  • 1. Data: 2011-01-23 09:39:00
    Temat: usuwanie masy zalewowej
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Witam.

    Potrzebuję sprawdzonego pomysłu jak usunąć masę zalewową z urządzenia. Nie
    jestem w stanie zidentyfikować co to jest, ale wygląda na bardzo twardy
    silikon - pod naciskiem palca masa wydaje się być elastyczna. Elektronika
    jest osadzona w aluminiowym pojemniku i zalana tym zielonym draństewm.
    Problem w tym, że w środku coś się upaliło, a przed zakupem zamiennika za
    kilka ładnych stówek chciałbym się podjąć próby reanimacji. Czy są jakieś
    preparaty lub sprawdzone metody usuwające masę zalewową?

    --
    ARO

  • 2. Data: 2011-01-23 10:22:00
    Temat: Re: usuwanie masy zalewowej
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Jeśli to silikon, to będzie puchł w benzynie ekstrakcyjnej (bezpieczna
    dla elektroniki). Łatwiej go wtedy usunąć.

> [...]
    > kilka ładnych stówek chciałbym się podjąć próby reanimacji. Czy są jakieś
    > preparaty lub sprawdzone metody usuwające masę zalewową?

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 3. Data: 2011-01-23 17:07:19
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Andgro" <b...@a...com> napisał :

    > Jeśli to silikon, to będzie puchł w benzynie ekstrakcyjnej (bezpieczna dla
    > elektroniki). Łatwiej go wtedy usunąć.

    Próbowałem benzyny akstrakcyjnej, zwykłej, rozpuszczalnika ekstrakcyjnego,
    nitro, acetonu, ksylenu, denaturatu. Nic nie działa, nawet na szmacie kolor
    masy nie zostaje. Pytałem też gógla o usuwanie masy zalewowej, ale nic
    konkretnego nie umiał mi powiedzieć.

    --
    ARO

  • 4. Data: 2011-01-23 20:46:20
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 23 Jan 2011 10:39:00 +0100,
    ARO <a...@p...pl> screamed:
    > Potrzebuje sprawdzonego pomys?u jak usun?ae mase zalewow? z urz?dzenia. Nie
    > jestem w stanie zidentyfikowaae co to jest, ale wygl?da na bardzo twardy
    > silikon - pod naciskiem palca masa wydaje sie byae elastyczna. Elektronika
    > jest osadzona w aluminiowym pojemniku i zalana tym zielonym dranstewm.
    > Problem w tym, ?e w ?rodku co? sie upali?o, a przed zakupem zamiennika za
    > kilka ?adnych stówek chcia?bym sie podj?ae próby reanimacji. Czy s? jakie?
    > preparaty lub sprawdzone metody usuwaj?ce mase zalewow??

    Znajomy zamówił to:
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3
    00487850464&ssPageName=ADME:X:RTQ:US:1123

    Jeszcze nie dotarło, więc nie mogę zapytać czy sensowne.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 21:45:48 user up 12691 days, 9:40, 1 user, load average: 0.01, 0.99, 0.27 ]

    I like my coffee like I like my women. Covered in beeeees! -- Eddie Izzard

  • 5. Data: 2011-01-23 22:34:53
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-23 18:07, ARO pisze:

> [...]
    > masy nie zostaje. Pytałem też gógla o usuwanie masy zalewowej, ale nic

    Powtarzam: JEŚLI to silikon, to będzie puchł w benzynie. Trzeba wrzucić
    do benzyny przynajmniej na dobę(!)
    Jest potężna ilość rodzajów mas zalewowych. Ja np używam najchętniej
    takich, które nie rozpuszczają się w niczym :)

  • 6. Data: 2011-01-24 12:44:17
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    > Znajomy zamówił to:
    > http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3
    00487850464&ssPageName=ADME:X:RTQ:US:1123

    > Jeszcze nie dotarło, więc nie mogę zapytać czy sensowne.

    Ciekawe..... elementów pewnie nie rozpuści .. ale płytkę na której one są
    pewnie tak.