  • 1. Data: 2009-11-21 10:52:52
    Temat: Olympus E-520 problem z AF
    Od: smogg <s...@N...pl>

    Witam,
    od paru dni mam E-520 z kitami 14-42mm i 40-150mm i jest tragedia z AF -
    95% zdjęć rozmazanych, nawet czasami trafi na 42mm czy powyżej 100mm,
    ale na szerokim koncie 14-25mm czy 40-60mm jest tragedia przy f5.6-f8 i
    czasach 1/250 czy nawet 1/800 :/

    Poprzednio miałem E-500 z 18-180mm, tzn. dalej mam, jeszcze nie
    sprzedałem i ten ostrzy bardzo dobrze, w porównaniu to E-520 z kitami to
    rewelacyjnie. Podpiąłem 18-180mm do E-520 i dupa, bardzo kiepsko,
    podpiąłem kity do E-500 i jest lepiej, ale dalej źle.

    Zawsze zanim coś kupię to czytam w necie milion recenzji itd. Tym razem
    za dużo nie czytałem, a trafiłem na aukcje z dobrą ceną i kupiłem...
    teraz czytam, że problem AF w E-520 jest bardzo częsty. Całe szczęście
    mam jeszcze prawie 6 miesięcy gwarancji na ten sprzęt.

    Czytałem, że serwis Olympusa to pierwsza klasa - miał ktoś z Was taki
    problem z E-520 i korzystał z serwisu? Co zrobili? Naprawili, dali nowy
    sprzęt czy co?

    W poniedziałek przejdę się do serwisu, zobaczymy co powiedzą - jestem w
    szoku tego jak ten sprzęt działa :/

    pozdrawiam,
    smogg

  • 2. Data: 2009-11-21 11:37:21
    Temat: Re: Olympus E-520 problem z AF
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    smogg pisze:
> [...]
    > 95% zdjęć rozmazanych, nawet czasami trafi na 42mm czy powyżej 100mm,
    > ale na szerokim koncie 14-25mm czy 40-60mm jest tragedia przy f5.6-f8 i

    Wygląda na uszkodzenie. U mnie wszystko działa poprawnie.

> [...]
    > teraz czytam, że problem AF w E-520 jest bardzo częsty. Całe szczęście
    > mam jeszcze prawie 6 miesięcy gwarancji na ten sprzęt.

    Cóż, jeśli chodzi o celność AF to E-520 ma daleko do Nikona, ale taka
    sytuacja jak opisujesz jest mi osobiście nieznana, a mam właśnie opisany
    przez ciebie zestaw.

    /.../

    > W poniedziałek przejdę się do serwisu, zobaczymy co powiedzą - jestem w
    > szoku tego jak ten sprzęt działa :/

    Pewnie nie bez powodu aukcja miała dobrą cenę.

  • 3. Data: 2009-11-21 13:10:17
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "smogg" naskrobał/a:

> [...]
    > rewelacyjnie. Podpiąłem 18-180mm do E-520 i dupa, bardzo kiepsko,
    > podpiąłem kity do E-500 i jest lepiej, ale dalej źle.

    No i po teście jeszcze się utwierdziłem, że z body i szkłami jest coś
    nie tak.

    Test 1 (40-150mm@119mm)
    http://img502.imageshack.us/img502/1885/pb190281af.j
    pg
    http://img153.imageshack.us/img153/6706/pb190281.jpg

    Test 2 (40-150mm@150mm)
    http://img21.imageshack.us/img21/1107/pb210542af.jpg
    http://img266.imageshack.us/img266/2991/pb210542.jpg

    Test 3 (AF ustawiony na liczbę 2 14-42mm@14mm)
    http://img20.imageshack.us/img20/7191/14mmsetfor2.jp

    Test 4 (AF ustawiony na liczbę 3 40-150mm@150mm)
    http://img694.imageshack.us/img694/8946/150mmsetfor3
    .jpg

    Test 5 (AF ustawiony na liczbę 2.5 18-180mm@180mm)
    http://img42.imageshack.us/img42/2705/180mmsetfor2.j
    pg

    Zdjęcia robione E-520 - tragedia.
    Wyniki robione E-500 dla szkieł 14-42mm i 40-150mm lekko lepsze, dla
    18-180mm idealne.

    pozdro
    smogg

  • 4. Data: 2009-11-21 14:04:46
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "smogg" napisał
    > No i po teście jeszcze się utwierdziłem, że z body i szkłami jest coś nie
    > tak.
    [...]

    Faktycznie wali przed obiektem - jeśli wychodzi tak równo to może to body
    jest wadliwe ?
    Pewnie nie masz możliwości sprawdzić na innym ? Wtedy można by spróbować
    reklamacji lub regulacji.

    Co prawda z tą linijką to byłbym ostrożny - to że celowałeś w konkretną
    cyfrę nie musi jeszcze nic oznaczać. Na tablicach do testów AF punt
    pomiarowy jest solidniej zaznaczony. Ale skoro na żywo tak nie trafia to coś
    w tym jest.

    adam

  • 5. Data: 2009-11-21 14:17:30
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "adam" naskrobał/a:

    > Faktycznie wali przed obiektem - jeśli wychodzi tak równo to może to
    > body jest wadliwe ?
    > Pewnie nie masz możliwości sprawdzić na innym ? Wtedy można by spróbować
    > reklamacji lub regulacji.

    Napisałem, że sprawdzałem 14-42mm, 40-150mm i 18-180mm na E-520 i wali
    przed obiektem. Sprawdzałem także na E-500 i 18-180mm idealnie, a kity z
    E-520 walą poza punktem AF, lekko lepiej niż na E-520 lecz wciąż nie tam
    gdzie powinny... Sprzęt kupiony na eBay - napisałem już do sprzedawcy,
    że chcę kasę z powrotem, bo sprzęt nie jest w "stanie idealnym" jak było
    napisane na aukcji.
    Mam gwarancję jeszcze na wszystko 6 miesięcy, ale nie bardzo chce mi się
    biegać po serwisach... wolę $ z powrotem - zobaczymy co będzie.

    Serwis Olka ma w mieście, napisałem do nich @ czy ot tak mogę przyjść ze
    sprzętem i czy mi go sprawdzą i ile to potrwa.

> [...]
    > cyfrę nie musi jeszcze nic oznaczać. Na tablicach do testów AF punt
    > pomiarowy jest solidniej zaznaczony. Ale skoro na żywo tak nie trafia to

    Nie mam drukarki, żeby wydrukować tablicę do testów. Jutro jeszcze raz
    zrobię testy szkieł na dwóch korpusach, pewnie tak samo wyjdzie...
    dzisiaj parę godzin pstrykałem zdjęcia i 95% bez ostrości lub nie tam
    gdzie trzeba. Zdjęcie z kwiatkiem i mewą chyba dokładnie odzwierciedla
    problem...

    > adam

    pozdro
    smogg

  • 6. Data: 2009-11-21 16:00:47
    Od: "Jacek Śliwicki" <g...@n...pl>

    Nie zniechęcaj się ....Miałem to samo , częsty problem podobno w tym modelu
    . Wysyłasz DHL do serwisu na koszt Olympusa , jedzie to gdzieś do Czech , do
    naprawy . Najlepiej dołącz obiektywy .

    W moim przypadku korpus E -520 wrócił naprawiony i teraz jest OK .

    pozdro

    jacek

  • 7. Data: 2009-11-22 07:49:54
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "Jacek Śliwicki" naskrobał/a:

    > Nie zniechęcaj się ....Miałem to samo , częsty problem podobno w tym modelu
    > . Wysyłasz DHL do serwisu na koszt Olympusa , jedzie to gdzieś do Czech , do
    > naprawy . Najlepiej dołącz obiektywy .

    Po pierwsze odpisuje się POD postem.
    Naprawili to definitywnie? Dzisiaj robiłem testy szkieł 14-42mm i
    40-150mm ze starą puszką E-500 i w 50% przypadków AF nie trafia wcale
    albo gdzie indziej. Z E-520 nie trafia w 95% przypadków.

    Czy to możliwe, że dostałem puszkę i oba szkła z problemem ostrzenia?
    Czy wyregulują szkła do puszki w serwisie?

    Kurde, naprawdę nie spodziewałem się takiej kichy...

    > W moim przypadku korpus E -520 wrócił naprawiony i teraz jest OK .

    Mam nadzieje, że u mnie będzie podobnie.

    > pozdro
    >
    > jacek

    pozdro
    smogg