  • 11. Data: 2016-07-08 19:05:57
    Temat: Re: Oso chodzi?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Jul 2016 17:55:07 +0200, wloochacz
    <w...@n...spam.gmail.com> wrote:
    > Tego konkretnego dzieła - tak.
    > Ale to już nie jest to samo dzieło, czyli to nie jest ten sam
    program.

    Jest to derived works. Poczytaj GPL.

  • 12. Data: 2016-07-08 20:31:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 07.07.2016 20:54, Jordan Szubert wrote:

    > jeżeli jesteś autorem kodu, to możesz go publikować na tylu licencjach,
    > ile chcesz, i nie musisz na żadnej
    >
    > jeśli w czasie gdy kod był na GPL, zaakceptowałeś poprawki czy ogólnie
    > kod od kogoś, to sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana

    Ech, jakiś pierdolnik się zrobił w wątku.
    To podrzuce na potwierdzenie Twoich słów:

    https://www.gnu.org/licenses/old-licenses/gpl-2.0-fa
    q.html#TOCHeardOtherLicense
    ***
    I heard that someone got a copy of a GPL'ed program under another
    license. Is this possible?
    **
    The GNU GPL does not give __users__ permission to attach other licenses
    to the program. But the __copyright holder__ for a program can release
    it under several different licenses in parallel. One of them may be the
    GNU GPL.
    The license that comes in your copy, assuming it was put in by the
    copyright holder and that you got the copy legitimately, is the license
    that applies to your copy.

    Podkreślenia moje.

    ***
    I would like to release a program I wrote under the GNU GPL, but I would
    like to use the same code in non-free programs.
    **
    To release a non-free program is always ethically tainted, but legally
    there is no obstacle to your doing this. If you are the copyright holder
    for the code, you can release it under various different non-exclusive
    licenses at various times.

    ***
    Is the developer of a GPL-covered program bound by the GPL? Could the
    developer's actions ever be a violation of the GPL?
    **
    Strictly speaking, the GPL is a license from the developer for others to
    use, distribute and change the program. The developer itself is not
    bound by it, so no matter what the developer does, this is not a
    "violation" of the GPL.

    Problem rozbija się więc o to, czy grupa pisząca płatną wersję
    StarUML miała wszystkie prawa majątkowe do cześci płatnej wersji,
    która była podstawą do jej stworzenia łatnej.
    To, co oni napisali w ramach GPL mogą wziąć i wsadzić gdzie chcą.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2016-07-08 22:33:41
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >to the program. But the __copyright holder__ for a program can release
    >it under several different licenses in parallel. One of them may be the

    Oczywiście masz rację: soft na licencji GPL nie daje możliwości
    użytkownikowi ZMIANY licencji GPL na inną jakąś - musi być dalej GPL. Tyle
    że użytkownik - po np. dopisaniu/zmianie czegokolwiek - zostaje WSPÓŁAUTOREM
    tego czegoś nowego. A ponieważ wcześniej była GPL to i później musi być GPL.
    GPL jest wirusowa i nieuleczalna.

    (Nota bene, jest dość ciekawe samo w sobie co oznacza "copyright holder" w
    kontekście GPL i projektach rozwijanych przez społeczności.)

    >Problem rozbija się więc o to, czy grupa pisząca płatną wersję
    >StarUML miała wszystkie prawa majątkowe do cześci płatnej wersji,
    >która była podstawą do jej stworzenia łatnej.

    Trochę nie rozumiesz w czym rzecz.

    Nie interesuje mnie, czy złamane zostało jakieś prawo - z tym niech się
    boksuje FSF . Ale czy "grupa pisząca płatną wersję" StarUML postępuje
    etycznie słusznie?
    I czy jest etyczne używanie oprogramowania które powstało w sposób
    nieetyczny?

  • 14. Data: 2016-07-08 23:30:06
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 08.07.2016 22:33, slawek wrote:
> [...]
    > etycznie słusznie?
    > I czy jest etyczne używanie oprogramowania które powstało w sposób

    Ja tam pytanie
    rozumiałem jako pytanie o zgodność z GPL, a nie etykę.
    Pisz na przyszłość wyraźnie.

    Ale ok: Oczywiście, że ejst etyczne. Nie ma nic nieetycznego
    w sprzedawaniu oprogramowania napisanego przez siebie.

    Nie ma nic nieetycznego w sprzedawaniu napisanego przez siebie
    programu, którego starsza wersja udostępniło się publicznie.
    Licencja na której to zrobili mogła by tu teoretycznie mieć jakiś
    wpływ, ale ja widać z powyższych linków, GPL tego nie zabrania.

    Nieetyczne byłoby, gyby próbowali usunąć z internetu starszą
    wersję lub czynnie zapobiegać jej rozwojowi (np strasząc prawnikami).

    Nieetyczne byłoby, gdyby użyli płatnej wersji kodu napisanego
    przez społecznosć OS. Przy okazji byłoby to nielegalne i sprzeczne
    z GPL.

    pzdr
    bartekltg

  • 15. Data: 2016-07-09 06:05:56
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Jul 2016 23:30:06 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Ale ok: Oczywiście, że ejst etyczne. Nie ma nic nieetycznego
    > w sprzedawaniu oprogramowania napisanego przez siebie.

    Moim zdaniem może być nieetyczne. Np. jeżeli napiszesz cacka i go
    sprzedajesz, to nie jest to etyczne (i nie jest to legalne). A
    warunek "sprzedawanie oprogramowania napisanego przez siebie" jest
    spełniony.

    Czyli ten twój argument jest null i void.

  • 16. Data: 2016-07-09 06:19:36
    Od: slawek <f...@f...com>

    wrote:
    > Nieetyczne byłoby, gdyby użyli [w] płatnej wersji kodu napisanego
    > przez społecznosć OS. Przy okazji byłoby to nielegalne i sprzeczne
    > z GPL.

    Tego nie wiesz, bo nie pokazali źródeł. A przypominam, że np.
    przepisanie programu na inny język to też użycie kodu. Nigdzie nie
    jest powiedziane że derived works to tylko copy-paste.