eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingOpenGL - problem z normalnymi › OpenGL - problem z normalnymi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: OpenGL - problem z normalnymi
    Date: Tue, 7 Apr 2009 07:49:57 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 72
    Message-ID: <grepn3$kfn$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 202.58.akron.net.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1239083556 20983 86.111.202.58 (7 Apr 2009 05:52:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Apr 2009 05:52:36 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-User: spoko_ws
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:181579
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Coś robię wybitnie nie tak z normalnymi do trójkątów... czy ktoś może
    powiedzieć mi, dlaczego jeden trójkąt nie jest oświetlony mimo podania
    poprawnej normalnej i włączenia dwustronnego oświetlenia?

    procedure TForm2.Timer1Timer(Sender: TObject);

    var LightPos : array[0..2] of GLfloat;
    LightCol : array[0..3] of GLfloat;

    begin
    glClearColor(0.0,0.0,0.0,1.0);
    SwapBuffers(wglGetCurrentDC);

    glViewport(0, 0, self.width, self.height);

    // Projekcja
    glMatrixMode(GL_PROJECTION);
    glLoadIdentity();
    glFrustum(-1,1,-1,1,1,20);
    glTranslatef(0.0,0.0,-10.0);

    // Światło
    LightPos[0]:=0.0;
    LightPos[1]:=0.0;
    LightPos[2]:=0.0;

    LightCol[0]:=1.0;
    LightCol[1]:=1.0;
    LightCol[2]:=1.0;
    LightCol[3]:=1.0;

    glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
    glLoadIdentity();
    glTranslatef(0.0,0.0,-10);
    glEnable(GL_LIGHTING);
    glEnable(GL_LIGHT0);
    glLightModeli(GL_LIGHT_MODEL_TWO_SIDE, 1);
    glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, @LightPos);
    glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, @LightCol);

    glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
    glLoadIdentity();
    glTranslatef(0.0, 0.0, 0.0);

    glBegin(GL_TRIANGLES);

    glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
    glVertex3f(0.0, 2.0, 0.0);
    glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
    glVertex3f(2.0, 2.0, 0.0);
    glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
    glVertex3f(2.0, 0.0, 0.0);

    glEnd();



    glBegin(GL_TRIANGLES);

    glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
    glVertex3f(0.0, 2.0, 0.0);
    glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
    glVertex3f(-2.0, 2.0, 0.0);
    glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
    glVertex3f(-2.0, 0.0, 0.0);

    glEnd();
    end;


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: