  • 1. Data: 2009-05-21 12:18:36
    Temat: PNG, kanał alpha, IE6, tło, pozycjonowanie
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Aby zmusić IE6 do poprawnego wyświetlenia tła PNG z kanałem alpha
    stosuję filtr MS. Przykładowo wygląda to tak:

    najpierw dla normalnych przeglądarek
    #abc{
    background:url(obrazek.png) no-repeat 100% 50%;
    }

    potem dla IE6
    #abc{
    background-image:none;

    filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageL
    oader(enabled='true',
    sizingMethod='crop', src='http://www.test.com/obrazek.png');
    }

    Problem w tym, że IE6 ignoruje w tym momencie ustawienia pozycji dla tła
    i zamiast 100% 50% resetuje do 0 0.

    Ma ktoś pomysł jak temu zaradzić?

    --
    Peter

  • 2. Data: 2009-05-21 12:22:15
    Temat: Re: PNG, kanał alpha, IE6, tło, pozycjonowanie
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2009-05-21 14:18, Peter May wrote:

    a zobacz tak :

    > potem dla IE6
    > #abc{
    > filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageL
> [...]

    [id='abc']{
    > background:url(obrazek.png) no-repeat 100% 50%;
    filter: none;

  • 3. Data: 2009-05-21 12:29:39
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    satellite pisze:
    > On 2009-05-21 14:18, Peter May wrote:
    >
    > a zobacz tak :

    oader(enabled='true',

    > [id='abc']{
    > filter: none;

    Po co wyłączać filter za pomocą selektora CSS? To, co dla IE6 daję w
    komentarze warunkowe. Więc jest tylko dla niego.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2009-05-21 12:40:18
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2009-05-21 14:29, Peter May wrote:

    > Po co wyłączać filter za pomocą selektora CSS? To, co dla IE6 daję w
    > komentarze warunkowe. Więc jest tylko dla niego.

    A to dla ie 7 i pozostalych - tam obsłuży i png i filter - w efekcie png
    bedzie na siebie nalozony, kiedy wylaczy sie filter - bedzie tylko jeden
    - ten z tła

  • 6. Data: 2009-05-21 13:31:51
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    satellite pisze:
    > On 2009-05-21 14:18, Peter May wrote:

    #abc{
    filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageL
> [...]
    } z

    > [id='abc']{
    > background:url(obrazek.png) no-repeat 100% 50%;
    > filter: none;
    > }

    Nie, to nic nie daje. I tak wcześniej w kodzie dokładnie tak właśnie robię:

    #abc{
    background:url(obrazek.png) no-repeat 100% 50%;
    }

    i dla IE6 w komentarzu warunkowym:

[...]

    Nie wiem, jak "przekonać IE6", aby tło miało pozycję 100% 50%; :/

    --
    Peter

  • 7. Data: 2009-05-21 16:23:10
    Od: Rogers <x...@g...spam.pl>

    Peter May pisze:
> [...]
    > }
    >
    > Problem w tym, że IE6 ignoruje w tym momencie ustawienia pozycji dla tła

    Niestety, to se ne da. Sam kiedyś miałem z tym problem. Możesz
    ewentualnie próbować działać z jakimś dodatkowym divem pozycjonowanym
    absolutnie za pomocą expresionsów, ale to może być ciężka sprawa.

    Pzdr
    Rogers

  • 8. Data: 2009-05-22 08:01:55
    Od: Peter May <p...@p...fm>

    Rogers pisze:
    [...]
    > Niestety, to se ne da. Sam kiedyś miałem z tym problem. Możesz
    > ewentualnie próbować działać z jakimś dodatkowym divem pozycjonowanym
    > absolutnie za pomocą expresionsów, ale to może być ciężka sprawa.

    Podejrzewałem, że się nie da, ale sądziłem, że może czegoś nie wiem.
    Dlatego pytałem i widzę, że się nie da jednak :/

    --
    Peter

  • 9. Data: 2009-05-23 19:46:28
    Od: leone <f...@g...com>

    On 21 Maj, 18:23, Rogers <x...@g...spam.pl> wrote:
    > Niestety, to se ne da. Sam kiedyś miałem z tym problem. Możesz
    > ewentualnie próbować działać z jakimś dodatkowym divem pozycjonowanym
    > absolutnie za pomocą expresionsów, ale to może być ciężka sprawa.

    drugi div zagnieżdżony wewnątrz pierwszego;
    pierwszy z pozycjon relative, background-color transparent i z-index
    10;
    drugi pozycjon relative, z-index: -2

    BTW co pokazuje IE WebDev Toolbar dla wynikowego arkuszu dla tego
    elemtnu ??