  • 1. Data: 2015-11-03 15:03:19
    Temat: polskie tablice
    Od: "TymOn" <t...@w...com>

    Nigdy nie grzeszyły estetyką i jakimś stylem, ale do diabła, czy naprawdę
    ta czcionka i krój nie są niczym uregulowane? nie mówiąc o burdelu, że
    niektóre powiaty wystawiają blachy z ośmioma znakami, zamiast
    standardowymi siedmioma.
    Ta sama litera powtórzonaa w numerze drugi raz, może mieć zupełnie inną
    szerokość, albo nawet pierwsza jest cieńka jak w 8-znakowych tablicach PGO
    xxxxx ale użyta drugi raz jest szeroka, szóstka jest podobna do G, 1 do I,
    0 to nie wiem czy nie jest czasem O.
    Ja pier... cisną się na usta najgorsze przekleństwa, kto odpowiada za ten
    burdel, czy w tym kraju naprawdę nic nie może być porządne? Stare, czarne
    blachy to przy tym było mistrzostwo stylu, kunsztu i elegancji.

  • 2. Data: 2015-11-03 15:05:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chciałby żeby gotykiem były pisane? Są jakie są i inne nie będą.

  • 3. Data: 2015-11-03 15:35:40
    Temat: Re: polskie tablice
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2015 15:03:23 UTC+1 użytkownik TymOn napisał:
    > Nigdy nie grzeszyły estetyką i jakimś stylem, ale do diabła, czy naprawdę
    > ta czcionka i krój nie są niczym uregulowane?

    <ciach>

    Są uregulowane.

    AdamK

  • 4. Data: 2015-11-03 15:46:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TymOn" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Nigdy nie grzeszyły estetyką i jakimś stylem, ale do diabła, czy
    >naprawdę ta czcionka i krój nie są niczym uregulowane?

    Oczywiscie ze sa - stosowne rozporzadzenie ma rysunki znakow.

    >nie mówiąc o burdelu, że niektóre powiaty wystawiają blachy z ośmioma
    >znakami, zamiast standardowymi siedmioma.

    A to pretensje do ministra, albo do siebie - ze sie glosowalo na jego
    partie.
    Dosc powiedziec, ze rozporzadzenie musial poprawic, zanim jeszcze
    weszlo w zycie :-)

    Jak sie przeznaczylo 3 litery na wyroznik powiatu, to wiadomo bylo, ze
    w niektorych wkrotce zabraknie pozostalych 4 znakow.

    Ale moze nie minister, tylko jakis przydupas, ktory przekroczyl punkt
    swoich kompetencji :-)

    >ale użyta drugi raz jest szeroka, szóstka jest podobna do G, 1 do I,
    >0 to nie wiem czy nie jest czasem O.

    Ogolnie nie jest - O, B, G, I, S, Z sa zakazane tam, gdzie moga sie
    mylic z cyframi.
    Tym niemniej pare watpliwych przypadkow chyba pozostalo.

> [...]
    >ten burdel, czy w tym kraju naprawdę nic nie może być porządne?
    >Stare, czarne blachy to przy tym było mistrzostwo stylu, kunsztu i

    No widzisz - moglo byc po angielsku, ale kraju nie bylo jeszcze stac
    na CEPIK.
    Zreszta Niemcow stac, a podobnie jak u nas numeracja jest
    zrejonizowana :-)

    Stare tablice chyba tez juz wyczerpaly zakres numeracji.

    J.

  • 5. Data: 2015-11-03 16:46:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-03 15:03, TymOn wrote:
    > ten burdel, czy w tym kraju naprawdę nic nie może być porządne?

    Przeciez sasiedzi mają gorsze debilizmy. Że wspomnę o niemieckich
    umlautach na tablicach. Z chęcią zobaczę jak policjant drogówki we
    Francji czy innej Bułgarii nerwowo poszukuje na klawiaturze albo próbuje
    przedyktowac przez radio. Żenująca głupota to cecha ludzkości a nie
    tylko PL.

    Uważam że należalo by łeb ukręcić przy samej dupie debilowi który
    zezwolił na literę O i zero na tablicy. Ale to dlatego że jestem
    techniczny. Prawnicy zapewne problemu nie widzą jak zawsze.

  • 6. Data: 2015-11-03 17:00:15
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > Francji czy innej Bułgarii nerwowo poszukuje na klawiaturze albo próbuje
    > przedyktowac przez radio. Żenująca głupota to cecha ludzkości a nie

    a wiecie jak się nazywa niemiecka czcionka na tablice?

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-11-03 17:06:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Chciałby żeby gotykiem były pisane? Są jakie są i inne nie będą.

    a dlaczego miałyby nie być inne?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2015-11-03 17:07:36
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 15:46, J.F. pisze:

    > Zreszta Niemcow stac, a podobnie jak u nas numeracja jest zrejonizowana :-)

    Stać, ale przecież aparat państwowy musi z czegoś żyć. Jak to
    powiedziała pewna pani - bez urzędnika obywatel nie miałby jak funkcjonować.

    A powinno być tak:
    - jedna tablica na całe 'życie' samochodu w kraju (z możliwością
    zmiany na zabytkową, albo indywidualną, bądź odwrotnie)
    - brak wyróżnika województwa; wyróżnikiem mogłaby być data pierwszej
    rejestracji w kraju, jeśli już jakiś wyróżnik jest konieczny
    - tablice indywidualne analogicznie - bez wyróżników, całe indywidualne
    - możliwość czasowego wyrejestrowywania skutkujące brakiem
    konieczności płacenia OC

    Do tego:
    - ubezpieczenie OC powinno być 'na kierowcę', a nie 'na samochód' (od
    szkód typu 'ruszył bez kierowcy i wjechał w sklep' - dobrowolne
    ubezpieczenie)
    - brak konieczności wożenia ze sobą jakichkolwiek dokumentów -
    wszystko w bazie danych (ubezpieczenie, przegląd, ew. zgłoszenie jako
    kradziony)

    No, ale co robiliby wtedy ci wszyscy urzędnicy?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2015-11-03 17:21:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup
    >Stać, ale przecież aparat państwowy musi z czegoś żyć. Jak to
    >powiedziała pewna pani - bez urzędnika obywatel nie miałby jak
    >funkcjonować.

    W tym przypadku aparat samorzadowy/powiatowy ...

    >A powinno być tak:
    > - jedna tablica na całe 'życie' samochodu w kraju (z możliwością
    > zmiany na zabytkową, albo indywidualną, bądź odwrotnie)

    Mozna, ale urzad musialby takie z gwarancja na 20 lat zamowic :)

    > - brak wyróżnika województwa; wyróżnikiem mogłaby być data
    > pierwszej rejestracji w kraju, jeśli już jakiś wyróżnik jest
    > konieczny

    Wymaga systemu komputerowego i to dosc rozbudowanego.
    No bo gdzie ma funkcjonariusz dowod odeslac po zabraniu ?
    System jakos sie pojawil, ale wczesniej byl szczatkowy.

    > - możliwość czasowego wyrejestrowywania skutkujące brakiem
    > konieczności płacenia OC

    Niekoniecznie.
    a) na pewno bylaby za to jakas oplata ... i patrzac po obecnych -
    porownywalna ze skladka OC,
    b) miejsc by na parkingach zabraklo. No chyba, ze nie wolno by ich
    trzymac na publicznym terenie.

    >Do tego:
    > - ubezpieczenie OC powinno być 'na kierowcę', a nie 'na samochód'
    > (od szkód typu 'ruszył bez kierowcy i wjechał w sklep' - dobrowolne
    > ubezpieczenie)

    Nie bardzo sie zgodze. Zdarza sie u nas pozyczyc samochod, albo np
    jedynego trzezwego posadzic za kolkiem.
    A tu niepotrzebne utrudnienie.

    > - brak konieczności wożenia ze sobą jakichkolwiek dokumentów -
    > wszystko w bazie danych (ubezpieczenie, przegląd, ew. zgłoszenie
    > jako kradziony)

    Poniekad jest.

    >No, ale co robiliby wtedy ci wszyscy urzędnicy?

    No co - dbali o prawidlowe funkcjowanianie tego systemu komputerowego.
    Nie martw sie - pracy by dla nich nie zabraklo :-)

    J.

  • 10. Data: 2015-11-03 17:24:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-11-03 15:03, TymOn wrote:

> [...]
    >Francji czy innej Bułgarii nerwowo poszukuje na klawiaturze albo
    >próbuje przedyktowac przez radio. Żenująca głupota to cecha ludzkości

    Hm, mam ambiwalentne uczucia
    -W Bulgarii nie maja cyrylicy na tablicach ?
    -Konwencji jakiejs nie ma, ze powinny byc lacinskie litery ?

    >Uważam że należalo by łeb ukręcić przy samej dupie debilowi który
    >zezwolił na literę O i zero na tablicy. Ale to dlatego że jestem
    >techniczny. Prawnicy zapewne problemu nie widzą jak zawsze.

    Widza, w koncu wiedza, ze swiadek i FR moze sie pomylic :-)

    J.