    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Panel IR
    Date: Wed, 09 Mar 2016 19:17:09 +0100

    W sali wykładowej wyposażonej w różne urządzenia
    "multimedialne" jest coś, czego przeznaczenie nie jest
    mi znane. Wygląda z daleka jak duży, wyłączony zegar
    z czerwonym wyświetlaczem LED. Tzn. ma kształt płaskiego
    panelu z ciemnoczerwoną szybą z przodu. Zrobiłem jednak zdjęcie
    tego urządzenia i okazało się, że świeci w podczerwieni.
    I to w wielu miejscach. Wygląda tak:
    http://piotrne.republika.pl/PanelIR01.jpg

    W górnej części - fragment zdjęcia z ostrością ustawioną
    na punkt po lewej stronie od panelu. Wzorek na nim
    jest nieostry. W dolnej części - ostrość ustawiona
    automatycznie na panel. Jak widać, ostre wyszły diody
    podczerwone, reszta jest nieostra. Ale to podobno normalne.

    W świetle widzialnym panel wygląda na całkiem czarny
    - nie widać świecących punktów (tylko te dwa pomarańczowe
    na dole).

    Do czego to może służyć? W sali są dwa takie panele.
    Lewa część wygląda na częściowo uszkodzoną, ale chyba nie jest.
    Drugi panel ma taki sam nieświecący wzorek.

    Być może jest to oświetlenie prelegenta przy tablicy
    na wypadek wyłączenia światła widzialnego - w auli są
    kamery śledzące taką osobę i ekran, na którym wyświetlany jest
    obraz z kamer. Nie widziałem tego w działaniu.

    P.