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    BTW jak tam jest zrobiona ta regulacja? Spodziewałem się jakiego
    > triaka, a tam 2 tajemnicze cylinderki, jakaś pojemność i równolegle cewka.

    A w tych cylinderkach nie ma przypadkiem czarnych płytek?
    Coś mi świta, że grafitowe były i ich zgniatanie zmniejszało opór
    "cylindrów" -> przyspieszało silnik.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. doszedł już?

  • 3. Data: 2018-04-30 16:52:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-30 o 16:29, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > ma być? BTW jak tam jest zrobiona ta regulacja? Spodziewałem się
    > jakiego triaka, a tam 2 tajemnicze cylinderki, jakaś pojemność i

    Od kilku wieków stosowano stos węglowy
    http://zamep.pl/zespol-oporowy-regulata-obrotow-u-11
    8-p-283.html

    Wygląda to jak strzykawka z tłoczkiem/cylinderek, wewnątrz której
    znajduje duża ilość krążków grafitowych. Krążki te są ściskane tłoczkiem
    także grafitowym lub mosiężnym. Jak zostają ściśnięte to oporność tego
    stosu węglowego maleje.

    Zobacz czy jest możliwość przełożenia jakiegoś elementu tak, żeby stos
    był ściskany po wciśnięciu pedała, zamiast po jego zwolnieniu.

  • 4. Data: 2018-04-30 17:33:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Coś mi świta, że grafitowe były i ich zgniatanie zmniejszało opór
    > "cylindrów" -> przyspieszało silnik.

    Też tak podejrzewałem, ale ten odwrotny sposób działania...

    > ps. doszedł już?

    Nie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2018-04-30 18:16:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > być? BTW jak tam jest zrobiona ta regulacja? Spodziewałem się jakiego
    > triaka, a tam 2 tajemnicze cylinderki, jakaś pojemność i równolegle cewka.

    Może kopiłeś hamulec zamiast gazu? :-)
    A działa chyba podobnie do mikrofonu węglowego.

    Robert

  • 6. Data: 2018-04-30 22:44:26
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-04-30 o 16:52, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Zobacz czy jest możliwość przełożenia jakiegoś elementu tak, żeby stos
    > był ściskany po wciśnięciu pedała, zamiast po jego zwolnieniu.

    Z tego co pamiętam, jest też styk metalowy, który bocznikuje oporniki
    węglowe w pozycji maksymalnego wciśnięcia, żeby ograniczyć nagrzewanie.

  • 7. Data: 2018-05-01 00:48:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-04-30 o 22:44, SnCu pisze:
    > Z tego co pamiętam, jest też styk metalowy, który bocznikuje oporniki
    > węglowe w pozycji maksymalnego wciśnięcia, żeby ograniczyć nagrzewanie.

    Jest, tylko fascynuje mnie ten odwrotny kierunek działania pedału. Nie
    znam się na szyciu maszyną, może tak ma być. Jak hi-hat w perkusji;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2018-05-01 01:01:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    > Jest, tylko fascynuje mnie ten odwrotny kierunek działania pedału. Nie
    > znam się na szyciu maszyną, może tak ma być. Jak hi-hat w perkusji;-)

    No ale jak tam jest z tym ściskanien stosu węglowego? Coś się potentegowało
    w mechanice i ściska przy odpuszczeniu pedału, czy węgiel z antymaterii
    zrobiony i malej mu opór przy ściśnięciu?

    Jarek

    --
    Pedał nawalił chłopakom od perkusji
    Perkusja była srebrna w rybie łuski

  • 9. Data: 2018-05-01 09:31:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 01:01:05 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > No ale jak tam jest z tym ściskanien stosu węglowego? Coś się potentegowało
    > w mechanice i ściska przy odpuszczeniu pedału, czy węgiel z antymaterii
    > zrobiony i malej mu opór przy ściśnięciu?

    Zapewne cos sie przelozylo w mechanice i sciska na poczatku a potem
    odpuszcza zamiast odwrotnie. Rozebrac, zlozyc porzadnie.

    Ewentualnie ... cos w elektryce skopanego i np bocznikuje silnik
    zamiast w szereg ... ale to raczej malo prawdopodobne.

    No chyba ze ... przemyslowa maszyna i bez nacisku ma szyc na pelnej
    predkosci ?

    J.

  • 10. Data: 2018-05-01 11:44:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ewentualnie ... cos w elektryce skopanego i np bocznikuje silnik
    > zamiast w szereg ... ale to raczej malo prawdopodobne.

    No weź, przecież Paweł zauważył by chyba, że mu lampki w domu przygasają :)

    Miłego.
    Irek.N.