  • 41. Data: 2010-09-30 00:22:06
    Temat: Re: [PRESS] Maciej Z. uslyszal zarzuty
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:4ca3bba2$0$20994$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ja wychodzę z zakrętu w czterokołowym poślizgu, a żona mnie jeszcze
    > pogania.

    Plus dla niej.
    Przynajmniej kobity nie masz tak marudnej i spanikowanej, jak Ty sam. ;-)

  • 42. Data: 2010-09-30 10:05:20
    Temat: Re: [PRESS] Maciej Z. usłyszał zarzuty
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    LEPEK wrote:

    > Poprzednio napisałem m. in.: "Bliżej mu do morderstwa (poprzez celowe
    > działanie, bo zakładam, że MZ miał świadomość, jak mocno przegina)".
    >
    > I o to właśnie mi chodziło - o świadomość, że przegina i że to może się
    > skończyć źle. A skoro ma taką świadomość, to narażanie pasażera na
    > skutki ewentualnego wypadku to już IMO morderstwo.

    Sprowadzenie zagrożenia to nie morderstwo. Cały czas inna kwalifikacja
    czynu. Są na to inne paragrafy i inna kara.

    pzdr
    \SK

  • 43. Data: 2010-09-30 10:10:17
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Tue, 28 Sep 2010 22:44:45 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
    > wystukał:
    >
    > ale od tego zaczał sie wątek właśnie.

    zamiar ewentualny to działanie na zasadzie -- może on to przeżyje może
    nie, co mnie to.

    Zamiarem zbyt ostrej jazdy jest jednak sama zbyt ostra jazda a nie
    "walniemy w słup -- może się zabijemy, może nie"

    pzdr
    \SK

  • 44. Data: 2010-09-30 10:10:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

    > Sprowadzenie zagrożenia to nie morderstwo. Cały czas inna kwalifikacja
    > czynu. Są na to inne paragrafy i inna kara.

    I przede wszystkim czyn inny.

  • 45. Data: 2010-09-30 10:20:18
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Krzysiek Niemkiewicz wrote:

    > Jeśli dwaj kumple, po wódce, wpadną na pomysł zabawy polegającej na tym,
    > że jeden kładzie sobie na głowie jabłko, a drugi zamyka oczy i strzela z
    > wiatrówki do tego jabłka, trafiając kolegę śmiertelnie w głowę - to jest
    > morderstwo czy wypadek?

    Z wiatrówki? Narażenie na uszczerbek na zdrowiu, ze skutkiem
    śmiertelnym. Nie morderstwo. Używając wiatrówki, czyli broni nie
    uznawanej za śmiercionośną można przyjąć że dopuszczali ewentualne
    zranienie, ale nie zabicie. Morderstwo jest od dopuszczania ewentualnego
    zabicia.

    W prawie kategorii na zabicie człowieka jest wiele, od w ogóle
    niekaranej "obrony koniecznej", przez skutki działań niezamierzonych,
    przez skutki działań zamierzonych których celem nie było zabicie ani
    zranienie, przez skutki działań zamierzonych które zawierały wprost
    zagrożenie dla zdrowia/życia, przez zabicie "W stanie wzburzenia", przez
    zaplanowane morderstwa aż do morderstwa ze szczególnym okrucieństwem i
    różnymi okolicznościami obciążającymi. A po drodze tych przypadków
    więcej i niuansów więcej, itd...

    Skala wyroków od w ogóle nie rozpoczynania procesu i uznania działania
    za słuszne aż do dożywocia.

    pzdr
    \SK

  • 46. Data: 2010-10-02 21:05:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-09-29, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Ja wychodzę z zakrętu w czterokołowym poślizgu, a żona mnie jeszcze pogania.

    Na drodze czy na rajdzie?
    ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski