  • 1. Data: 2010-07-27 23:05:40
    Temat: Oscyloskop cyfrowy z analizatorem logicznym
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów
    Przymierzam się do zakupu jakiegoś oscyloskopu cyfrowego z analizatorem
    logicznym. Zastanawiam się nad czymś takim:
    http://www.merazet.pl/index.php?dzial=3&a=proid&p=25
    38
    lub takim
    http://www.merazet.pl/index.php?dzial=3&a=proid&p=36
    72
    a z drugiej strony "kusi" coś w tym stylu:
    http://www.oscyloskop.eu/oscyloskop-analizator-agile
    nt-1662cs-250mhz-p-90.html?cPath=15

    W pierwszym i drugim przypadku sprzęt nowy, ale zastanawiam się na ile
    podane parametry mają się do rzeczywistości i czy jakość OWON-a jest w
    miarę przyzwoita. W trzecim przypadku sprzęt używany z chromatycznym
    monitorem ale markowy (choć o HP-ekach słyszałem różne opinie).

    Czy któryś z Kolegów dysponuje takim sprzętem i mógłby się podzielić
    opinią ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-07-28 08:17:48
    Temat: Re: Oscyloskop cyfrowy z analizatorem logicznym
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-28 01:05, Grzegorz Kurczyk pisze:
> [...]
    > monitorem ale markowy (choć o HP-ekach słyszałem różne opinie).
    >
    > Czy któryś z Kolegów dysponuje takim sprzętem i mógłby się podzielić

    Tu sie nie ma nad czym zastanawiac bierz agilent'a

  • 3. Data: 2010-07-28 08:49:24
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pe-el>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@c...slupsk.pl> napisał w
    wiadomości news:4c4f6645$0$17105$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > monitorem ale markowy (choć o HP-ekach słyszałem różne opinie).
    >
    > Czy któryś z Kolegów dysponuje takim sprzętem i mógłby się podzielić

    W przypadku HP to 8K próbek to na dzień dzisiejszy lekko za mało.
    Przelicz sobie jak długi przebieg będziesz w stanie zapisać przy próbkowaniu
    załóżmy 200MHz.
    Kombajny może są i dobre bo 2 w 1 , ale w razie awarii zostajesz bez
    żadnego przyrządu.
    Osobiście mam analizator z pamięcią próbek 512KB i to mi się wydaje za mało
    do "łapania" dłuższych przebiegów np 1-wire Dallasa czy innych.

  • 4. Data: 2010-07-28 08:54:25
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Grzegorz Kurczyk pisze:
> [...]
    > http://www.merazet.pl/index.php?dzial=3&a=proid&p=36
    72
    > a z drugiej strony "kusi" coś w tym stylu:

    Mam takie bydle HP-ka:

    Wady:
    - duże, ciężkie i buczy (w celu wyeliminowania tych problemów mam jakiś
    Chiński przenośny - w 80% zastosowań wystarcza, i nie muszę
    włączać/przenosić tego HP)
    - nie potrafi analizować magistrali szeregowych (od tego mam analizator:
    Zeroplus LAP16064)
    - ma trochę toporne GUI, chodź jak się człowiek przyzwyczai to nie jest źle.
    - szkoda że niema FFT
    - jeżeli na ekranie są widoczne: 2 kanały, siatka, +łączenie punktów
    pomiaru, to już znać delikatne zmulenie GUI.
    - brak trybu X-Y (chodź mi nigdy nie był potrzebny)

    Zalety:
    + super parametry (szumy, działanie wyzwalacza, precyzja pomiarów),
    bijące na głowę Chińszczyznę i niektóre nowe konstrukcje,
    + nie udało mi się znaleźć chodź by jednego bug-a w oprogramowaniu
    + bardzo rozbudowany wyzwalacz w analizatorze logicznym
    + tryb transitional działa świetnie - jak nic się nie dzieje na
    magistrali, to można skoczyć na kawkę i po powrocie analizator ma dalej
    miejsce na próbki. Co poniektóra Chińszczyzna mimo tego trybu zapcha się
    w kilka sekund.
    + wybitnie mała pojemność wejściowa oscyloskopu - czasem się sprzydaje

    Dumak

  • 5. Data: 2010-07-28 10:11:45
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Grzegorz Kurczyk napisal(a):

> [...]
    >monitorem ale markowy (choć o HP-ekach słyszałem różne opinie).
    >
    >Czy któryś z Kolegów dysponuje takim sprzętem i mógłby się podzielić

    Mysmy w koncu zdecydowali sie na dwa osobne sprzety: oscyloskop +
    analizator podpinany do kompa przez USB - RK System. To byla chyba
    najlepsza opcja. Dlugi bufor, itd.

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 6. Data: 2010-07-28 15:22:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-07-28 01:05, Grzegorz Kurczyk wrote:
    > podane parametry mają się do rzeczywistości i czy jakość OWON-a jest w
    > miarę przyzwoita.

    Mam Owon MSO5022. To chyba najtańszy z analizatorem. uzywam raz na
    tydzień (kompletnie amatorsko).

    Ogólnie:

    - brak fft (ale świadomie zrezygnowałem)
    - kalibracja znika po tygodniu nic-nie-robienia. Trzeba pamietać zeby
    kaliborwać.
    - gui upierdliwe
    - malo bajerów analizy sygnału (filtry i okolice).
    - analizator cyfrowy jest _osobnym_ elementem. Albo oscy albo
    analizator. Na raz nie da się. Katastrofa.
    - analizator jest toporny. Szczególnie przemieszczanie kursora jest
    niesłychanie upierdliwe. Widać, że projektowal to jakiś inżynier z
    zanikiem pamięci ostatnich 40 lat rozwoju GUI.
    - analizator nie ma dekoderów magistral, ma tylko prezentacje hexów.
    - USB jest jakieś dziwne - niby działa pod windowsem (czasem się
    odpinając z nienacka), ale pod linuxem nie (na poziomie wykrywania przez
    jądro). Ktoś coś popsuł od strony hardwareowej.
    - Druty do analziatora mają pomylone (!) kolory i numerki. Żenada.
    - Brak dostepu do pamięci analizatora przez USB (!)
    - Nówkę dostałem od razu uszkodzoną fabrycznie.
    - Software na komputer napisany na kolanie "byle by coś było"
    - Nagrywanie snapshotów przebiegów na pendrive odbywa się albo w postaci
    grafiki (ok) albo w postaci danych binarnych (w nieopisanym formacie).

    + Działa bardzo ładnie powyżej danych znamionowych (fmax) jeśli chodzi o
    obserwacje sygnałów.
    + Wysokorozdzielczy wyświetlacz
    + Tani :D
    + Można podpiąc baterie
    + Anazlizator faktycznie wykrywa szybkie sygnały (szpilki na
    parudziesięciu MHz)
    + Całkiem dokładny - porównanie z Texem 1000 coś (nie pamiętam :).
    Kształty identyczne, pomiary identyczne w zakresie 3 cyfr.
    + Mniejsza głębokośc niż u innych producentów - miesci mi się w skromnym
    warsztacie.

    Ogolnie: drugi raz bym nie kupił :)

  • 7. Data: 2010-07-28 23:03:45
    Od: Andgro <b...@a...com>

    zenek pisze:

    > Tu sie nie ma nad czym zastanawiac bierz agilent'a

    Sprzęt pomiarowy HP/Agilent czy Tek, nawet z pozornie słabszymi
    parametrami daje o niebo lepsze możliwości niż jakiś chiński szajs z
    kolorowym ekranikiem i USB.
    Gdyby chodziło o analizator, to jeszcze być może bym sie skusił, bo w
    sumie to TYLKO analizator - łatwo zrobić. Ale zastanawianie się czy mieć
    oscyloskop HP czy Owon, nawet nie warte jest komentowania. 25 letni HP
    parametrami rozłoży Owona na łopatki.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

  • 8. Data: 2010-07-29 06:59:24
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Andgro" <b...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > sumie to TYLKO analizator - łatwo zrobić. Ale zastanawianie się czy mieć
    > oscyloskop HP czy Owon, nawet nie warte jest komentowania. 25 letni HP

    A ja sobie zrobiłem komplet z oscy RIGOL (chwalę sobie) i analizatora
    Zeroplus.
    Super sprawa, mają razem wszystko co potrzeba a w promocji od ZeroPlus
    dostałem analizę dwóch magistral za friko.
    A wstępnie też myślałem o analizatorze wbudowanym w oscy.
    Niestety jak sobie wyobraziłem np. szesnaście sygnałów na ekraniku oscy to
    zwątpiłem.
    I dobrze, teraz mam dwa kanały oscy na LCD oraz ile chcę analizatora na
    ekranie kompa w przejrzystej postaci
    i jedno drugiemu nie przeszkadza. A cenowo, hit tyle że oscy z Hongkongu a
    analizator z USA :-)

    Rafał

  • 9. Data: 2010-07-29 08:32:04
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Dziękuje Kolegom za opinie.
    Za sugestią Kolegi Dumaka wybór padł na Agilent'a,
    więc jakby co będzie na niego ;-)

    Pozdrawiam i dam znać jak się sprawuje.
    Grzegorz

  • 10. Data: 2010-07-29 11:36:07
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    Grzegorz Kurczyk pisze:
    > Dziękuje Kolegom za opinie.
    > Za sugestią Kolegi Dumaka wybór padł na Agilent'a,
    > więc jakby co będzie na niego ;-)

    Nie strasz :)
    Chodź chyba nie mam czego się obawiać :).

    > Pozdrawiam i dam znać jak się sprawuje.
    > Grzegorz

    Dumak