  • 1. Data: 2010-09-28 08:06:40
    Temat: Alfa 145 1.6
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Jakie sa opinie o tych jednostkach napedowych? Bede zmienial naped w
    jednym pojezdzie i taka jednostka jest rozwazana.
    Chodzi o silnik i skrzynie. Rocznik dawcy 96.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2010-09-28 11:16:53
    Temat: Re: Alfa 145 1.6
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 28 Wrz, 08:06, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
    > Witam
    > Jakie sa opinie o tych jednostkach napedowych? Bede zmienial naped w
    > jednym pojezdzie i taka jednostka jest rozwazana.
    > Chodzi o silnik i skrzynie. Rocznik dawcy 96.

    Fiatowski 1.6 16v 103KM?
    Pilnowac wymiany paska rozrzadu, pilnowac poziomu oleju i nie powinno
    byc zadnych problemow o ile jest sprawny ten co kupujesz.
    Te silniki robia i po 400tys i wiecej - z tego co wypisuja na forum
    fiatowym to jest bezusterkowy i trwaly w odroznieniu od np 1.4. i tani
    w obsludze w odroznieniu od pieciocylindrowego 2.0 (klopotliwa wymiana
    rozrzadu)
    Jak na wolnossacy 1.6 jest mocny, dosyc elastyczny i sporo pali (~10 w
    miescie).
    Mam taki we fiacie z 1997r. jezdzi mi toto dzien w dzien bez zadnych
    problemow na benzynie i na gazie II gen. Dolewki oleju robie minimalne
    (ponizej 1 litra na rok). Uzytkuje 2.5 roku i 40.000 przebiegu,
    obecnie rzekomo ma 170.000. Nie mialem zadnej usterki zwiazanej z
    silnikiem, skrzynia czy tez sprzeglem.
    Co do skrzyni to nie wiem czy w Alfie jest taka sama. Niby bez
    problemow, ale raz na jakis czas nie chce wejsc wsteczny lub (bardzo
    rzadko) 1 bieg - ponowne wysprzeglenie i wchodzi.
    Ze skrzyni ani z silnika nic nie kapie (stale miejsce parkingowe na
    betonie - byloby widac plamy a nic nie ma)

  • 3. Data: 2010-09-28 11:21:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "choczsz" <z...@j...pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Fiatowski 1.6 16v 103KM?

    W 96 raczej nie.
    Predzej boxer.

    A nawet jesli to zwykly silnik, to i tak TwinSpark 120 KM bodajze.

  • 4. Data: 2010-09-28 19:09:17
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-28 11:21, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > W 96 raczej nie.
    > Predzej boxer.
    >
    > A nawet jesli to zwykly silnik, to i tak TwinSpark 120 KM bodajze.

    Boxer oczywiscie, zapomnielem napisac. Mam slabosc do boxerow :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2010-09-28 20:57:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Boxer oczywiscie, zapomnielem napisac. Mam slabosc do boxerow :)

    Ja też kiedyś miałem.
    Ale serwis rozwalił mi nowiutkiego 1.4 w 146 do tego stopnia, że z wakacji
    wróciłem pociągiem.
    W ciągu 1,5 roku auto zaliczyło dwie wymiany bloku silnika.

  • 6. Data: 2010-09-28 21:12:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 28 Sep 2010 19:09:17 +0200, MarcinJM <m...@i...pl>
    wrote:

    > Boxer oczywiscie, zapomnielem napisac. Mam slabosc do boxerow :)

    Nie wiem na ile to wynika z głupoty/lamerstwa
    mechaników/właścicieli (np. brak osiowania bloku w trakcie
    remontu), a na ile z jakości tej konstrukcji, ale spodobała mi
    się opowieść o dokręcaniu, a następnie popuszczaniu pokrywek
    panewek głównych, żeby wał się w ogóle chciał obracać ;)

    Jak chcesz mieć względnie niezawodnego boksera, to weź Subaru.

    r.
    _____________

  • 7. Data: 2010-09-29 11:39:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Jakie sa opinie o tych jednostkach napedowych? Bede zmienial
    > naped w jednym pojezdzie i taka jednostka jest rozwazana.

    To ta gdzie wariator trzeba zmieniac czesciej niz pasek ?

    J.

  • 8. Data: 2010-09-29 11:45:51
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 29 Sep 2010 11:39:16 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To ta gdzie wariator trzeba zmieniac czesciej niz pasek ?

    Ta była później. A poza tym to nie jest prawda. Pasek zmieniało
    się wraz z wariatorem, tylko ten ostatni wyznaczał okresy wymian
    ;)

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2010-09-29 11:48:58
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-09-29 11:45, Robert Rędziak pisze:

    > Ta była później. A poza tym to nie jest prawda. Pasek zmieniało
    > się wraz z wariatorem, tylko ten ostatni wyznaczał okresy wymian
    > ;)

    A tam, czsami wystarczy zestaw naprawczy za 12zl :>

    --
    Karolek

  • 10. Data: 2010-09-29 11:55:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To ta gdzie wariator trzeba zmieniac czesciej niz pasek ?

    Nie, to boxer.