  • 1. Data: 2009-11-20 23:49:02
    Temat: jaką lustrzankę kupić w usa aby mieć gwarancję w PL ?
    Od: "krokodyl" <k...@t...pl>

    muszę kupić coś z szerokokątnym obiektywem.
    obiektyw sigma 10-20 kosztuje w usa 479$ - dla każdego z systemów (nikon,
    canon, alpha/minolta, four thirds system). czyli x2,8zł = 1340 zł.
    i może od razu kupić tam jakąś podstawową lustrzanke - tez będzie taniej,
    ale zastanawiam sie nad gwarancją czy w Polszy będzie respektowana.

    taki np. olympus E-520 z obiektywem 14-42 kosztuje 450$
    ale nie, do dupy, on ma crop x2 czyli z sigmy wyjdze 20mm
    a ze standartowego 28mm
    sony alfa 200 ma x1,5 czyli ze standartowego 18-70 = 27mm
    a z sigmy 15mm
    (a230 z 1 obiektywem - 500$, z dwoma 600$)

    czy sigma winietuje przy szerokim kącie ?

    wot zagwozdka, pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-21 06:43:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    krokodyl napisał(a):

    [...]

    > ale zastanawiam sie nad gwarancją czy w Polszy będzie respektowana.

    Tak, serwisanci na widok takiej gwarancji od razu stana na bacznosc ;P

    j.

  • 3. Data: 2009-11-21 08:09:19
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia 21 Nov 2009 07:43:18 +0100, januszek napisał(a):

    > Tak, serwisanci na widok takiej gwarancji od razu stana na bacznosc ;P

    W trosce o dobro klienta...

    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-11-21 08:14:56
    Od: "Miokosuki" <M...@o...pl>

    polecam serwis NIkona

    jk

  • 5. Data: 2009-11-21 09:18:13
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 21 Nov 2009 09:14:56 +0100, Miokosuki napisał(a):

    > polecam serwis NIkona

    Ze strony Nikona:
    Szara strefa to termin odnoszący się do towarów importowanych i
    sprzedawanych poza oficjalnymi kanałami dystrybucji.
    Produkty z szarej strefy nie są przeznaczone do sprzedaży na danym rynku
    krajowym i nie mogą być wspierane przez autoryzowanego importera, ponieważ
    mogą nie spełniać wymagań obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i
    certyfikacyjnych.
    Co oznacza posiadanie produktu firmy Nikon z szarej strefy?
    Europejskie oddziały firmy Nikon nie mogą zapewnić pomocy technicznej ani
    gwarancji takim produktom. Mogą także odmówić wykonania płatnych napraw.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-11-21 09:27:08
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sat, 21 Nov 2009 10:18:13 +0100, zly <b...@N...fm> wrote(a):

> [...]
    > gwarancji takim produktom. Mogą także odmówić wykonania płatnych napraw.

    Jeśli kupię aparat w USA, z oficjalnego kanału dystrybucji, i legalnie
    go sprowadze płacąc cło i VAT to nie będzie to żadna szara strefa, a
    jednak serwis i tak się wypnie.

    ZTCW wyjątkiem wśród firm foto jest Sigma, która na moje pytanie o
    gwarancję na _legalnie_ sprowadzony obiektyw z USA odpowiedziała że
    obiektyw jest objęty gwarancją producenta również w PL przez okres 12mc.
    (przy czym podobno wymagają udokumentowania oclenia przy realizowaniu
    gwarancji).

    B.

  • 7. Data: 2009-11-21 09:31:04
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 21 Lis, 10:18, zly <b...@N...fm> wrote:

> [...]
    > gwarancji takim produktom. Mogą także odmówić wykonania płatnych napraw.

    Artykuly "grey market" moga miec gwarancje sprzedawcy, a napewno maja
    "international warranty".
    Czy dany serwis ja respektuje to juz inna melodia.
    StaM

  • 8. Data: 2009-11-21 10:03:25
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" napisał
> [...]
    > obiektyw jest objęty gwarancją producenta również w PL przez okres 12mc.
    > (przy czym podobno wymagają udokumentowania oclenia przy realizowaniu

    Może jeszcze aktu urodzenia i podania ze znaczkiem skarbowym ?
    Paranoja ; )

    adam

  • 9. Data: 2009-11-21 10:04:01
    Od: "Miokosuki" <M...@o...pl>

    > Może jeszcze aktu urodzenia i podania ze znaczkiem skarbowym ?

    nie ale ZUS powinni brać

    jk

  • 10. Data: 2009-11-21 10:33:50
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "StaM" <a...@y...com> napisał w wiadomości grup
    2g2000yqm.googlegroups.com...

    > Artykuly "grey market" moga miec gwarancje sprzedawcy, a napewno maja
    > "international warranty".
    > Czy dany serwis ja respektuje to juz inna melodia.
    > StaM

    Do tego jeszcze, przynajmniej jeśli chodzi np. o lapki, dokupuje się
    gwarancję "na Europę", czy na Azję jest inna nie wiem:)

    pozdro
    elm