  • 1. Data: 2009-03-25 08:37:05
    Temat: Orange Navifon jak todziała?
    Od: "P.Gawryjolek" <p...@g...pl>

    Witam. Przeglądając ofertę orange natrafiłem na ww usługę. Operator
    zapewnia, że do korzystania wystarcza zwykły telefon bez odbiornika GPS
    (przypuszczam, ze musi obsługiwać JAVĘ) Transmicją odbywa się on-line. Czy
    może ktoś korzystał i może mi przybliżyć jak to jest w rzeczywistości i jak
    działa? Pozdrawiam
    Piotr G.

  • 2. Data: 2009-03-25 10:03:55
    Temat: Re: Orange Navifon jak todziała?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P.Gawryjolek" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gqcr0e$3m6$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam. Przeglądając ofertę orange natrafiłem na ww usługę.
    > Operator zapewnia, że do korzystania wystarcza zwykły telefon bez
    > odbiornika GPS

    Tu masz opis u zrodla
    http://www.naviexpert.pl/o-produkcie/c702navifon.htm

    Tzn patrz na strone glowna. I poszukaj tez opinii od razu o
    Naviexpercie.

    > (przypuszczam, ze musi obsługiwać JAVĘ)

    Standardowy produkt wymaga telefonu z Java, no i wymaga jakiegos
    GPS, zazwyczaj przez Bluetooth.

    >Transmicją odbywa się on-line. Czy może ktoś korzystał i może mi
    >przybliżyć jak to jest w rzeczywistości i jak działa?

    Dopoki jestes w centrum kraju i w zasiegu GSM to dziala z punktu
    widzenia kierowcy podobnie jak zwykla nawigacja.
    Troche wolniej na poczatku, bo musi sie polaczyc z serwerem, moze
    lepiej wyznaczyc trasy, bo ma informacje o korkach,
    gorzej jak z trasy zjedziesz - wyznaczenie nowej dluzej trwa.

    Gorzej jak zabraknie zasiegu, albo co gorsza zacznie naliczac
    roaming zagraniczny - a na SE K510 i K550 sesje zrywal co chwila,
    pozniej juz nie testowalem. Byc moze Orange sie jakos przed tym
    zabezpieczyl.

    Alternatywy:
    www.nav4all.com
    www.amazegps.com

    Oba sa darmowe - tzn brak oplat za korzystanie z map, ale zostaja
    oplaty za transfer.
    Jak pisalem - na SE potrafia byc dosc duze ..

    Mozna z nich tez skorzystac bez GPS - nawigacji nie zrobia, ale
    adres mozna wprowadzic i mapke objerzec.

    Mozesz przetestowac jak dzialaja - Naviekspert bedzie podobny.
    Trzeba sie tylko troche wysilic zeby Nav4All sciagnac przez
    internet a nie przez telefon .. no chyba ze cie ten 1MB nie boli.

    J.

  • 3. Data: 2009-03-25 10:43:54
    Od: "P.Gawryjolek" <p...@g...pl>

  • 4. Data: 2009-03-25 11:14:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P.Gawryjolek" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gqd20u$7ms$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    Bez odbiornika wiedziec nie bedzie, ale znalezc ulice np Korfantego
    w jakims miescie i wyswietlic mapke okolicy to potrafi.

    A to czasem duza pomoc :-)

    J.