  • 11. Data: 2018-05-01 12:10:03
    Temat: Re: Odwrotne działanie geya.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Zapewne cos sie przelozylo w mechanice i sciska na poczatku a potem
    > odpuszcza zamiast odwrotnie. Rozebrac, zlozyc porzadnie.
    >
    > Ewentualnie ... cos w elektryce skopanego i np bocznikuje silnik
    > zamiast w szereg ... ale to raczej malo prawdopodobne.
    >
    > No chyba ze ... przemyslowa maszyna i bez nacisku ma szyc na pelnej
    > predkosci ?

    Przemysłowa maszyna ma stale obracający się silnik asynchroniczny
    i sprzęgło uruchamiane pedałem. To znaczy tak było w technologii
    równoległej do tego stosu węglowego. Dzisiaj może mieć falownik.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2018-05-01 13:25:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 May 2018 11:44:29 +0200, Irek.N. napisał(a):

    > No weź, przecież Paweł zauważył by chyba, że mu lampki w domu przygasają :)

    I ogien z geja bucha :-)

    W najprostszej wersji to niemozliwe, ale jesli to jakis bardziej
    ambitny sterownik ?
    W zwyklej maszynie raczej nie bylo miejsca na ambicje, a kable i
    zlacza wymuszaly.

    J.

  • 13. Data: 2018-05-01 13:31:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-01 o 13:25, J.F. pisze:

> [...]
    > ambitny sterownik ?
    > W zwyklej maszynie raczej nie bylo miejsca na ambicje, a kable i

    A może on nie jest do silnika tylko do sprzęgła?

    Robert

  • 14. Data: 2018-05-01 18:23:44
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I ogien z geja bucha:-)

    :-)
    To jest malutki silniczek, pewnie od jakiegoś Łucznika. Nazywa się Tur
    2, ma plastikową oś i na max(?) obrotach jestem w stanie zatrzymać go
    palcem. Z przemysłem to się zetknął, jak go produkowano:-)
    No cóż, jak bliżej poznam znaczenie słów "wolna chwila", to się nim zajmę.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2018-05-01 18:34:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 18:23:44 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > palcem. Z przemysłem to się zetknął, jak go produkowano:-)
    > No cóż, jak bliżej poznam znaczenie słów "wolna chwila", to się nim zajmę.

    No to gej jest zle zlozony.

    Powinno byc tak ze najpierw jest rozwarty, potem w miare wciskania -
    zamyka obwod i lekko sciska stosy, potem mocniej sciska, a w koncu
    chyba je bocznikuje.

    J.