  • 1. Data: 2009-07-13 07:20:24
    Temat: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    "Ustawa goni Ustawę i w tej gonitwie nie ustawa..."
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp
    _plan_nr/px_projekt_now_rozp_pnk_30_06_2009_.pdf
    Wprowadzono na szybko dwie zmiany.
    Dla sieci ruchomych ma pójść wyróżnik AB=53 oraz likwidacja cyfry "0" z
    prezentacji nmeru ma nie jak to jest zapisane obecnie odbyć się 15 lutego
    2010 a ma się odbyć "nie później niż" 15 lutego 2010.

    Tak na marginesie to mnie ciekawi to mnożenie terminów.
    Czy likwidacja cyfry "" z prezentacji nie mogła by się odbyć WÓWCZAS gdy już
    można będzie telefonować bez zera (czyli po 30 września 2009) ?
    Wówczas będzie okres przejsciowy: będzie można wybierać numer z zrerm lub
    bez niego.
    Logiczne zatem aby WŁAŚNIE WTEDY JUŻ z prezentacji to zero zniknęło a nie
    gdzieś w trakcie trwania okresu przejsciowego.
    No i te hocki klocki z określeniem jak połączenie ma być rozłączane, ile %
    wywolań ma mieć komunikat itp.
    Polacy to lubią utrudniac sobie życie.
    Skoro są centrale (nie wiem które ale stawiam na DGT), które podobno (?) nie
    mogą mieć dwóch trybów (z zerem i bez zera) TO NALEZY JE OKREŚLIĆ.
    Dla nich powinna być zmiana szokowa numeracji (ale wciaż nie chce mi sie
    wierzyć, że taki problem występuje) a dla pozostałych taka jak określona z
    tym że wg mojego postulatu aby z prezentacji zero zniknęło wtedy gdy już da
    się oddzwonić bez tego zera.
    A zapowidzi słowne mogły by być gdyby się wybrało numer z zerem a potem
    realizacja połączenia (coś jak było z 4D AUS gdy działały 4D i 5D równolegle
    : dzwoniłeś bez jedynki z przodu to PRZED połączeniem wysłuchałeś komunikatu
    a potem zostałeś połączony).
    vari

  • 2. Data: 2009-07-13 09:01:06
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "vari" <v...@p...onet.pl> writes:

    > likwidacja cyfry "0" z prezentacji nmeru ma nie jak to jest zapisane
    > obecnie odbyć się 15 lutego 2010 a ma się odbyć "nie później niż" 15
    > lutego 2010.

    Prezentacja to w ogole powinna byc w postaci +48...., w kazdym razie w
    komorkowych to calkowicie serio mowie...

    MJ

  • 3. Data: 2009-07-13 09:56:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Michal Jankowski pisze:

    > Prezentacja to w ogole powinna byc w postaci +48...., w kazdym razie w
    > komorkowych to calkowicie serio mowie...

    Ja się zgadzam. Ale jako ciekawostkę chciałem powiedzieć, że istnieją
    ludzie, dla których ten plus to jest intelektualny mission-impossible.
    Przepisują sobie numer bez plus "no bo przecież to nie jest cyfra", a
    potem dzwonią 048 i się dziwią, że nie mogą się dodzwonić.

  • 4. Data: 2009-07-13 10:35:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com> writes:

> [...]
    > Przepisują sobie numer bez plus "no bo przecież to nie jest cyfra", a
    > potem dzwonią 048 i się dziwią, że nie mogą się dodzwonić.

    No bo telefony stacjonarne plusa nie maja... 8-)

    MJ

  • 5. Data: 2009-07-13 10:50:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > Przepisują sobie numer bez plus "no bo przecież to nie jest cyfra", a
    > potem dzwonią 048 i się dziwią, że nie mogą się dodzwonić.

    Czasem się jednak dodzwaniają. Tyle że do Radomia.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2009-07-13 13:14:17
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Prezentacja to w ogole powinna byc w postaci +48...., w kazdym razie w
    > komorkowych to calkowicie serio mowie...

    W Erze jest (i to chyba od "zawsze"), u reszty nie. Najgłupsze jednak
    jest to, że ta prezentacja bez +48 występuje także na zagranicznych
    SIMach roamujących w Polsce. Potem na taki numer niedasie ani oddzwonić
    ani odesemesować bez jego uprzedniej edycji :-).

    Przemek

  • 7. Data: 2009-07-13 13:18:47
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > No bo telefony stacjonarne plusa nie maja... 8-)

    Ale jakby zamiast plusa wyświetlił się jego lokalny odpowiednik czyli
    00, to też się raczej ze stacjonarnego nie dodzwonili przez 0048 :-).
    Przed chwilą sprawdziłem z Netii - po wykręceniu następnej cyfry po 0048
    dostaję NMTN.

    Przemek

  • 8. Data: 2009-07-13 13:44:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

> [...]
    > 00, to też się raczej ze stacjonarnego nie dodzwonili przez 0048 :-).
    > Przed chwilą sprawdziłem z Netii - po wykręceniu następnej cyfry po

    Taaa, w TP już piskadełko już po 8... Gupio.

    MJ

  • 9. Data: 2009-07-13 13:52:55
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > Taaa, w TP już piskadełko już po 8... Gupio.

    W sumie nie widzę przeciwskazań, żeby ze stacjonarnych również dałosie
    opcjonalnie dzwonić krajowo przez 0048, skoro z komórke dasie. Jako
    wytrawny pesymista obawiałbym się jednak, że skończyłoby się to
    _obowiązkowym_ 0048/+48 do wszystkich numerów 9-cyfrowych :-P.

    Przemek

  • 10. Data: 2009-07-14 08:10:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przemysław Kowalik pisze:

> [...]
    > wytrawny pesymista obawiałbym się jednak, że skończyłoby się to
    > _obowiązkowym_ 0048/+48 do wszystkich numerów 9-cyfrowych :-P.

    Ogólnie to numery powinny być dawno, dawno temu znormalizowane. ;)

    Przykład: jakiś czas temu u lekarza pani w okienku wpisuje moje dane do
    komputera i dochodzi do rubryki: telefon domowy. Jako że od lat używam
    komórki z przyzwyczajenia podaję w takiej formie, jakiej używa się z
    komórki: kierunkowy bez zera + numer telefonu. Oczywiście zaraz potem
    zostałem zjechany za to, że źle podaję ten numer bo po co jej kierunkowy
    skoro przychodnia jest w tej samej strefie. ;)