  • 11. Data: 2023-07-20 20:04:23
    Temat: Re: Padał sobie leniwie deszcz...i coś strzeliło
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 20 July 2023 at 15:25:17 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > Teraz już jest uziemiony. Obudowa switcha nie (śrubka na obudowie ze
    > znaczkiem uziemienia), ale switch jest podłączony do UPS-a za pomocą
    > C14, a ten do gniazdka z bolcem (PE).
    > Drugi switch (ten bez POE) był i jest podłączony do UPS-a poprzez
    > wejście "z bolcem", a UPS do gniazdka "z bolcem". Oba switche połączone
    > są poprzez uplink (zwykłe porty ethernet, bez POE).

    > Tak.
    > Głośnik za pomocą jacka. Sam głośnik jest podłączony do zasilania
    > poprzez zasilacz dwu-bolcowy (wtyk płaski więc domyślam się że bez

    najprawdopodobniej na skutek odległego wyładowania.
    od strony projektora przeskoczyło z rj-ki do masy albo upaliło rezystory (jakoś tam
    może działać bez nich)
    > Był jest uziemiony "ten trzeci". Ale to najwyraźniej dużo nie zmienia i
    > napięcie po ethernecie przepuszcza(?).

    co za złomiarskie druciarstwo

    ale to jest tak jak się nie ma pojęcia, że POE nie nadaje się do zasilania
    zewnętrznych kamer
    b o zawsze pierdyknie i dlatego Mimce zutylizowali POE do zewnętrznych kamer, bo
    takie wadliwe

  • 12. Data: 2023-07-21 18:23:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Jul 2023 21:10:40 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Całość, ani ethernet ani poe ani diody.

    > W środku faktycznie dwie sekcje.

    > Nie jestem elektronikiem, sam oceń.
    >
    > - https://ibb.co/KG7t5RD
    > - https://ibb.co/HVDjkSt

    Wychodzi mi na to, ze te najwieksze uklady scalone,
    utg48c01 i G4830cg to wlasnie transformatorki.

    https://www.mnc-magnetic.com/en/LanTransformer/3116.
    html
    http://www.saiertong.com/files856985665897965/produc
    tpdf/2015-8-1/801672562.pdf

    I to chyba nawet podobne, ciekawe czemu dwa różne - jednal ciut inne,
    czy mają dwóch dostawców ?

    takie transformatorki powinny ochronic scalaka od switcha, ale widac
    burza potrafi.

    A jak tam zasilanie PoE zrobili, to za duzo analizowac - wygląda
    jednak na to, że bariera izolacyjna na płytce jest ... a przetwornicy
    do zasilania wlasciwego switcha nie ma?

    > Rzutnik jest podwieszony pod sufitem, zdjęcie go i zakładanie...jak nie
    > trzeba to sobie odpuszczę.

    raczej nie trzeba - z czystej ciekawosci.

    > Ale port ethernet, piny wewnątrz jak i w końcówce utp - czyste.

    Cos tam jednak błysnęlo, ale podejrzewam ze kondensator/warystor na
    płytce

    J.

  • 13. Data: 2023-07-23 20:10:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.07.2023 18:23, J.F wrote:
    > A jak tam zasilanie PoE zrobili, to za duzo analizowac - wygląda
    > jednak na to, że bariera izolacyjna na płytce jest ... a przetwornicy
    > do zasilania wlasciwego switcha nie ma?

    Pytasz o zasilacz? Ten switch na wejściu ma 52V, które podaje zewnętrzny
    zasilacz - ale ten jak napisałem, od strony gniazdka w ścianie ma
    wtyczkę płaską - dwu bolcową.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz