  • 1. Data: 2019-07-22 23:10:58
    Temat: Termostat - czego nie wiem?
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dobry wieczór,

    laminator, na naklejce: 240V, 300W, wewnątrz dwa termostaty KSD301
    10A/250V 155oC połączone równolegle. Parametry termostatu odczytane z
    jednego - na drugim są nieczytelne.

    Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wyjaśnił prostym językiem po co dwa
    termostaty jeśli jeden z nawiązką wystarczyłby do obsłużenia tego prądu,
    który płynie w układzie?

    Z góry bardzo dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-07-22 23:26:19
    Temat: Re: Termostat - czego nie wiem?
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 22-07-2019 o 23:10, Michal M. Lechanski pisze:

    > Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wyjaśnił prostym językiem po co dwa
    > termostaty jeśli jeden z nawiązką wystarczyłby do obsłużenia tego prądu,
    > który płynie w układzie?

    Może to po prostu dodatkowe zabezpieczenie w postaci drugiego termostatu?

  • 3. Data: 2019-07-22 23:50:45
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 23:10, Michal M. Lechanski pisze:
> [...]
    >
    > Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wyjaśnił prostym językiem po co dwa
    > termostaty jeśli jeden z nawiązką wystarczyłby do obsłużenia tego prądu,

    Na pewno równolegle?
    Zwykle stosuje się je szeregowo dla zabezpieczenia przed sklejeniem
    styków jednego?
    Możesz wrzucić gdzieś fotkę?

    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2019-07-23 07:56:57
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On 2019-07-22 23:10, Michal M. Lechanski wrote:
> [...]
    >
    > Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wyjaśnił prostym językiem po co dwa
    > termostaty jeśli jeden z nawiązką wystarczyłby do obsłużenia tego prądu,

    Być może jeden jest normalnie zwarty a drugi normalnie rozwarty. Wtedy
    przy niskiej temperaturze pierwszy włączy grzanie, potem wyłączy przy
    stosunkowo niskiej temperaturze. Dałoby to ten efekt, że to coś, co ma
    być grzane, nigdy nie byłoby zbyt zimne. Drugi działa normalnie, kiedy
    to coś trzeba dogrzać do temperatury roboczej.

    Tester

  • 5. Data: 2019-07-23 12:57:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Michal M. Lechanski <m...@d...eu> wrote:

    > laminator, na naklejce: 240V, 300W, wewnątrz dwa termostaty KSD301
    > 10A/250V 155oC połączone równolegle. Parametry termostatu odczytane z
    > jednego - na drugim są nieczytelne.

    Jeśli faktycznie równolegle, to może chodzi o to, żeby w żadnym miejscu
    temperatura nie była niższa niż zadana (nawet jeśli w drugim będzie
    wyższa)?

  • 6. Data: 2019-07-23 23:49:20
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 22.07.2019 o 22:50, jacek pisze:

    > Na pewno równolegle?
    > [...]
    > Możesz wrzucić gdzieś fotkę?

    na moje to równolegle:

    http://pokazywarka.pl/nxprcw/

    --
    Michał

  • 7. Data: 2019-07-23 23:51:59
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 23.07.2019 o 06:56, Tester pisze:

> [...]
    > być grzane, nigdy nie byłoby zbyt zimne. Drugi działa normalnie, kiedy
    > to coś trzeba dogrzać do temperatury roboczej.

    To laminator i to z tych tańszych więc o taką finezję producenta nie
    podejrzewam... ale kto wie może coś w tym jest. Spróbuję sprawdzić te
    termostaty może rzeczywiście jeden jest NC a drugi NO.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2019-07-23 23:55:01
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 23.07.2019 o 11:57, Queequeg pisze:

    > Jeśli faktycznie równolegle, to może chodzi o to, żeby w żadnym miejscu
    > temperatura nie była niższa niż zadana (nawet jeśli w drugim będzie
    > wyższa)?

    one są bardzo blisko siebie i blisko jednego z końców grzałki. Więc to
    raczej nie to...

    --
    Michał

  • 9. Data: 2019-07-24 00:33:35
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.07.2019 23:55, Michal M. Lechanski wrote:

    > one są bardzo blisko siebie i blisko jednego z końców grzałki. Więc to
    > raczej nie to...

    Jeżeli te termostaty są identyczne to IMHO prawdziwe musi być to co
    nieprawdopodobne czyli błąd w montażu.
    Inżynier przewidział dla bezpieczeństwa dwa, schematu im nie narysował
    bo uznał, że to banalne, a na produkcji dwa to dwa... no przecież działa.

    Jeżeli termostaty są różne mam dwa pomysły - mało prawdopodobne ale
    mogłyby zadziałać:
    1.Jeden z nich jest z dodatkową grzałką i robi za przerywacz PWM.
    2.Jeden z nich robi za "D" i reaguje nie na wartość tylko na zmianę
    temperatury.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2019-07-24 17:56:21
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    >
    > Byłbym wdzięczny gdyby ktoś wyjaśnił prostym językiem po co dwa
    > termostaty jeśli jeden z nawiązką wystarczyłby do obsłużenia tego prądu,

    I tak raczej nie po to żeby rozdzielić na nie prąd, bo przecież nie
    załączą się jednocześnie.

    --
    pozdrawiam
    MD