  • 1. Data: 2019-07-24 12:28:27
    Temat: Oscyloskop - dobry stosunek pasmo/cena
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Czasem pojawiają się na grupie pytania - jaki oscyloskop wybrać.
    Dotychczas nie miałem w tym temacie nic do powiedzenia.
    Jak sam doszedłem do tematu wybierania to choć zacząłem od Rigola to jak
    natknąłem się na Siglenta (nigdy wcześniej nie słyszałem) to na nim stanęło.

    Wybrałem SDS2352X-E (350MHz, 2GSa/s, pamięć 28Mpts) - netto 2913PLN
    Nieco gorszy Rigol DS2302A (300MHz, 2GSa/s, pamięć 14Mpts) jest prawie 3
    razy droższy - netto 8120PLN.
    Myślałem o zapytaniu na grupie "Co złego powiecie o Siglent", ale przy
    takiej różnicy cen nie było tematu.

    Od poniedziałku mam go na biurku i jak na razie nie mam specjalnych
    zastrzeżeń.

    Odkryłem chyba 7Mpts pamięci, którą dostałem w gratisie :).
    Jeden kanał włączony i kolejno wyświetlane parametry:
    1ms/dz - 2GSa/s i 28Mpts (X - 14 działek, przy szybszych podstawach -
    mniejszy bufor - nie zdąży wypełnić)
    2ms/dz - 1GSa/2 i 28Mpts
    5ms/dz - 500MSa/s i 35Mpts - a tyle podobno nie ma w sprzęcie.
    Przy żadnej innej podstawie nie wypisuje więcej jak 28Mpts.

    Myślałem, że to tylko błąd wyświetlanych parametrów a rzeczywiście
    próbkuje wolniej.
    Zatrzymałem taki przebieg i obejrzałem jego początek (-35ms) i koniec
    (+35ms) no i widać próbki co 2ns. Nie ma podstaw, aby podejrzewać, że
    gdzieś w środku brakuje kawałka, ani, że przy oglądaniu dokładnie
    oszukuje w wyświetlanej podstawie czasu.

    Jakby ktoś miał jakieś pytania o ten model to dziś jest ten dzień, kiedy
    wiem o nim najwięcej. Właśnie skończyłem czytać instrukcję i rozpoczynam
    proces zapominania o nie używanych możliwościach :)
    P.G.

  • 2. Data: 2019-07-24 13:06:50
    Temat: Re: Oscyloskop - dobry stosunek pasmo/cena
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 24/07/2019 11:28, Piotr Gałka wrote:

    > Nieco gorszy Rigol DS2302A (300MHz, 2GSa/s, pamięć 14Mpts) jest prawie 3
    > razy droższy - netto 8120PLN.
    Nie wiem skaed wziaeles takae cene. Wszedzie kosztuje ok 700 euro.

    Nie za mało Ci 2 kanały?

    c.

  • 3. Data: 2019-07-24 14:27:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 13:06, cezar pisze:
    > Nie wiem skaed wziaeles takae cene. Wszedzie kosztuje ok 700 euro.

    Daj linka.

    Ja wziąłem stąd:
    https://ndn.com.pl/pl/oscyloskopy-cyfrowe/2488-oscyl
    oskop-cyfrowy-ds2302a-rigol-300mhz-2-kanaly-seria-ds
    2000.html?search_query=DS2302A&results=2

    Dotychczas zawsze sprzęt pomiarowy kupowaliśmy od NDN-u. Zakładałem, że
    ceny nie mogą dużo odbiegać od innych ofert i w sumie nie szukałem gdzie
    indziej.

    > Nie za mało Ci 2 kanały?

    Od chyba 15 lat używam HM1507 - analogowo/cyfrowy 150MHz, 200Msps.
    Za kilka dni dostanę płytki prototypowe na których będę chciał coś na
    poziomie ns sprawdzić - spokojnie mógłbym tym starym oscyloskopem w
    trybie analogowym.
    Kupując oscyloskop pod ten pomiar jego pasmo poniżej 300MHz nic by nie
    dało skoro mam 150MHz, a 4 kanały i takie pasmo - drogo.

    Jak przeglądałem co i ile kosztuje to wyszło mi, że rozsądna (w moim
    pojęciu) decyzja to kupić dwa:
    - jeden 350MHz (i dwa kanały),
    - drugi 4 kanały (i gorsze pasmo).
    Chyba w łącznej cenie niższej niż jeden 4 kanałowy 350MHz. No i ma to
    dodatkową zaletę, że można z nich korzystać w dwu różnych miejscach
    jednocześnie.

    Ale 'na razie' kupiliśmy jeden.

    Nigdy mi jakoś nie brakowało kanałów. Teraz będą mnie interesowały 3
    przebiegi więc jeden wrzucę na wyzwalanie zewnętrzne. Jak koniecznie
    chciałbym mieć go na ekranie to mogę go zapamiętać i wyświetlić.
    P.G.

  • 4. Data: 2019-07-24 14:57:25
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 24/07/2019 13:27, Piotr Gałka wrote:

    > Daj linka.

    pierwsze 2 linki z (mojego) googlaa
    https://www.rigol-uk.co.uk/Rigol-DS2302A-Digital-Osc
    illoscope-p/ds2302a.htm

    https://www.batronix.com/shop/oscilloscopes/Rigol-DS
    2302A.html

    Wydaje mi się że to pokłosie tego:

    https://hackaday.io/project/8115-rigol-ds2072a-upgra
    de-to-ds2302a

    Stwierdzili że nie ma sensu sprzedawać ds2072a za $800 aby ludzie go
    pzerabiali na ds2302, który kosztował wtedy $2500

    ds2072a został wycofany a ds2302a kosztuje tyle co kosztował ds2072a.

    c.

  • 5. Data: 2019-07-24 15:43:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 14:57, cezar pisze:

> [...]
    >
    > Stwierdzili że nie ma sensu sprzedawać ds2072a za $800 aby ludzie go
    > pzerabiali na ds2302, który kosztował wtedy $2500

    Czyli trafiłem w moment gdy nowa cena się propaguje po sieci dystrybucji
    tylko, że ja sprawdziłem tylko w jednym miejscu, gdzie się jeszcze nie
    rozpropagowała :(
    P.G.