  • 1. Data: 2011-04-27 19:08:02
    Temat: Rejestracja moto z DE - czy cos sie zmieniło od zeszłego sezonu?
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    Witajcie, chyba przytargam sobie moto z DE. W zeszłym roku przywiozłem
    jeden i zarejestrowałem dla żonki. Czy od zeszłego roku przepisy lub
    ceny się jakoś pozmieniały?

    Poprzednio po przywozie zrobiłem:

    - przegląd zerowy ~100zl
    - oplata w US ~160zł za zwolnienie z podatku czy cos takiego (czekanie
    na zaświadczenie 2 tyg)
    - wniosek o rejestracje w PL i wydanie karty pojazdu ~160zł
    (i jzu mozna jezdzic i czekac na twardy dowód)

    dajcie znać czy nadal jest tak samo bo u wuja googla sama stare
    wiadomosci...

  • 2. Data: 2011-04-27 19:13:53
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

> [...]
    > na zaświadczenie 2 tyg)
    > - wniosek o rejestracje w PL i wydanie karty pojazdu ~160zł
    > (i jzu mozna jezdzic i czekac na twardy dowód)

    oczywiscie na początku tłumaczenie papierów..... ~100zl

  • 3. Data: 2011-04-28 06:06:51
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-04-27 21:13, Glexu pisze:

    > oczywiscie na początku tłumaczenie papierów..... ~100zl

    Przerabiałem temat przed miesiącem, nic się nie zmieniło, ceny o ile
    pamiętam podobne, z tym że jeżeli moto ma ważny ichny przegląd (tuv, czy
    jak mu tam) to nie trzeba robić kolejnego w pl. akurat u mnie ważny był
    do lipca 2012 (Niemcy maja co 2 lata), więc w urzędzie skrócili mi do
    marca 2012 (rok do przodu zgodnie z naszym prawem).

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 4. Data: 2011-04-28 08:11:42
    Od: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-04-28 08:06, juhass pisze:
> [...]
    > do lipca 2012 (Niemcy maja co 2 lata), więc w urzędzie skrócili mi do
    > marca 2012 (rok do przodu zgodnie z naszym prawem).

    Noo moto który chce przywiezc ma seiwrzy TUV do kwietnia 2013.
    Mówisz, że normalnie można iść z nimieckim TUV do urzedu czy musze go
    wpierw tłumaczyć?

  • 5. Data: 2011-04-28 08:38:23
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka
    juhass
> [...]
    > do lipca 2012 (Niemcy maja co 2 lata), więc w urzędzie skrócili mi do
    > marca 2012 (rok do przodu zgodnie z naszym prawem).

    Nie zartuj??? WK zarejestrowal bez ustalenia danych i uznal niemiecki
    przeglad techniczny???
    Szok, idzie ku lepszemu. W wawie raczej niemozliwe.

  • 6. Data: 2011-04-28 08:47:03
    Od: juhass <j...@p...fm>

    W dniu 2011-04-28 10:38, Tytus pisze:
    > Nie zartuj??? WK zarejestrowal bez ustalenia danych i uznal niemiecki
    > przeglad techniczny???
    > Szok, idzie ku lepszemu. W wawie raczej niemozliwe.

    Też się zdziwiłem, rzecz działa się w gliwicach...
    Najpierw tłumaczenie dużego i małego brifu (umowę k-s miałem
    dwujezyczna), później skarbowy i vat24 i po decyzji vat25 (u mnie to był
    tydzien) wydział komunikacji i bez problemu przyjeli niemiecki przeglad.
    Oczywiście miekki dowod ale po 2 tygodniach odebralem juz twardy.

    --
    Pozdrawiam:
    juhass (vfr800)

  • 7. Data: 2011-04-28 08:51:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-04-28 10:38:23 +0200, Tytus <v...@o...pl> said:

    > Nie zartuj??? WK zarejestrowal bez ustalenia danych i uznal niemiecki
    > przeglad techniczny???
    > Szok, idzie ku lepszemu. W wawie raczej niemozliwe.

    A ta Wawa to jakiś kraj spoza UE? ;-) Bo AFAIK to zmieniły się przepisy
    zgodnie z jakąś tam dyrektywą i urzędasy łachy nie robią, mają się
    stosować do prawa. No chyba że jednak ominęła mnie jakaś secesja... ;-)

    de Fresz

  • 8. Data: 2011-04-28 18:52:40
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-28 10:51, de Fresz pisze:

    > A ta Wawa to jakiś kraj spoza UE? ;-) Bo AFAIK to zmieniły się przepisy
    > zgodnie z jakąś tam dyrektywą i urzędasy łachy nie robią, mają się
    > stosować do prawa. No chyba że jednak ominęła mnie jakaś secesja... ;-)

    Przeglad to jedno, ustalenie danych to drugie. W Briefie nie ma
    wszystkich danych wymaganych przez WK i, z tego co wiem, to ustalenie
    danych robic trzeba - 68 pln.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 9. Data: 2011-04-28 21:17:26
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Kuczu"
    Przeglad to jedno, ustalenie danych to drugie. W Briefie nie ma
    > wszystkich danych wymaganych przez WK i, z tego co wiem, to ustalenie
    > danych robic trzeba - 68 pln.

    W briefie jest az za duzo danych (homologacja, halas) - ale urzedasy nie
    ogarniaja n.p. przeliczenia kg/kN :)
    no i to diagnosta ustala termin kolejnego badania technicznego.
    Natomiast w dupie maja obcokrajowe BT.
    Stad zwykle robi sie takie badanie za 98 pln

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 10. Data: 2011-04-28 23:37:43
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Tytus" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
    Nie zartuj??? WK zarejestrowal bez ustalenia danych i uznal niemiecki
    przeglad techniczny???
    Miała wejść w życie taka zmiana,
    także a propos aut.
    Nasze "dodatkowe" badania były (są ?) niezgodne z wytycznymi UE.

    Pzdr

    JKK