    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: PNK - kolejna nowelizacja
    Date: Mon, 13 Jul 2009 09:20:24 +0200

    "Ustawa goni Ustawę i w tej gonitwie nie ustawa..."
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp
    _plan_nr/px_projekt_now_rozp_pnk_30_06_2009_.pdf
    Wprowadzono na szybko dwie zmiany.
    Dla sieci ruchomych ma pójść wyróżnik AB=53 oraz likwidacja cyfry "0" z
    prezentacji nmeru ma nie jak to jest zapisane obecnie odbyć się 15 lutego
    2010 a ma się odbyć "nie później niż" 15 lutego 2010.

    Tak na marginesie to mnie ciekawi to mnożenie terminów.
    Czy likwidacja cyfry "" z prezentacji nie mogła by się odbyć WÓWCZAS gdy już
    można będzie telefonować bez zera (czyli po 30 września 2009) ?
    Wówczas będzie okres przejsciowy: będzie można wybierać numer z zrerm lub
    bez niego.
    Logiczne zatem aby WŁAŚNIE WTEDY JUŻ z prezentacji to zero zniknęło a nie
    gdzieś w trakcie trwania okresu przejsciowego.
    No i te hocki klocki z określeniem jak połączenie ma być rozłączane, ile %
    wywolań ma mieć komunikat itp.
    Polacy to lubią utrudniac sobie życie.
    Skoro są centrale (nie wiem które ale stawiam na DGT), które podobno (?) nie
    mogą mieć dwóch trybów (z zerem i bez zera) TO NALEZY JE OKREŚLIĆ.
    Dla nich powinna być zmiana szokowa numeracji (ale wciaż nie chce mi sie
    wierzyć, że taki problem występuje) a dla pozostałych taka jak określona z
    tym że wg mojego postulatu aby z prezentacji zero zniknęło wtedy gdy już da
    się oddzwonić bez tego zera.
    A zapowidzi słowne mogły by być gdyby się wybrało numer z zerem a potem
    realizacja połączenia (coś jak było z 4D AUS gdy działały 4D i 5D równolegle
    : dzwoniłeś bez jedynki z przodu to PRZED połączeniem wysłuchałeś komunikatu
    a potem zostałeś połączony).
    vari