  • 1. Data: 2019-07-22 06:29:02
    Temat: Wideobramofon
    Od: Jingiel <x...@x...lll>

    Zamontowałem wideobramofon zamela (wiem chińszczyzna, ale nie będę
    pakował 3-4 k). Normalnie zasianie panela przy furtce 15V. Jednak
    czytnik kart i breloków RFID wymaga podania 12V. Dzwoniłem do zamela i
    pytałem czy nie można podać 15V. Mówili, że wskazane 12V, bo może się
    spalić. Wstawiłem więc LM7812, który robi mi z 15 12V, ale niestety na
    obrazie z kamery pojawiają się zakłócenia w postaci takich pasków
    interferencyjnych. Dołożyłem na wyjściu kondensator 2200 mikro/25V.
    Pomogło w 80%. Próbowałem 100nF na wejściu i wyjściu stabilizatora
    100nF. Bez zmian. Po odpięciu zasilania czytnika obraz czysty. Co mogę
    jeszcze zrobić, żeby nie dokładać kolejnego zasilacza 12V?

  • 2. Data: 2019-07-22 08:34:50
    Temat: Re: Wideobramofon
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 22.07.2019 o 06:29, Jingiel pisze:
> [...]
    > 100nF. Bez zmian. Po odpięciu zasilania czytnika obraz czysty. Co mogę
    > jeszcze zrobić, żeby nie dokładać kolejnego zasilacza 12V?

    Moze zamiast 7812 wstaw 5 połaczonych szeregowo diod prostownicznych

  • 3. Data: 2019-07-22 08:36:08
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

> [...]
    > 100nF. Bez zmian. Po odpięciu zasilania czytnika obraz czysty. Co mogę
    > jeszcze zrobić, żeby nie dokładać kolejnego zasilacza 12V?

    Może sproboj zamiast 7812 wstawic 5 połączonych szeregowo diod
    prostownicznych

  • 4. Data: 2019-07-22 09:09:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 22 Jul 2019 06:29:02 +0200, Jingiel wrote:
> [...]
    > 100nF. Bez zmian. Po odpięciu zasilania czytnika obraz czysty. Co mogę
    > jeszcze zrobić, żeby nie dokładać kolejnego zasilacza 12V?

    A czy to zasilanie 15V ma faktycznie stałe 15V cały czas? Datasheet 7812
    podaje wymagany Vin na poziomie 14.6V, więc granica bardzo bliska.
    Wystarczy spadek 0.4V pod obciążeniem i będą dziać się cuda. Może warto
    spróbować zastąpić układ jakimś odpowiednikiem 'low drop'?

    Mateusz

  • 5. Data: 2019-07-22 12:18:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jingiel <x...@x...lll> wrote:

> [...]
    > 100nF. Bez zmian. Po odpięciu zasilania czytnika obraz czysty. Co mogę
    > jeszcze zrobić, żeby nie dokładać kolejnego zasilacza 12V?

    Może dorzuć filtr LC między linią 15V a panelem? Niech odsieje syf
    wpuszczany w linię przez czytniki.

    Coś mniej więcej takiego:

    .--[C 100nF]---< masa

    *--[C 100uF]---< masa

    .------------*--------------< 7812

    15V >-*-[dławik]---*--------------< panel

    *--[C 100nF]---< masa

    `--[C 100uF]---< masa

  • 6. Data: 2019-07-22 12:20:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

> [...]
    > Wystarczy spadek 0.4V pod obciążeniem i będą dziać się cuda. Może warto
    > spróbować zastąpić układ jakimś odpowiednikiem 'low drop'?

    Hmm, ale jemu dzieją się cuda z wideodomofonem (zasilanym z 15V) a nie z
    czytnikami (które prawdopodobnie sieją po zasilaniu 12V i przedostaje się
    to na stronę 15V).

  • 7. Data: 2019-07-22 12:35:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 22 Jul 2019 10:20:42 +0000, Queequeg wrote:

    > Hmm, ale jemu dzieją się cuda z wideodomofonem (zasilanym z 15V) a nie z
    > czytnikami (które prawdopodobnie sieją po zasilaniu 12V i przedostaje
    > się to na stronę 15V).

    Wizualnie tak to wygląda, tak. Ale czy sianie nie może być skutkiem
    kiepskiego zasilania, np. dlatego że czytnik w kółko się resetuje?

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-07-22 14:47:44
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 06:29, Jingiel pisze:
    > Wstawiłem więc LM7812, który robi mi z 15 12V, ale niestety na obrazie z
    > kamery pojawiają się zakłócenia w postaci takich pasków interferencyjnych.

    Czy wydajność tego zasilacza na pewno jest wystarczająca?
    Czy zakłócenie powoduje wspólne zasilanie czy też sama praca czytnika
    (spora cewka)? Uruchomiłeś czytnik np. z baterii czy innego zasilacza i
    kamera działała poprawnie?

    --
    AWa.

  • 9. Data: 2019-07-22 18:35:46
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 06:29, Jingiel pisze:
    > Dołożyłem na wyjściu kondensator 2200 mikro/25V

    Na wyjściu?! Chyba na wejściu.
    Najpierw zasil RFID z jakiegoś akumulatora i sprawdź, czy aby sam
    czytnik nie sieje. Jak będzie OK, to wtedy można kombinować z jakimś
    low-dropem + filtry.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2019-07-22 19:24:04
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.07.2019 06:29, Jingiel wrote:

    > 100nF. Bez zmian. Po odpięciu zasilania czytnika obraz czysty. Co mogę
    > jeszcze zrobić, żeby nie dokładać kolejnego zasilacza 12V?

    Gdzie masz ten zasilacz 15V - przy furtce czy kablem idzie z domu?
    Problemem może być prąd przez masę video.

    --
    Mirek.