  • 1. Data: 2012-10-11 19:17:43
    Temat: peugeot 306 letnie ciepłe powietrze z nawiewu zamiast gorącego
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    Witam

    Pacjent Peugeot 306, z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, zamiast
    gorącego. Sytuacja zmieniła się nagle. Do układu zalany był pół roczny
    Borygo różowy. Nagrzewnice przepłukałem przy użyciu węża ogrodowego.
    Nigdzie nie widać żeby z układu uciekał płyn, wycieraczki przednie są
    suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
    Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką
    przypadłość?

  • 2. Data: 2012-10-11 19:38:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** onarjusz pisze tak:

    > Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować
    > taką przypadłość?

    czy silnik osiąga temperature jak dawniej?
    czy węże do chłodnicy ciepłe czy zimne?

    mogła się połamać kierownica w obudowie nagrzewnicy
    i nie zamyka szczelnie wlotu zimnego.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2012-10-11 20:12:55
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.10.2012 19:17, onarjusz pisze:
> [...]
    > suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
    > Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką

    poszukaj odpowietrzników i odpowietrz układ chłodniczy.
    zapal zimny silnik i ręką sprawdzaj temperaturę węży do chłodnicy i
    nagrzewnicy. nagrzewnica musi się robić ciepła wyraźnie wcześniej niż
    chłodnica. wyraźnie, nie minutę wcześniej.
    jak węże w nagrzewnicy są gorące tak ze nie umiesz ich utrzymać, a z
    nawiewu leci chłodne powietrze, (mało ciepłe) to szukaj przyczyny w
    kanałach powietrznych.

    ToMasz

  • 4. Data: 2012-10-11 20:18:01
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-10-11 19:17, onarjusz pisze:
> [...]
    > suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
    > Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką
    Znajomy miał tak w Civicu z 1993 roku. Przyczyną był brak płynu
    w chłodnicy.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 5. Data: 2012-10-11 20:18:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *onarjusz* napisał(-a):

> [...]
    > suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
    > Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką

    Miałem podobny problem w 309. Nie doprowadziłem tego do końca, bo
    wcześniej go sprzedałem, ale jestem niemal pewien, że poprzestawiało się
    coś na cięgnach od regulacji temp. skutkiem czego nie dało się
    skutecznie ustawić max grzania.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2012-10-11 22:53:59
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-10-11 20:12, ToMasz pisze:

> [...]
    > jak węże w nagrzewnicy są gorące tak ze nie umiesz ich utrzymać, a z
    > nawiewu leci chłodne powietrze, (mało ciepłe) to szukaj przyczyny w

    Układ odpowietrzony kilkakrotnie. Węże czuć że jest w nich płyn.
    Sprawdzę jak piszecie z które węże najpierw robią się ciepłe.
    Moje 306 posiada klimatyzacje, czy ma to wpływ na coś?

  • 7. Data: 2012-10-12 07:38:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Oct 2012 22:53:59 +0200, onarjusz

    > Układ odpowietrzony kilkakrotnie.

    Pewnie jeszcze za mało. Dla przykładu w mojej M6 układ odpowietrza się
    robiąc dolewki przez min. godzinę na pracującym silniku, co chwilę powoli
    dolewając płynu. :/Jak mi rurka przy webasto puściła, to sama naprawa
    trwała krótko, natomiast uzupełnianie płynu zabrało 75% czasu wizyty w
    serwisie. Ale przynajmniej wiem, że Mazda6 może stracić 4 z 5 litrów płynu
    chłodniczego, a silnik i tak się nie zagotuje. ;)

    Natomiast, następstwem braku płynu był właśnie brak ogrzewania w kabinie.

    PS klimatyzacja nie ma związku z tematem, chyba, że sterownik, albo jakiś
    czujnik temperatury walnął... co jest stosunkowo częstym zjawiskiem we
    francuzach. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2012-10-12 08:33:47
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > suche, nie słychać żeby z skąd kol wiek ulatywało ciśnienie.
    > Co może być powodem? Czy ciągle otwarty termostat może generować taką

    Niestety tylko wymiana nagrzewnicy, trzeba zdemontować cały kokpit wiec
    czynność mega upierdliwa. W warsztatach podejmują się ale za chorą kasę
    więc lepiej poświęcić jakąś sobotę i zrobić samemu, są w sieci tutoriale
    krok po kroku.

  • 9. Data: 2012-10-12 11:58:29
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety tylko wymiana nagrzewnicy, trzeba zdemontować cały kokpit wiec

    Prócz wypadków kiedy ciekło w życiu nie wymieniałem nagrzewnicy.
    Czego w tym przypadku by trzeba?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 10. Data: 2012-10-12 14:48:17
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-12 11:58, Ukaniu pisze:

    > Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Prócz wypadków kiedy ciekło w życiu nie wymieniałem nagrzewnicy.
    > Czego w tym przypadku by trzeba?

    Zawalonej wewnątrz i z zewnątrz nagrzewnicy. Widziałeś jak to wygląda w
    306 i w bliźniaczym Citroenie ZX? Jedyny skuteczny sposób żeby było
    znowu ciepło to wymiana.