  • 11. Data: 2017-03-20 14:16:33
    Temat: Re: Opony - koniecznie asymetryczne ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsA73DC36AA9596budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    >Musza być takie same na danej osi.
    >Wszystko.

    Cos mi chodzi po glowie, ze byl gdzies przepis "jesli na tylnej osi sa
    opony diagonalne, to na przedniej nie moga byc radialne".
    Albo odwrotnie.
    Z braku opon diagonalnych przepis jest martwy ... tym niemniej jesli
    jakies ch-ki opon miedzy osiami sie nie zgadzaja, to kto wie, jak sie
    auto bedzie zachowywac.

    Czy dotyczy to opon asymetrycznych ? Trudno powiedziec.
    Przepisy raczej nic na ten temat nie pisza.

    J.

  • 12. Data: 2017-03-20 22:22:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-20 o 12:06, Adam pisze:

    > Przepisy tak, gorzej z wiskozą - może tego nie przeżyć.
    > Lepiej mają starsze lub lepsze auta z centralnym mechanizmem różnicowym
    > lub z odłączanymi napędami.
    > Najgorzej - stały napęd spięty na sztywno - np. Patrole - ale wtedy
    > raczej wszyscy właściciele wiedzą, że nie wolno jeździć z włączonym 4x4
    > na twardym.
    >
    > Niektóre wulkanizacje oferowały "szlifowanie" nowych opon, aby je
    > dostosować do starszych - żeby nie spalić wiskozy.

    Ale właściciel ma świadomość czym jeździ i jak o to dbać albo
    płaci. Przepisy dotyczące opon nie mają na celu oszczędzanie
    mechanizmów auta. O to ma dbać świadomy użytkownik lub płacić
    jak jest nie świadomy.