  • 1. Data: 2010-07-12 15:16:38
    Temat: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Pacjent Opel Zafira, ale zawieszenie jest to samo chyba w Astrach. Co
    może stukać w zawieszeniu prawego koła? Podczas jazdy po nierównościach
    słychać stukot, jakby mocowania amortyzatora, wytłuczonej jakiejś
    gumy... Wolałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać zanim rozbiorę
    zawieszenie. Co zazwyczaj pada i powoduje takie stuki?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-07-12 15:30:56
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 12.07.2010 15:16, G.K. pisze:
> [...]
    > gumy... Wolałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać zanim rozbiorę
    > zawieszenie. Co zazwyczaj pada i powoduje takie stuki?

    przejdź się na stacje diagnostyczną(tam gdzie się robi przeglądy do
    dowodu), za "czapkę śliwek" przetrzepią Ci samochód i będziesz
    wiedział. Inaczej to wróżenie z fusów, może sworzeń, może drążki
    stabilizatora, może sam stabilizator, może amory a może coś innego.
    Niech sprawdzą, jak to wyraźnie słychać to nie powinno być problemu z
    diagnozą.

  • 3. Data: 2010-07-12 15:35:38
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Rafał pisze:

> [...]
    > stabilizatora, może sam stabilizator, może amory a może coś innego.
    > Niech sprawdzą, jak to wyraźnie słychać to nie powinno być problemu z

    W sumie sensowna rada... wcześniej przy okazji innej drobnej naprawy
    mechanik próbował dojść co stuka metodą na "bujanie auta" ale mu się nie
    udało. Ale obstawiał coś z amortyzatorem, z jego zamocowanie u góry.
    Mnie też się tak wydaje. Stuk dochodzi raczej do góry, ale faktycznie
    jak znajdę czas podjadę na stację diagnostyczną.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2010-07-12 15:37:06
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > stukot, jakby mocowania amortyzatora, wytłuczonej jakiejś gumy... Wolałbym
    > wiedzieć czego mogę się spodziewać zanim rozbiorę zawieszenie. Co

    ile rzeczywistego przebiegu?
    najsłabsze są tam chyba łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora (ale te
    zazwyczaj stukają razem po równo), czasem padnie końcówka drążka
    kierowniczego (ale oryginał powinien wytrzymać min. 100...150kkm na naszych
    drogach), powyżej 200kkm padnie czasem drążek kierowniczy, zdarzają sie
    również wygniecione górne mocowania Macphersona (wówczas górą rusza się cała
    kolumna MCP), powyżej 200kkm potrafią też stukać przekładnie kierownicze,

    brat

  • 5. Data: 2010-07-12 15:42:18
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    bratPit[pr] pisze:

> [...]
    > zdarzają sie również wygniecione górne mocowania Macphersona (wówczas
    > górą rusza się cała kolumna MCP), powyżej 200kkm potrafią też stukać

    Ha, rzeczywistego? A kto to może wiedzieć ;-)
    Auto kupowałem niby z przebiegiem 157 tkm, w tej chwili ma 159tkm, ale
    czy tyle ma naprawdę? Tego w 100% nie mogę zagwarantować, chociaż z
    drugiej strony nie wygląda na więcej.
    Stukanie dochodzi jakby z góry mocowania amorka, jakby jakaś guma się
    wytłukła i amorek nie trzymał się dobrze tylko miał luz.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-07-12 15:48:32
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > Stukanie dochodzi jakby z góry mocowania amorka, jakby jakaś guma się
    > wytłukła i amorek nie trzymał się dobrze tylko miał luz.

    wytłuczone górne mocowanie MCP najlepiej sprawdzić na podnośniku, auto w
    górę złapać za koło górą i dołem i energicznie potrząsać wyobrażając sobie
    najlepiej, że to znienawidzony polityk ;-)
    jak będzie się górą ruszać w nadkolu - to wymiana obu stron,
    (jeżeli diagnoza się potwierdzi to polecam wzmocnioną wersję OE 03 44 525)

    brat

  • 7. Data: 2010-07-12 15:50:11
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    bratPit[pr] pisze:

> [...]
    > jak będzie się górą ruszać w nadkolu - to wymiana obu stron,
    > (jeżeli diagnoza się potwierdzi to polecam wzmocnioną wersję OE 03 44 525)

    Dzięki!

  • 8. Data: 2010-07-12 16:02:12
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 12 Jul 2010 15:16:38 +0200, G.K. napisał(a):

> [...]
    > gumy... Wolałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać zanim rozbiorę
    > zawieszenie. Co zazwyczaj pada i powoduje takie stuki?

    Jak zaliczyłeś ostatnio jakąś dziurę lub krawężnik to stawiam na łącznik
    stabilizatora.

    Jedna osoba do kanału a druga buja samchodem na boki. Osoba w kanale chwyta
    łącznik stabilizatora i jeżeli jest różnica to masz zdiagnozowany problem.

    Badanie na stacji diagnostycznej nie powinno przekroczyć 50 zł.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 9. Data: 2010-07-12 18:09:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-12, G.K. <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    > gumy... Wolałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać zanim rozbiorę
    > zawieszenie. Co zazwyczaj pada i powoduje takie stuki?

    W mojej astrze to była pęknięta sprężyna.

    Pzdr
    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2010-07-12 18:10:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-12, G.K. <g...@g...pl> wrote:

> [...]
    > udało. Ale obstawiał coś z amortyzatorem, z jego zamocowanie u góry.
    > Mnie też się tak wydaje. Stuk dochodzi raczej do góry

    To dokładnie tak jak u mnie :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski