  • 1. Data: 2011-04-27 18:46:51
    Temat: Olej w widelcu
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    Jak czesto zmieniacie olej w widelcu w motocyklach terenowych (raczej lekkie
    uzytkowanie)? Mam w instrukcji 2 rodzaje uzytkowania - wyscigowe i normalne.
    Przy wyscigowym mowia o zmianie co 1000km, przy normalnym nie ma takiej
    kategorii jak wymiana oleju. Pisza tylko o sprawdzaniu dzialania i wyciekow
    co 3000km. Troche to dziwne bo spodziewalbym sie ze jednak kiedys go trzeba
    zmieniac.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 2. Data: 2011-04-27 21:21:29
    Temat: Re: Olej w widelcu
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 20:46, Iguan007 pisze:
    > Jak czesto zmieniacie olej w widelcu w motocyklach terenowych (raczej lekkie
    > uzytkowanie)?

    Raz w sezonie

    newrom

  • 3. Data: 2011-04-28 07:53:58
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > Raz w sezonie

    Czyli raz na rok, niezaleznie od km? A juz mialem nadzieje ze ktos powie ze
    nie trzeba zmieniac ;)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 4. Data: 2011-04-28 07:59:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-27 20:46:51 +0200, "Iguan007" <i...@p...onet.pl> said:

    > Pisza tylko o sprawdzaniu dzialania i wyciekow
    > co 3000km.

    A przy okazji tego sprawdzania warto przeszyścić jeszcze osłony
    przewciwkurzowe.

    > Raz w sezonie

    Tajest. I nie warto na nim oszczędzać, brać dobry syntetyk.

    de Fresz

  • 5. Data: 2011-04-28 08:03:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-28 09:53:58 +0200, "Iguan007" <i...@p...onet.pl> said:

    > Czyli raz na rok, niezaleznie od km?

    Chyba że wcześniej poczujesz, że zawias pracuje mulasto, to szybciej.

    > A juz mialem nadzieje ze ktos powie ze
    > nie trzeba zmieniac ;)

    Tak to niektórzy podchodzą do szosówek, a i w nich dobrze jest zmienić
    co najpóźniej 2 lata, jeśli z przebiegu nie wyjdzie wcześniej.

    de Fresz

  • 6. Data: 2011-04-28 08:15:32
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message

    > A przy okazji tego sprawdzania warto przeszyścić jeszcze osłony
    > przewciwkurzowe.
    >
    > Tajest. I nie warto na nim oszczędzać, brać dobry syntetyk.

    Dzieki.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 7. Data: 2011-04-28 11:20:22
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 09:53, Iguan007 pisze:

    > Czyli raz na rok, niezaleznie od km? A juz mialem nadzieje ze ktos powie ze
    > nie trzeba zmieniac ;)

    Napisales ze lekkie uzytkowanie, tak ? No to raz na rok starczy. Jak
    zmienisz na intensywne to czesciej, jak czesto ? Po 3 miesiacach odkrec
    dekle i sprawdz poziom oraz kolor oleju. Bedziesz wiedzial czy zmieniac.
    IMHO lepiej wymienic co pol roku na tanszy, niz brac drozszy i wymieniac
    co rok. Ale to juz troche kwestia wyznania oraz kosciola do ktorego sie
    nalezy.

    pozdr
    newrom

  • 8. Data: 2011-04-28 11:32:55
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-28 13:20:22 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > IMHO lepiej wymienic co pol roku na tanszy, niz brac drozszy i
    > wymieniac co rok.

    Ale cała rzecz w tym, że ten droższy zwykle wytrzymuje dłużej i po
    czasie pracuje lepiej. A różnice kasowe to będzie może ze 40 zł na 2
    bańkach po litrze.

    > Ale to juz troche kwestia wyznania oraz kosciola do ktorego sie nalezy.

    Jak wszystko ;-)

    de Fresz