  • 1. Data: 2013-09-14 17:03:43
    Temat: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    Z dedykacją dla tych co zawsze mieli pierwszeństwo.

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14602830,
    Precedensowy_wyrok__Winny__choc_mial_pierwszenstwo.h
    tml#BoxSlotII3img

    "- Prędkość była szokująca - podkreślał w piątek sędzia, wydając wyrok
    4,5 roku więzienia za spowodowanie wypadku w Warszawie. Zginęły w nim
    trzy osoby, a czwarta została ranna. Paweł Cz. gnał Puławską aż 130 km
    na godz.
    Rozstrzygnięcie w tej sprawie wcale nie było takie oczywiste. - Mamy tu
    do czynienia z problemem, nad którym kilkakrotnie pochylał się już nawet
    Sąd Najwyższy - zaznacza mec. Tadeusz Wolfowicz, pełnomocnik rodziny
    dwóch ofiar.

    Bo oskarżony pędził co prawda ponad miarę, ale miał pierwszeństwo
    przejazdu."

  • 2. Data: 2013-09-14 17:12:01
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 9/14/2013 5:03 PM, DoQ wrote:
> [...]
    > dwóch ofiar.
    >
    > Bo oskarżony pędził co prawda ponad miarę, ale miał pierwszeństwo

    Trochę za wolno jechał do czegoś takiego, a E klasa to nie auto
    absolutnie bez hamulców ?

  • 3. Data: 2013-09-14 17:16:40
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-14 17:12, _Michał pisze:

    > Trochę za wolno jechał do czegoś takiego, a E klasa to nie auto
    > absolutnie bez hamulców ?

    Ano, przy 130 to on ich pewnie pierdolnął...

  • 4. Data: 2013-09-14 17:20:13
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 9/14/2013 5:16 PM, DoQ wrote:

    > Ano, przy 130 to on ich pewnie pierdolnął...

    właśnie bo przy 130 to jednak auto staje na kilku
    odległościach swojej długości, więc coś dziwnego

  • 5. Data: 2013-09-14 17:24:13
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Ano, przy 130 to on ich pewnie pierdolnął...

    Pewnie tak. Rozumiem, ze ten Opel mial prawo do lewoskretu tylko wymusil
    pierwszenstwo ?
    To jest dobry przyklad w jaki sposob dochodzi do kolizji ze scigaczami,
    czyli nadmierna predkosc i skakanie z pasa na pas. Nie ma szans, zeby
    zauwazyc.

    Wyrok nieprawomocny.

  • 6. Data: 2013-09-14 17:31:35
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-14 17:24, Czesław Wiśniak pisze:

    > Wyrok nieprawomocny.

    Szkoda.

  • 7. Data: 2013-09-14 19:02:00
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-09-14 17:03, DoQ pisze:
> [...]
    > dwóch ofiar.
    >
    > Bo oskarżony pędził co prawda ponad miarę, ale miał pierwszeństwo

    Od dawna twierdzę, że gdyby "posiadanie pierwszeństwa" nie było
    traktowane przez sądy i policję jako nadrzędne prawo, praktycznie
    zwalniające od innych obowiązków i zakazów (przynajmniej w znaczeniu
    czynników sprawczych zdarzeń drogowych) a winę przypisywano by tak, jak
    ona się rozkłada rzeczywiście (tak naprawdę bardzo rzadko leży ona po
    jednej stronie) to w ruchu drogowym byłoby zdecydowanie bezpieczniej.

    Dla mnie w sentencji jest zastanawiające jeszcze, jak nisko sąd ocenia
    stratę obojga rodziców zwłaszcza dla człowieka, który tak naprawdę
    zaczyna dopiero wchodzić w dorosłość i do samodzielności mu jeszcze
    pewnie daleko:
    "[Paweł Cz.] będzie musiał pokryć koszty procesu, pełnomocników strony
    przeciwnej i wypłacić 40 tys. zł osieroconemu Dominikowi."
    Jaką część wartości C63 AMG stanowi owe 40 tys. zł, bo IMHO niezbyt
    dużą, a zakładając, że oboje rodzice Dominika zarabiali w okolicach
    płacy minimalnej to kwota ta to zaledwie ok. 1,5 ich rocznego łącznego
    dochodu. Po mojemu to trochę mało. :-/

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 8. Data: 2013-09-14 19:07:35
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-09-14 19:02, R2r pisze:

> [...]
    > "[Paweł Cz.] będzie musiał pokryć koszty procesu, pełnomocników strony
    > przeciwnej i wypłacić 40 tys. zł osieroconemu Dominikowi."

    Fakt faktem, że 4.5 roku za nieumyślne zabójstwo 3 osób to niezbyt dużo.

> [...]
    > dużą, a zakładając, że oboje rodzice Dominika zarabiali w okolicach
    > płacy minimalnej to kwota ta to zaledwie ok. 1,5 ich rocznego łącznego

    Trudno mi uwierzyć w minimalną. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby za 2,5k
    budżetu na rodzinę 2+1 stać było rodzinę na zakup/utrzymanie ASTRY 3.

  • 9. Data: 2013-09-14 19:11:14
    Od: tá´Ź

    Czesław Wiśniak wrote:

> [...]
    > To jest dobry przyklad w jaki sposob dochodzi do kolizji ze scigaczami,
    > czyli nadmierna predkosc i skakanie z pasa na pas. Nie ma szans, zeby

    Nie ma szans zauważyć wielkiego auta jadącego 130? Jesteś ślepy?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 10. Data: 2013-09-14 19:12:33
    Od: tá´Ź

    DoQ wrote:

    > Z dedykacją dla tych co zawsze mieli pierwszeństwo.

    Beznadziejny wyrok, ciężko nie zauważyć dużego Mercedesa, nawet jeśli
    jechał 130 km/h. Wystarczyło patrzeć. Gość z Merca powinien dostać mandat
    za przekroczenie dozwolonej prędkości.

    --
    ss??q s? ??u??ou??