  • 1. Data: 2006-02-08 21:56:52
    Temat: "Open relaye" o2 - jak długo jeszcze trzeba to znosić?
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    Dziwię się, dlaczego nikt nie jest w stanie wreszcie zrobić porządku z
    serwerami firmy o2.pl, które bez problemu przekazują e-maile ze
    sfałszowanymi nagłówkami - cokolwiek byłoby w nich wpisane, przechodzi
    bez problemu - dzięki czemu tak są chętnie wykorzystywane przez spamerów
    i wirusy. Mimo tysięcy skarg właściciele o2 nic sobie z tego nie robią.

    Zirytowałem się, kiedy znowu zacząłem dostawać maile z wirusami,
    przekazywane właśnie przez serwery o2, mimo że nie mam ani nie chcę mieć
    nic wspólnego z tym portalem. Komu tak bardzo zależy na utrzymywaniu
    tych (de facto) open relayów?

  • 2. Data: 2006-02-08 22:01:07
    Od: Marcin Kulas <0...@j...org>

    Marcin Ciesielski wrote:
> [...]
    > serwerami firmy o2.pl, które bez problemu przekazują e-maile ze
    > sfałszowanymi nagłówkami - cokolwiek byłoby w nich wpisane, przechodzi

    Sprawdziłem pierwszy lepszy z brzegu (mx7.go2.pl) i nie pozwolił
    przesłać byle czego. A że spam z nich wychodzi, to już inna bajka.

    --
    Marcin Kulas
    jid: h...@j...org

  • 3. Data: 2006-02-08 23:06:43
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    Marcin Kulas napisał(a):

    > Sprawdziłem pierwszy lepszy z brzegu (mx7.go2.pl) i nie pozwolił
    > przesłać byle czego. A że spam z nich wychodzi, to już inna bajka.

    A takie rzeczy jak to, co dotarło do mojego znajomego (zresztą niestety
    z wstawionym przez wirus moim adresem - musiał zostać pobrany przez
    Bagle'a z zainfekowanego komputera kogoś z moich znajomych):

    Date: Mon, 06 Feb 2006 17:50:31 +0100
    To: "Mark-malinovsky" <mark-malinovsky#(at)#.pl>
    From: "Marcin.ciesielski" <marcin.ciesielski#(at)#gmail.com>
    Subject: [virus Win32/Bagle.FA robak] price

    Wyszło z tego open proxy, działającego już od roku w Polpaku:

    Open HTTP Proxy Server Database
    Address and Port: 80.51.176.158:3128
    Record Created: Thu Mar 10 18:03:14 2005 GMT
    Record Updated: Thu Mar 10 18:03:15 2005 GMT
    Additional Information: Confirmed open http-post proxy: thu, 10 mar
    2005 18:03:10 gmt
    Currently active and flagged to be published in DNS
    If you wish to request a delisting please do so through the Support System.

    Database of vulnerable/hacked servers
    Address and Port: 80.51.176.158
    Record Created: Mon Feb 14 12:19:34 2005 GMT
    Record Updated: Thu Sep 29 16:05:47 2005 GMT
    Additional Information: Spam Sending Trojan or Proxy attempted to
    send mail from/to from= to=
    Currently active and flagged to be published in DNS

    Jak widać, nagłówki zostały kompletnie sfałszowane. Mail z "gmail.com" w
    polu "from:" nie powinien przejść przez ten serwer, gdyby był dobrze
    zabezpieczony.
    Jak widać zadziałał tu nie typowy komputer-zombie nieświadomego
    użytkownika, ale (być może) jakiś masowy system rozsyłania wirusów (tym
    bardziej, że pod tym adresem, jak dowiedziałem się z informacji
    zamieszczonych w internecie, znajdował się kiedyś serwer z pornografią).
    Tak czy inaczej musiałem się tłumaczyć, że nie miałem nic wspólnego ze
    sprawą. Tym bardziej, że mam zainstalowany aktualny, porządny program
    antywirusowy i firewall, ściśle kontroluję wypływ danych ze swojego
    komputera, a poza tym był on wyłączony, kiedy doszło do
    rozpowszechnienia tego maila.
    Ponieważ przeszedł w sposób nieautoryzowany przez serwery o2, mam prawo
    być zirytowany na tę firmę. Zresztą nie tylko mnie to spotkało i widać,
    że dziury w serwerach o2 są oczywiste.

  • 4. Data: 2006-02-09 00:04:28
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> w
    artykule <news:dsdtea$ldc$1@news.onet.pl> pisze:

    > A takie rzeczy jak to, co dotarło do mojego znajomego (zresztą niestety
    > z wstawionym przez wirus moim adresem - musiał zostać pobrany przez
    > Bagle'a z zainfekowanego komputera kogoś z moich znajomych):

    [...]
    > Jak widać, nagłówki zostały kompletnie sfałszowane.

    Czyżby? Ten powyżej też?

    > Mail z "gmail.com" w
    > polu "from:" nie powinien przejść przez ten serwer, gdyby był dobrze
    > zabezpieczony.

    Może ja jestem ślepy, ale tam wyraźnie jest napisane, że maila dostarczono
    do odbiorcy *na* serwerze o2, a nie - że przekazano do odbiorcy gdzieś dalej
    *przez* serwer o2. Gdzie tu widzisz open relay? Znowu się będziesz tłumaczył
    poźną porą?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 5. Data: 2006-02-09 01:45:00
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On śro, 08 lut 2006 o 21:56 GMT, Marcin Ciesielski wrote:
    > Dziwię się, dlaczego nikt nie jest w stanie wreszcie zrobić porządku z
    > serwerami firmy o2.pl, które bez problemu przekazują e-maile ze
    > sfałszowanymi nagłówkami - cokolwiek byłoby w nich wpisane, przechodzi

    Hmmm, meczylem mx7.go2.pl i nic nie puszcza, chyba, ze jakimis bardziej
    wyrachowanymi sposobami trzebaby sie posluzyc:

    (...)
    mail from:<k...@o...pl>
    250 Ok
    rcpt to:<s...@a...net>
    554 <s...@a...net>: Recipient address rejected: Access denied
    (...)

    (...)
    mail from:<a...@p...pl>
    250 Ok
    rcpt to:<s...@a...net>
    554 <s...@a...net>: Recipient address rejected: Access denied
    (...)

    Mnie za to wkurza co innego ostatnio... i praktycznie 99% adminow olewa
    problem:

    [slwkk@slawcio ~]$ host -t mx mbank.pl
    mbank.pl mail is handled by 0 mail.bremultibank.com.pl.
    mbank.pl mail is handled by 10 mx.bremultibank.com.pl.
    [slwkk@slawcio ~]$ telnet mail.bremultibank.com.pl 25
    Trying 193.41.230.201.25...
    Connected to mail.bremultibank.com.pl.
    Escape character is '^]'.
    220 mail.bremultibank.com.pl
    helo jo.pl
    250 mail.bremultibank.com.pl Welcome jo.pl
    mail from:<s...@a...net>
    250 <s...@a...net> ... OK
    rcpt to:<d...@m...pl>
    250 <d...@m...pl> ... OK
    data
    354 Enter mail, end with "." on a line by itself
    a tu paskudny spamer umieszcza spam
    .
    250 Mail accepted
    quit
    221 mail.bremultibank.com.pl closing Connection
    Connection closed by foreign host.
    [slwkk@slawcio ~]$

    Spamerzy zaczeli wykorzystywac to, ze znaczna czesc mail serwerow nie
    sprawdza w czasie trwania sesji czy uzytkownik docelowy istnieje,
    wpisuja adres odbiorcy spamu jako mail from, jako docelowy nieistniejacy
    adres i tak serwerek pocztowy banku wysyla nam spam (zalaczajac ponizej
    info o delivery failure niby to nasz list, ktory wysylalismy ... z
    oferta viagry), milutko jednym slowem.

    ps. mbank pierwszy raz akurat sprawdzilem, o tak bo sie nawinal, ale
    pewnie kwestia dnia, dwoch i przyjdzie do mnie ta zwrotka.

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 6. Data: 2006-02-09 12:23:47
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Thu, 2006-02-09 at 02:45 +0100, Sławomir Kawała wrote:

> [...]
    > adres i tak serwerek pocztowy banku wysyla nam spam (zalaczajac ponizej
    > info o delivery failure niby to nasz list, ktory wysylalismy ... z

    Sa czasem rozne przyczyny takiej konfiguracji.
    Ale zawsze mozna zrobic jedno - w zwrotce nie zalaczac tresci
    oryginalnego maila. I taki serwer staje sie kompletnie nieprzydatny dla
    spamerow.

    Jacek

  • 7. Data: 2006-02-09 12:25:20
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Thu, 2006-02-09 at 00:06 +0100, Marcin Ciesielski wrote:

> [...]
    > send mail from/to from= to=
    > Currently active and flagged to be published in DNS

    A pewien jestes, ze to nadal jest open proxy?

    Jacek

  • 8. Data: 2006-02-09 15:41:05
    Od: Tomasz Ostrowski <t...@s...mimuw.edu.pl>

    On Thu, 09 Feb 2006 13:23:47 +0100, Jacek Zapala wrote:

    > Sa czasem rozne przyczyny takiej konfiguracji.

    Mógłbyś podać?

    --
    Pozdrawiam Best of prhn - najzabawniejsze teksty polskiego UseNet-u
    Tometzky http://prhn.dnsalias.org/

  • 9. Data: 2006-02-09 16:32:14
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Thu, 9 Feb 2006 16:41:05 +0100, Tomasz Ostrowski wrote:

    > Mógłbyś podać?

    No, podstawowa przyczyna: ludzie z bliżej nieznanych powódów instalują
    qmail, a on tak ma by default :->
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 10. Data: 2006-02-09 18:46:11
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Thu, 09 Feb 2006 13:23:47 +0100, Jacek Zapala <j...@i...pl>
    wrote:

    > Sa czasem rozne przyczyny takiej konfiguracji.

    Znaczy kalectwo MTA? Jeśli chodzi o weryfikację adresów, to kto
    w dobie brute-force i wormów/wirusów, które używają książek
    adresowych z zarażonych maszyn będzie się przejmował
    weryfikacją?

    > I taki serwer staje sie kompletnie nieprzydatny dla
    > spamerow.

    Różnica jest taka, że zamiast zwrotki ze spamem, dostaniesz
    tylko zwrotkę. Też mi zysk...

    r.
    robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
    lisää, lisää humppaa!