  • 1. Data: 2015-11-03 19:02:55
    Temat: Olej - czy tak można?
    Od: Kazek <K...@d...spam.pl>

    Wtam,

    Miałbym pytanie odnośnie oleju i problemów z tym związanych:

    Dotychczas stosowałem Castrol Edge 5W-40 A3/B4, teraz w sprzedaży
    jest Castrol Edge 5W-40 C3 - czy mogę zastosować C3?

    P.S.
    W książce auta jest, że ma być A1/B1, albo A3/B3, albo A5/B5

    Pozdrawiam,
    Kazek

  • 2. Data: 2015-11-03 21:50:58
    Temat: Re: Olej - czy tak można?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    http://www.jakkupowac.pl/jaki-olej-silnikowy-kupic/

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2015-11-03 22:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kazek K...@d...spam.pl ...

> [...]
    >
    > P.S.
    > W książce auta jest, że ma być A1/B1, albo A3/B3, albo A5/B5

    http://oleje.blox.pl/2011/02/Oznaczenia-i-normy-olej
    owe.html

    Wychodzi ze c3 to to samo co A3/B3

  • 4. Data: 2015-11-03 22:15:03
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2015-11-03 o 19:02, Kazek pisze:

    > Dotychczas stosowałem Castrol Edge 5W-40 A3/B4, teraz w sprzedaży
    > jest Castrol Edge 5W-40 C3 - czy mogę zastosować C3?
    >
    > P.S.
    > W książce auta jest, że ma być A1/B1, albo A3/B3, albo A5/B5

    Cytat ze strony
    http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/en
    gine-oils/castrol-magnatec-brand/castrol-magnatec.ht
    ml

    "Odpowiedni do silników benzynowych i Diesla, gdzie producenci wymagają
    spełnienia norm jakościowych ACEA C3, API SN /CF lub wcześniejszych w
    lepkości SAE 5W-40. Może być wykorzystany w pojazdach wymagających normy
    ACEA A3/B3 i ACEA A3/B4 ale produkowanych do końca 2007 roku."

    pozdrawiam
    Bolek

  • 5. Data: 2015-11-04 08:38:59
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > P.S.
    > W książce auta jest, że ma być A1/B1, albo A3/B3, albo A5/B5

    Możesz, C3 to klasa wprowadzona w związku z EURO4. Jednak rozejrzyj się
    za czymś innym niż CASTROL.
    Olejofilem nie jestem ale wystarczy porównać karty produktowi i widać że
    nie ma rewelacji za te pieniądze.
    Jest dużo dobrych olei w rozsądnych pieniądzach FUCHS, SHELL, MOBIL,
    VALVOLINE, LIQUI MOLY itp ale nie CASTROL!

  • 6. Data: 2015-11-04 09:23:22
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > Jest dużo dobrych olei w rozsądnych pieniądzach FUCHS, SHELL, MOBIL,
    > VALVOLINE, LIQUI MOLY itp ale nie CASTROL!

    Ale co złego jest w tym Castrolu?:)

  • 7. Data: 2015-11-04 09:52:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale co złego jest w tym Castrolu?:)

    pewnie cena:)

  • 8. Data: 2015-11-04 09:58:31
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 09:23:29 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > Ale co złego jest w tym Castrolu?:)

    Niemodny w internecie. Nieważne, że jeździ pełno aut z >500kkm nakulanych na
    Castrolach bez problemów - ważne, że musi być Motul/Valvo/Fuchs, bo na forum
    VW tak napisali, a przecież muszą się znać.

    Najzabawniejsze w tym wszystkim jest, że na forach bobistheoilguy.com tzw. tam
    "german Castrol" jest jednym z najlepiej wypadających w badaniach używanego
    oleju smarowideł i jest przez to w amerykańskich kręgach "olejowych
    psychopatów" bardzo ceniony.

    ot, ironia losu.

    --
    pozdr
    AA

  • 9. Data: 2015-11-04 12:31:52
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-04 o 09:23, Czesław Wiśniak pisze:

    > Ale co złego jest w tym Castrolu?:)

    Castrol to najbardziej rozpoznawalna marka olejowa w europie a co za tym
    idzie najczęściej podrabiana.
    Oglądałem na Niemieckim Sky program dokumentalny o tym jak Turcy
    rozlewają podróby Castrola w kosmicznych ilościach i zalewają tym rynek,
    a jak łatwo się domyśleć podróba nie spełnia deklarowanych wartości z
    etykiety. Rynek jest spory to i kasa do zgarnięcia spora.
    Ja wole kopić cokolwiek innego i liczyć na to że np SHELLa nikt jeszcze
    nie podrabia na taką skalę.

  • 10. Data: 2015-11-04 12:55:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ja wole kopić cokolwiek innego i liczyć na to że np SHELLa nikt jeszcze
    > nie podrabia na taką skalę.
    wez lotos, bedzie pewniej:)
    ja juz nabylem ichniego oleju zapas i bede testowal;)