  • 11. Data: 2012-10-11 22:15:39
    Temat: Re: Padl akumulator, daje 5V
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:08:20 +0200, PiteR napisał(a):

    > -może 12 godzin okazało się zbyt krótko dla 75Ah
    > -może 4 Ampery okazało się za dużo na sam początek
    > -może taki jego urok że nie dał się już podnieść
    >
    > imho zbyt szybko podłączyłeś go do grubej rury
    > nie zważając na napięcie jakie osiągnał po tych 12 godz.

    Zostawie go na dobe, zobaczymy.

    Ale w sumie to troche dziwne - pare lat temu elektryk probowal mi podniesc
    padniety akumulator, walac w niego pradem rzedu kilkunastu amperow...
    Pamietam jak dzis. A to jest elektryk starej daty, nie wymieniacz.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2012-10-11 22:19:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:

> [...]
    > podniesc padniety akumulator, walac w niego pradem rzedu
    > kilkunastu amperow... Pamietam jak dzis. A to jest elektryk starej

    "na szybko" ludzie tak robią, przeważnie się udaje

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 13. Data: 2012-10-11 22:30:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:19:24 +0200, PiteR napisał(a):

    > "na szybko" ludzie tak robią, przeważnie się udaje

    Ha, wzialem miernik i probowalem sprawdzic, jakim pradem zapodaje
    prostownik. Jesli dobrze go wpialem w obwod, to praktycznie zadnym, cos
    rzedu 0,01 A (wpialem miedzy koncowke + a prostownik).

    Teraz pytanie, czy to znow wina aku, czy prostownik poszedl do nieba.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 14. Data: 2012-10-11 22:43:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:

    > Teraz pytanie, czy to znow wina aku, czy prostownik poszedl do nieba.

    bez podłączonego akku prostownik ma dawać 14v stałego napięcia
    (najlepiej mierzyć na kondensatorze) np takim długi drut to plus krótki
    minus

    http://www.kpcomponents.ca/images/25V-Capacitor.jpg

    najpierw ładujesz przez żarówkę od stopu 21W np 2 amperami
    zmieniasz żarówkę na np H4 55W od reflektorów ładujesz dalej

    kiedy osiągnie 11v możesz ładować bez żarowek czym chcesz byleby
    napięcie zasilania nie przekraczało 14v

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 15. Data: 2012-10-12 02:14:28
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:43:59 +0200, PiteR napisał(a):

    > bez podłączonego akku prostownik ma dawać 14v stałego napięcia

    Czyli el dupa, jak mawiaja Hiszpanie. Prostownik zdechl, nijakiego napiecia
    nie produkuje. Swietnie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 16. Data: 2012-10-12 08:14:52
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach
    > ladowania akumulator pokazal... 5,2V. Podladowalem do jakies pol godziny
    > "na kable" - skoczylo do 9,5 V, ale pare godzin pozniej bylo juz znow tylko
    > 7,8 V. Teraz znow stoi podlaczony do tego gownianego prostowniczka.

    Zabiłeś go.

    https://www.google.pl/search?q=odsiarczanie+akumulat
    ora

    http://www.zregeneruj-akumulator.pl/wszystko-o-akumu
    latorach/41-akumulatory/116-odsiarczanie-akumulatora
    .html

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++

  • 17. Data: 2012-10-12 08:24:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale w sumie to troche dziwne - pare lat temu elektryk probowal mi podniesc
    > padniety akumulator, walac w niego pradem rzedu kilkunastu amperow...
    > Pamietam jak dzis. A to jest elektryk starej daty, nie wymieniacz.

    Jest coś takiego jak desulfator impulsowy. Impulsy wysokiego prądu pobudzają
    "rozpuszczanie" kryształków siarczanu ołowiu, które osadziły się na płytach
    z powodu rozładowania akumulatora.

    Warto przeczytać:

    http://www.alton-moore.net/graphics/desulfator.pdf

    Koleś pisze, że rozładowany akumulator stał przez prawie rok i reanimacja
    trwała ponad miesiąc.

    Tu jest całe forum na temat odsiarczania:

    http://leadacidbatterydesulfation.yuku.com/

  • 18. Data: 2012-10-12 08:25:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli el dupa, jak mawiaja Hiszpanie. Prostownik zdechl, nijakiego napiecia
    > nie produkuje. Swietnie.

    Może produkuje tylko krótkie impulsy sprawdzające, czy jest podłączony
    akumulator. Jak mierzyłeś i czym?

  • 19. Data: 2012-10-12 08:56:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2012 06:24:26 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

> [...]
    > trwała ponad miesiąc.
    >
    > Tu jest całe forum na temat odsiarczania:

    Koszt wyzszy niz nowego akumulatora? :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 20. Data: 2012-10-12 08:57:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2012 06:25:16 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Jak mierzyłeś i czym?

    Tym co mam, czyli miernikiem uniwersalnym. Prostownik to marketowy
    Pirotec/Harder 4A - nie sadze, zeby byl az tak wyrafinowany.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio