  • 31. Data: 2014-01-28 16:14:57
    Temat: Re: PID z Noty Atmela
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:52e68caf$0$2225$65785112@news.neostrada.pl...

    > Doswiadczenie przeze mnie przemawia :-)
    >
    > W tym algorytmie moga byc klopoty z arytmetyka i obliczeniami, zarowno z
    > przepelnianiem jak i zaokraglaniem i przy malych liczbach i przy duzych.
    > Te 1000 wydaje sie bezpieczne.

    Jeszcze dopytam :-)

    A na jakich liczbach powinienem operować? Mam taki DS18, który daje liczbę
    12 bitową. Czy powinienem ją pomnożyć żeby zwiększyć dynamikę zmian na
    wejściu algorytmu tak żeby max miało 16 bitów?

    A co gdy użyję 10bit ADC ? Dać algorytmowi te 10 bitów czy zrobić
    oversampling ?

  • 32. Data: 2014-01-28 18:35:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lam3r" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zmian na wejściu algorytmu tak żeby max miało 16 bitów?
    >A co gdy użyję 10bit ADC ? Dać algorytmowi te 10 bitów czy zrobić

    Napodobnej zasadzie - 12 i 10 bitow tak w ciemno wydaja sie byc
    bezpiecznymi zakresami.
    Aby miec pewnosc, to musialbys sie przez ten algorytm przedrzec.
    Potencjalne problemy leza w zakresie wspolczynnikow, przepelnieniach,
    dokladnosci calkowania, metodzie rozniczkowania itp.

    J.