eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2009-09-13 15:26:04
    Temat: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, ostatnio zaintrygowała mnie pewna stanowczość w tworzeniu ogólnie
    pojętych "gier przeglądarkowych" (Browser-based Massive Multiplayer
    Online Games). Chodzi o takie projekty typu Ogame, TheCrims czy pewnie
    znany wśród młodszych MenelGame.

    Z tego co udało mi się ustalić wszystkie te serwisy najczęściej zostały
    stworzone w oparciu o php + ajax + js + jakaś baza. Chodzi mi bardziej o
    stronę logiki gry niż formę prezentacji. I tak się zastanawiam czym
    wybór ten jest spowodowany? Pomijając kwestie:

    - dostępności hostingu
    - popularności tego pierwszego wśród "nie profesjonalistów"
    - czy też dostępności gotowych frameworków na których można się
    oprzeć przy robieniu kolejnej strony.

    Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
    tych technologii przy realizacji tego typu projektów?

    --
    Mateusz Bogusz


  • 2. Data: 2009-09-13 19:31:19
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):

    > Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
    > tych technologii przy realizacji tego typu projektów?

    Stawiam na popularność PHP.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 3. Data: 2009-09-15 15:28:42
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Z tego co udało mi się ustalić wszystkie te serwisy najczęściej
    > zostały stworzone w oparciu o php + ajax + js + jakaś baza. Chodzi mi
    > bardziej o stronę logiki gry niż formę prezentacji. I tak się
    > zastanawiam czym wybór ten jest spowodowany? Pomijając kwestie:

    > - dostępności hostingu
    > - popularności tego pierwszego wśród "nie profesjonalistów"
    > - czy też dostępności gotowych frameworków na których można się
    > oprzeć przy robieniu kolejnej strony.

    > Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
    > tych technologii przy realizacji tego typu projektów?

    Pominąłeś chyba właśnie kwestie najważniejsze.

    Poza tym, co jest "nieprofesjonalnego" w PHP, skoro to PHP jest powszechnym
    standardem, a ASP raczej marginesem.

    (nie żebym bronił php, bo go jakoś szczególnie nie trawię)


    --
    Azarien


  • 4. Data: 2009-09-15 19:19:19
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: "Jarek" <n...@t...numeru>

    Witam,

    A przypadkiem Java i JEE nie nadawałoby się lepiej do zrealizowania takiej
    gry?
    W PHP mamy model typu: przychodzi request -> wykonujemy skrypt -> koniec.
    Natomiast aplikacja JEE cały czas działa na serwerze, może mieć jakieś wątki
    działające niezależnie od requestów, stan całego świata gry może się
    znajdować w pamięci itp. Świat może sobie ewoluować niezależnie od
    przychodzących requestów.

    A w ASP jaki jest model? Bardziej podobny do Javy czy PHP?

    Pozdrawiam
    Jarek


  • 5. Data: 2009-09-15 20:24:29
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Jarek <n...@t...numeru> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > A przypadkiem Java i JEE nie nadawałoby się lepiej do zrealizowania takiej
    > gry?
    Zalezy jak porownywac. Porzadnie napisana w PHP i porzadnie napisana w
    Javie powinnna dzialac rownie dobrze. W czym mniej pracy? Lepiej
    zatrudnic dobrego specjaliste od javy czy od PHP? Co z kosztami, czy
    java nie jest platna do komercyjnych zastosowan?

    > W PHP mamy model typu: przychodzi request -> wykonujemy skrypt -> koniec.
    > Natomiast aplikacja JEE cały czas działa na serwerze, może mieć jakieś wątki
    > działające niezależnie od requestów, stan całego świata gry może się
    > znajdować w pamięci itp. Świat może sobie ewoluować niezależnie od
    > przychodzących requestów.

    Moze sa jakies rozszerzenia do PHP dajace podobna funkcjonalnosc?

    Pozdrawiam


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2009-09-15 21:41:56
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: "Jarek" <n...@t...numeru>

    "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:h8ot5t$65g$1@inews.gazeta.pl...
    > Zalezy jak porownywac. Porzadnie napisana w PHP i porzadnie napisana w
    > Javie powinnna dzialac rownie dobrze. W czym mniej pracy? Lepiej
    > zatrudnic dobrego specjaliste od javy czy od PHP? Co z kosztami, czy
    > java nie jest platna do komercyjnych zastosowan?

    Java nie jest płatna nawet do komercyjnych rozwiązań. Servery, to już
    różnie. Są płatne (np. WebLogic, WebSphere) i bezpłatne (np. JBoss,
    Glassfish, Tomcat, Jetty - dwa ostatnie to nie pełne JEE, ale może
    wystarczyć).
    Jeśli mmorpg ma być rzeczywiście massive to i tak bez dedykowanych serwerów
    raczej się nie obędzie - więc tu przewaga łatwej dostępności hostingu PHP
    raczej odpada.
    Co do specjalistów to raczej javowi są drożsi.

    >
    >> W PHP mamy model typu: przychodzi request -> wykonujemy skrypt -> koniec.
    >> Natomiast aplikacja JEE cały czas działa na serwerze, może mieć jakieś
    >> wątki
    >> działające niezależnie od requestów, stan całego świata gry może się
    >> znajdować w pamięci itp. Świat może sobie ewoluować niezależnie od
    >> przychodzących requestów.
    >
    > Moze sa jakies rozszerzenia do PHP dajace podobna funkcjonalnosc?
    >

    Nie wiem, na PHP się nie znam, ale prawdę mówiąc nie sądzę. Nigdy nie
    słyszałem o żadnym application-scope w PHP, zawsze jest tylko mowa co
    najwyżej o session-scope.
    Na przykład wszelkie cache na jakieś dane robi się tam chyba za pomocą
    zewnętrznych serwerów typu memcached czy czegoś podobnego, bo w samej
    aplikacji się raczej nie da.

    Pozdrawiam
    Jarek



  • 7. Data: 2009-09-15 23:17:27
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Wiktor S. pisze:
    >> Z tego co udało mi się ustalić wszystkie te serwisy najczęściej
    >> zostały stworzone w oparciu o php + ajax + js + jakaś baza. Chodzi mi
    >> bardziej o stronę logiki gry niż formę prezentacji. I tak się
    >> zastanawiam czym wybór ten jest spowodowany? Pomijając kwestie:
    >
    >> - dostępności hostingu
    >> - popularności tego pierwszego wśród "nie profesjonalistów"
    >> - czy też dostępności gotowych frameworków na których można się
    >> oprzeć przy robieniu kolejnej strony.
    >
    >> Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
    >> tych technologii przy realizacji tego typu projektów?
    >
    > Pominąłeś chyba właśnie kwestie najważniejsze.
    >
    > Poza tym, co jest "nieprofesjonalnego" w PHP, skoro to PHP jest
    > powszechnym standardem, a ASP raczej marginesem.
    >

    ASP może wymagać zakupu licencji, bo jest logowanie użytkownika, a MS w
    przypadku serwerów ma dziwne licencje.
    PHP jest popularny i to jest jego siłą. Łatwo znaleźć kogoś do poprawek.
    Inna sprawa, że duże MMO mają tylko interfejs w php, resztę robi serwer
    napisany w C, Javie, pracujący non stop. PHP nie jest wtedy silnikiem
    gry, zapewnia tylko interfejs między www a czymś głębiej.

    wer


  • 8. Data: 2009-09-16 08:39:24
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-15, b...@n...pl <b...@n...pl> wrote:

    [...]

    >> Poza tym, co jest "nieprofesjonalnego" w PHP, skoro to PHP jest
    >> powszechnym standardem, a ASP raczej marginesem.
    >>
    >
    > ASP może wymagać zakupu licencji, bo jest logowanie użytkownika, a MS w
    > przypadku serwerów ma dziwne licencje.

    To raczej MSSQL (nie sam asp) i można kupić licencję "na procesor".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl


  • 9. Data: 2009-09-16 21:24:47
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: matmis <m...@g...com>

    Rozwijając BBMMOG nie musisz zbyt mocno dbać o to, by
    - gra się wcale nie sypnęła (tylko żeby nie było długiego generalnego
    padu),
    - żeby działała poprawnie zgodnie ze specyfikacją,
    - nie obchodzą cię błędy współbieżności,
    - ba! nawet nie musisz za bardzo dbać o bezpieczeństwo danych
    - nie musisz też jakoś szybko dodawać nowych feature'ów
    - a przy turowej grze nie musisz też za bardzo dbać o wydajność...
    to nie są rzeczy które zniechęcą graczy... więc czemu nie PHP...?
    wszystkie jego główne wady okazują się nie być za bardzo istotne w tym
    kontekście

    --
    Marcin


  • 10. Data: 2009-09-17 06:47:15
    Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Rozwijając BBMMOG nie musisz zbyt mocno dbać o to, by
    > - gra się wcale nie sypnęła (tylko żeby nie było długiego generalnego
    > padu),
    > - żeby działała poprawnie zgodnie ze specyfikacją,
    > - nie obchodzą cię błędy współbieżności,
    > - ba! nawet nie musisz za bardzo dbać o bezpieczeństwo danych
    > - nie musisz też jakoś szybko dodawać nowych feature'ów
    > - a przy turowej grze nie musisz też za bardzo dbać o wydajność...
    > to nie są rzeczy które zniechęcą graczy... więc czemu nie PHP...?
    > wszystkie jego główne wady okazują się nie być za bardzo istotne w tym
    > kontekście

    Czyli generalnie każdy inny powód, ale na pewno nie taki, że się w ASP
    nie da. Pytanie co z realizacją - łatwiej, szybciej? Widać jakieś
    znaczące różnice w wydajności PHP + MySQL, a ASP/.NET + MSSQL?

    > --
    > Marcin

    --
    Mateusz Bogusz

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: