  • 1. Data: 2011-03-10 23:26:29
    Temat: Pascal
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Oj, dostalo sie Pascalowi ostatnio, dostalo....

    Ale nei dla wszystkich Pascal to "sredniowieczny jezyk" Polecam portal
    posiwecony Pascalowi i standardowi ISO:

    Why ISO 7185 standard Pascal?

    The ISO 7185 Pascal standards is unique in that they did not seek to
    remake the existing Pascal language as defined by Niklaus Wirth.
    Instead, they simply defined Wirth's Pascal in a more formal form, and
    eliminated the ambiguities of the original language.

    The first ISO standard essentially is the original language. Pascal
    has been subsetted, modified and worse. But in it's original form,
    Pascal may be the most carefully constructed, documented and
    standardized language in existence.

    Pascal is, unfortunately, very much a "great improvement on it's
    successors", and continues to be useful for all programming work.

    Tamze kolejne wersja Pascala, z ostatnia wersja P5. Kompletne kody
    kompilatorow i interpreterpw dla wersji P2, P4, P5 i Pascal-S.
    Przyjemnosc dla tych ktorzy wspominaja Pascal dobrze i okazja do nauki
    na temat "co ma Pascal od srodka". Nie mowiac o materialach
    historycznych

    http://www.moorecad.com/standardpascal/

    A.L.

  • 2. Data: 2011-03-13 11:45:46
    Temat: Re: Pascal
    Od: "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk" <q...@g...com>

    On 11 Mar, 00:26, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Oj, dostalo sie Pascalowi ostatnio, dostalo....
    >
    > Ale nei dla wszystkich Pascal to "sredniowieczny jezyk" Polecam portal
    > posiwecony Pascalowi i standardowi ISO:
    [...]
    > http://www.moorecad.com/standardpascal/

    http://www.moorecad.com/standardpascal/pascalfaq.htm

    "Q. How do I perform string operations in standard Pascal?

    A. [...] In Pascal, by contrast, you must declare a string as a fixed
    length array:
    var string: packed array [1..50] of char;
    Which means that all of your strings must have the same length as the
    handler routines expect. [...]

    Q. What are "space padded" strings ?

    A. No matter what the length of string, the first and best trick is to
    make extensive use of space padded strings [...]

    To find the length of a blank padded string:
    var e: integer;
    s: packed array [1..100] of char;
    e := 100; { set maximum }
    { find end of string }
    while (s[e] > 1) and (s[e] = ' ') do e := e-1;
    Will set e to be the last character of the string, or to 1 if the
    string is empty. A check for a blank string need not be:
    s = ' ';
    or similar, but simply:
    s[1] = ' ';
    Because if the first character is empty, the entire string is usually
    empty as well."

    To jest żałosne. Jeśli Pascal nie oferuje sensownych stringów i
    tablic, których długość nie jest znana statycznie, to określenie
    "średniowieczny język" jest na miejscu.

  • 3. Data: 2011-03-13 11:52:56
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

    > [...]
    > To jest żałosne. Jeśli Pascal nie oferuje sensownych stringów i
    > tablic, których długość nie jest znana statycznie, to określenie
    > "średniowieczny język" jest na miejscu.

    Mimo to Pascal do nauki algorytmów jest bardzo dobry.

  • 4. Data: 2011-03-13 15:03:58
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 13 Mar 2011 04:45:46 -0700 (PDT), "Marcin 'Qrczak' Kowalczyk"
    <q...@g...com> wrote:

    >To jest żałosne. Jeśli Pascal nie oferuje sensownych stringów i
    >tablic, których długość nie jest znana statycznie, to określenie
    >"średniowieczny język" jest na miejscu.

    No, jezeli komus to przeszkadza, zawsze moze uzyc jezyka Kogut

    A.L.

  • 5. Data: 2011-03-13 21:41:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.03.2011 12:52, R. P. pisze:
    > Mimo to Pascal do nauki algorytmów jest bardzo dobry.
    Mamy alogorytm dynamicznego przydziału zadań w którym obsługujemy
    zadania wg pozostałej długości. We wspomnianym już C++ używamy std::set
    lub std::map i skupiamy się na algorytmie. W Pascalu zaczynamy od
    zaimplementowania potrzebnych struktur danych - naprawdę to takie dobre?

    Michoo

  • 6. Data: 2011-03-13 22:31:31
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > No, jezeli komus to przeszkadza, zawsze moze uzyc jezyka Kogut

    Owszem. Polecam! Znakomity język!

  • 7. Data: 2011-03-13 22:53:40
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a)
> [...]
    > lub std::map i skupiamy się na algorytmie. W Pascalu zaczynamy od
    > zaimplementowania potrzebnych struktur danych - naprawdę to takie dobre?

    Pewnie znasz to równanie/definicję

    programowanie = algorytmy + struktury danych

    IMHO każdy powinien potrafić zaimplementować listę (taką i owaką), kilka
    rodzajów drzew, hashmapy, kopce itd. Jak to potrafi, to dopiero wtedy
    może się oprzeć na jakimś frameworku. Może też znając jego ograniczenia
    podjąć decyzje, że ich nie będzie używał, bo napisze coś od "0".

    A Pascal się do tego IMHO całkiem dobrze nadaje, choćby przez swoją
    rozwlekłość/czytelność, brak arytmetyki wskaźników.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2011-03-14 01:16:05
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-13 22:41, Michoo pisze:
> [...]
    > lub std::map i skupiamy się na algorytmie. W Pascalu zaczynamy od
    > zaimplementowania potrzebnych struktur danych - naprawdę to takie dobre?
    Przecież każde dziecko wie, że we współczesnych implementacjach Pascala
    te podstawowe struktury są dostępne - a więc o co Ci chodzi?
    Że nie ma tego w TurboPascal'u??

    --
    wloochacz

  • 9. Data: 2011-03-14 08:15:18
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 13 Mar, 16:03, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > No, jezeli komus to przeszkadza, zawsze moze uzyc jezyka Kogut

    Nie wygłupiaj się. Qrczak ma rację - jeśli Pascal nie potrafi
    obsługiwać tablic o nieznanym statycznie rozmiarze, to nie dość, że to
    jest średniowiecze, to w ogóle należy zakwestionować jego walory
    edukacyjne. Przecież to nie jest problem tylko stringów.
    Uczenie się na czymś takim nie prowadzi do dobrych nawyków, i potem
    mamy różne WTFy w produkcyjnym kodzie, bo ludziom nawet do głowy nie
    przychodzą poprawne rozwiązania.

    Dla mnie jest zdumiewające, że z takimi brakami Pascal jest w ogóle
    promowany. Przecież są lepsze języki, nawet w obrębie tej samej
    rodziny.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 10. Data: 2011-03-14 11:59:41
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-14 09:15, Maciej Sobczak pisze:

> [...]
    >
    > Dla mnie jest zdumiewające, że z takimi brakami Pascal jest w ogóle
    > promowany. Przecież są lepsze języki, nawet w obrębie tej samej

    Do jasnej. Tutaj jest pisane o wersji standardu ISO z któregoś tam roku
    ubiegłego wieku.
    Obecne implementacje mają to wszystko a nawet więcej, ba tak naprawdę to
    nie pamiętam czy którekolwiek Delphi nie miało tablic czy list dynamicznych.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM