  • 1. Data: 2009-09-09 13:50:19
    Temat: Języki programowania jako języki naturalne grup społecznych i zawodowych (zabawa)
    Od: dejf <j...@g...com>

    Dla poprawy nastroju zabawa-zagadka. Załóżmy że różne grupy zawodowe
    lub społeczne posługują się językami programowania. Jakie języki
    najbardziej pasowałoby do poszczególnych grup? Poniżej wynik burzy
    mózgów w niniejszym temacie czwórki znudzonych programistów
    (pozdrawiam Witka, Sosena i Sajmona):

    Prolog - dla filozofów
    Python - dla artystów
    VB - dla przedstawicieli handlowych, telemarketerów i pomocników
    fryzjerów
    PHP - dla majsterkowiczów z warsztatów przydomowych i działkowiczów
    C++ - dla inzynierów z urodzenia
    C# - dla iżynierów z doskoku
    Java - cały pion finansowo, skarbowo, złodziejski, do tego audytorzy i
    kontrolerzy (w tym kontrolerzy biletów)
    SQL - bankowcy i księgowi
    Pascal - dla wiecznych studentów i emerytów
    Lisp - długo miałem problem ze znalezieniem odpowiedniej grupy
    zawodowej - finalnie wezmę jego użytkowników w nawias
    JavaScript - dla anarchistów i ewangelistów
    SmallTalk - dla polityków
    Perl - dla schizofreników, samotników i hakerów genetycznych
    ObjectiveC - dla sadowników
    Groovy - dla luzaków, transseksualistów i bogaczy spadkowych
    Scala - dla tych co nienawidzą tych powyżej
    Brainfuck - dla psychiatrów i psychologów
    Whitespace - dla szyfrantow, kryptografow i osob z zanikiem pamieci
    dla dresiarzy - skomplikowany język menu telefonu komórkowego
    Logo - dla projektantów mody
    Assembler - dla kaznodziejów, mikrobiologów i fizyków jądrowych
    Clojure - dla outsiderów, posiadaczy starych samochodów i wagabundów

    To tyle wstępnych pomysłów. Mam nadzieję rozwiniecie temat.
    Pozdrawiam
    -dejf

  • 2. Data: 2009-09-09 14:10:45
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Użytkownik dejf napisał:
> [...]
    [ciach]

    > To tyle wstępnych pomysłów. Mam nadzieję rozwiniecie temat.

    Cobol dla nudziarzy wysyłających nieśmieszne posty.

  • 3. Data: 2009-09-09 14:59:28
    Od: David <d...@g...com>

    Trzy kolejne propozycje (by Nostah) nadeszły mailem:

    UML - dla analfabetów
    XML - dla kurierów
    XSLT - dla pań pakujących prezenty w supermarketach

  • 4. Data: 2009-09-09 16:13:00
    Od: "k...@g...com" <k...@g...com>

    Perl6 - dla religijnych fanatyków oczekujących rychłego przybycia
    Zbawiciela.

  • 5. Data: 2009-09-09 17:28:56
    Od: skoczek <a...@g...com>

    Basic - dla taksówkarzy (Gosub Taxi 354555)

  • 6. Data: 2009-09-09 17:58:16
    Temat: Re: Jezyki programowania jako jezyki naturalne grup spolecznych i zawodowych (zabawa)
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "skoczek" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
    Basic - dla taksówkarzy (Gosub Taxi 354555)

    A Fortran i ADA? Dla kogo Fortran i ADA?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 7. Data: 2009-09-09 18:57:06
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

> [...]
    >Assembler - dla kaznodziejów, mikrobiologów i fizyków jądrowych
    >Clojure - dla outsiderów, posiadaczy starych samochodów i wagabundów

    mam pomysł na rozwinięcie zagadki.
    moje pytanie brzmi: które trzy nie pasują do pozostałych?

    pozdrawiam
    Wiktor Zychla

  • 8. Data: 2009-09-09 19:19:12
    Od: Daniel Janus <d...@d...pl>

    Dnia 09.09.2009 Wiktor Zychla <u...@n...com.eu> napisał/a:

    > mam pomysł na rozwinięcie zagadki.
    > moje pytanie brzmi: które trzy nie pasują do pozostałych?

    E, mam lepszy: dla każdych trzech podać uzasadnienie, dlaczego właśnie
    te nie pasują do pozostałych.

    --
    Daniel Janus <d...@d...pl> | http://danieljanus.pl
    Szumi dokoła las,

  • 9. Data: 2009-09-09 19:26:19
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Wiktor Zychla pisze:

    > mam pomysł na rozwinięcie zagadki.
    > moje pytanie brzmi: które trzy nie pasują do pozostałych?

    Prolog, SQL i coś tam jako deklaratywne? Znaczy - SQL chyba się łapie na
    deklaratywny?

    JD

  • 10. Data: 2009-09-10 07:10:14
    Od: WRonX <w...@-...net>

    Wiktor Zychla pisze:

    > mam pomysł na rozwinięcie zagadki.
    > moje pytanie brzmi: które trzy nie pasują do pozostałych?

    VB, SQL i ten dla dresiarzy - bo to nie jezyki programowania? :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]