  • 1. Data: 2009-04-22 06:47:21
    Temat: P35 - ile pamięci RAM?
    Od: "Dobi" <...@...nl>

    Ile pamięci RAM maksymalnie obsługuję płata na intel P35?

    Wg producentów płyt 8GiB,
    wg producenta pamięci 16 GiB.

    Komu wierzyć?.
    Dodam że w czasie jak moja płyta pojawiła się w sprzedaży,
    to na rynku juz były od dawna moduły pamieci 4 GiB
    czyli jak kojarzę to cztery takie moduły dały by te 16 GiB.

    Czyżby producent płyty kłamał, żeby kupic jego "nowszy" produkt?
    Może to producent pamięci wciska "każdej rybie rower"?

    DT

    ps.Ja to kawę piję, ale może ma ktoś świeże fusy od herbaty?

  • 2. Data: 2009-04-22 07:29:05
    Temat: Re: P35 - ile pamięci RAM?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Dobi" <...@...nl> napisał w wiadomości
    > Ile pamięci RAM maksymalnie obsługuję płata na intel P35?
    > Wg producentów płyt 8GiB,
    > wg producenta pamięci 16 GiB.
    > Komu wierzyć?.

    zazwyczaj producenci plyt maja racje, to ze chipset moze
    obslugiwac 16gb nie znaczy ze plyta z tym chipsetem tez
    to robi

  • 3. Data: 2009-04-22 08:26:14
    Od: "Dobi" <...@...nl>

    > zazwyczaj producenci plyt maja racje, to ze chipset moze
    > obslugiwac 16gb nie znaczy ze plyta z tym chipsetem tez
    > to robi

    Nie uściśliłem, mój błąd.
    Jestem użytkownikiem płyty Gigabyte GA-EP35-DS4 (rev 2.1) Motherboard
    Na stronie Gigabyta pisze jak byk 8 GiB,
    http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-p35-ds4_
    21.html
    na stronie Kingstona ta sama płyta obsługuje juz 16 GiB.
    http://tinyurl.com/c62jgc

    Po co Kinngston miałby takie głupoty na stronach pisać?

    Problem nie jest co prawda palący w 2009 roku.
    Niemniej empiria nakazuje lada dzień dołozyc max RAMu, bo potem zdrożeje.

    DT

  • 4. Data: 2009-04-22 11:45:45
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]
    > Jestem użytkownikiem płyty Gigabyte GA-EP35-DS4 (rev 2.1) Motherboard
    > Na stronie Gigabyta pisze jak byk 8 GiB,
    raczej wiedza co wyprodukowali, moze i obsluzy 16, ale moga byc
    problemy z kompatybilnoscia modulow, stabilnoscia itd.

    > na stronie Kingstona ta sama płyta obsługuje juz 16 GiB.
    > http://tinyurl.com/c62jgc
    pewnie dane na podstawie tego co chipset obsluguje

    > Po co Kinngston miałby takie głupoty na stronach pisać?
    zeby ram sprzedawac :P

    znajdz sklep ktory pozwoli ci wziac tyle ramu do testow, wsadz i
    zobacz czy zostanie wykryty i czy wszystko bedzie ok

  • 5. Data: 2009-04-22 11:48:12
    Od: "Krzysiek" <k...@g...com>

    Chipset P35 obsluguje max 8GB pamięci wg intela:
    http://www.intel.com/products/desktop/chipsets/p35/p
    35-overview.htm

    co prawda piszą o DDR3, ale DDR2 powinno być tak samo.

    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-22 11:51:49
    Od: "Krzysiek" <k...@g...com>

    I jeszcze potwierdzenie:
    http://compare.intel.com/pcc/showchart.aspx?mmID=290
    01&familyID=10&culture=en-US

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-04-22 12:10:18
    Od: "Dobi" <...@...nl>

    > http://compare.intel.com/pcc/showchart.aspx?mmID=290
    01&familyID=10&culture=en-US

    Czyli znowu kaczka...
    Dziekuje za odpowiedź.

    DT

  • 8. Data: 2009-04-25 08:15:17
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Dobi pisze:
    > Po co Kinngston miałby takie głupoty na stronach pisać?

    Bo nie sprawdzili? Bo im się wydawało? Bo się pomylili?

    Jedynym względnie wiarygodnym źródłem w tej kwestii jest
    dokumentacja techniczna *kontrolera pamięci* (czyli tutaj:
    chipsetu P35). Potem należy zweryfikować na tej podstawie
    dane techniczne konkretnego modelu płyty (bo może on obsłu-
    giwać *mniej* pamięci, niż może chipset). Producent pamięci
    najczęściej podaje najmniej wiarygodne informacje, bo nie
    będzie przecież z każdym modelem modułu sprawdzał każdego
    modelu płyty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |