  • 1. Data: 2010-09-28 08:10:28
    Temat: Da się uprościć wymianę filtru oleju?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Potrzebuję wymienić filtr oleju. I w związku z tym mam pytanie, czy żeby
    go wymienić muszę spuścić olej z silnika, czy też mogę to zrobić bez tej
    czynności, bo i tak uronię najwyżej kilka kropel? Silnik BBY

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2010-09-28 08:19:49
    Temat: Re: Da się uprościć wymianę filtru oleju?
    Od: Grzegorz <g...@g...com>

    On 28 Wrz, 08:10, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > Potrzebuję wymienić filtr oleju. I w związku z tym mam pytanie, czy żeby
    > go wymienić muszę spuścić olej z silnika, czy też mogę to zrobić bez tej
    > czynności, bo i tak uronię najwyżej kilka kropel? Silnik BBY

    Spuścić cały to może nie, ale jakąś miskę to sobie przygotuj.

  • 3. Data: 2010-09-28 08:20:31
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 28.09.2010 08:10, Big Jack pisze:
    > Potrzebuję wymienić filtr oleju. I w związku z tym mam pytanie, czy żeby
    > go wymienić muszę spuścić olej z silnika, czy też mogę to zrobić bez tej
    > czynności, bo i tak uronię najwyżej kilka kropel? Silnik BBY

    Nie praktykowałem, ale...
    Zobacz ile oleju wchodzi do silnika.
    Zmierz pi razy drzwi rozmiar miski olejowej.
    Zobacz jak wysoko jest najniższa krawędź filtra oleju.

    Po powyższych informacjach powinno być jasne czy się wyleje czy nie.
    Obstawiam że się raczej nie wyleje, oczywiście poza tym co już jest w
    filtrze.

    Są ludzie co twierdzą że jak samochód bierze olej ~1l/1000km to oleju
    nie trzeba wymieniać, bo i tak sukcesywnie dolewają świeży, wymieniają
    tylko sam filtr, więc chyba jest to możliwe.

  • 4. Data: 2010-09-28 08:31:04
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Potrzebuję wymienić filtr oleju. I w związku z tym mam pytanie, czy żeby
    > go wymienić muszę spuścić olej z silnika, czy też mogę to zrobić bez tej
    > czynności, bo i tak uronię najwyżej kilka kropel? Silnik BBY

    przechyl na bok i spoko wymienisz :))
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2010-09-28 09:02:39
    Od: "Mirosław" <m...@g...com>

    > Są ludzie co twierdzą że jak samochód bierze olej ~1l/1000km to oleju nie
    > trzeba wymieniać, bo i tak sukcesywnie dolewają świeży, wymieniają tylko
    > sam filtr, więc chyba jest to możliwe.

    W sumie to jeszcze nie słyszałem by ktoś zmieniałem
    sam filtr bez wymiany oleju, no ale cóż człowiek
    uczy się całe życie,

    Mirosław

  • 6. Data: 2010-09-28 09:42:13
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 28.09.2010 09:02, Mirosław pisze:

    > W sumie to jeszcze nie słyszałem by ktoś zmieniałem
    > sam filtr bez wymiany oleju, no ale cóż człowiek
    > uczy się całe życie,

    No bo jak komuś bierze jeden litr oleju na 1000km, to po przykładowych
    20.000km ma przez silnik przelane 20 litrów oleju, po co jeszcze nowego
    lać? Te 5l które są w silniku dawno już się wymieniły w trakcje
    eksploatacji. Wymienić filtr i jazda dalej od dolewki do dolewki...

  • 7. Data: 2010-09-28 10:10:13
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-28 08:10, Big Jack wrote:
    > Potrzebuję wymienić filtr oleju. I w związku z tym mam pytanie, czy żeby
    > go wymienić muszę spuścić olej z silnika, czy też mogę to zrobić bez tej
    > czynności, bo i tak uronię najwyżej kilka kropel? Silnik BBY

    można wymienić (przechylić auto, co najwyżej kapnie troche to
    uzupełnisz), tylko jaki jest tego sens?

  • 8. Data: 2010-09-28 10:11:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    > przechyl na bok i spoko wymienisz :))

    Lub odwrocic do gory nogami auto...tez sie da:)

  • 9. Data: 2010-09-28 10:13:52
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-28 09:42, Rafał pisze:

> [...]
    > lać? Te 5l które są w silniku dawno już się wymieniły w trakcje
    > eksploatacji. Wymienić filtr i jazda dalej od dolewki do dolewki...

    Ja prawie tak robie, akurat mam roverka i bierze tego literka na 1000km.
    Olej wymienilem przy ok 30 tys km. teraz jest nowy czysty, wczesniej
    zawsze byl czarny ale za jakis czas znowu bedzie czarny, furka smiga jak
    marzenie juz 4 lata

    gregor

  • 10. Data: 2010-09-28 10:32:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Rafał* napisał(-a):

> [...]
    > lać? Te 5l które są w silniku dawno już się wymieniły w trakcje
    > eksploatacji. Wymienić filtr i jazda dalej od dolewki do dolewki...

    Oczywiście, że mogę wymienić filtr i olej. Tylko, że jeśli jedno i
    drugie było wymieniane ok 2500 km temu, a zaszła potrzeba wymiany
    filtru, to po co wymieniać olej? BTW, ile go bierze to trudno mi na tą
    chwilę ocenić, bo od wymiany poziom na bagnacie się nie zmienił.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675