    From: "Jarek" <n...@t...numeru>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
    Date: Tue, 15 Sep 2009 23:41:56 +0200

    "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:h8ot5t$65g$1@inews.gazeta.pl...
    > Zalezy jak porownywac. Porzadnie napisana w PHP i porzadnie napisana w
    > Javie powinnna dzialac rownie dobrze. W czym mniej pracy? Lepiej
    > zatrudnic dobrego specjaliste od javy czy od PHP? Co z kosztami, czy
    > java nie jest platna do komercyjnych zastosowan?

    Java nie jest płatna nawet do komercyjnych rozwiązań. Servery, to już
    różnie. Są płatne (np. WebLogic, WebSphere) i bezpłatne (np. JBoss,
    Glassfish, Tomcat, Jetty - dwa ostatnie to nie pełne JEE, ale może
    wystarczyć).
    Jeśli mmorpg ma być rzeczywiście massive to i tak bez dedykowanych serwerów
    raczej się nie obędzie - więc tu przewaga łatwej dostępności hostingu PHP
    raczej odpada.
    Co do specjalistów to raczej javowi są drożsi.

    > Moze sa jakies rozszerzenia do PHP dajace podobna funkcjonalnosc?

    Nie wiem, na PHP się nie znam, ale prawdę mówiąc nie sądzę. Nigdy nie
    słyszałem o żadnym application-scope w PHP, zawsze jest tylko mowa co
    najwyżej o session-scope.
    Na przykład wszelkie cache na jakieś dane robi się tam chyba za pomocą
    zewnętrznych serwerów typu memcached czy czegoś podobnego, bo w samej
    aplikacji się raczej nie da.

    Pozdrawiam
    Jarek