  • 31. Data: 2024-03-15 14:48:35
    Temat: Re: Pierwszy
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Podobnie jak dyrektor banku, który idzie na rok za kraty traci przez ten
    > okres np. milion(y).
    > A drugi na rencie/emeryturze przez ten rok nawet zyska.
    >
    > Oboje za to samo.

    No i jak sąd karę wymierza to uwzględnia jej uciążliwość inaczej niż w
    przypadku przepadku samochodu. Te zabory zaczęły się zresztą od tego, że
    odbierało się coś co przestępca niesłusznie uzyskał przez swoją
    nielegalną działalność a nie tak, jak z samochodami, że się go po prostu
    okrada.

  • 32. Data: 2024-03-15 14:51:49
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 12:50, Jacek pisze:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > Kolejny cymbał który nie chce dostrzec że w ogromnej większości
    > przypadków wartość posiadanego samochodu odzwierciedla status majątkowy
    > posiadacza. Znasz wielu posiadaczy BMW czy twojej Tesli którzy "zbierali
    > całe życie" na nie? Bo ja jakoś żadnego. I nie znam żadnego bogacza
    > jeżdżącego tanim Fiatem :) A w tych nielicznych przypadkach na których
    > usiłujesz zbudować kontestację, sąd skoryguje karę, bo od tego jest.

    Te cymbał, mentalność złodzieja masz.

  • 33. Data: 2024-03-15 14:56:13
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 14:29, J.F pisze:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > No ale tu akurat względnie prawidłowo - wartość zakładam umiarkowana,
    > czyli kara umiarkowana, jakby dostał solidną grzywnę,
    > to by i tak musiał samochód sprzedać.
    > A samochód mu niepotrzebny, bo PJ zabrali :-)
    >
    > Gorzej, jak np ma sprawne inaczej dziecko, musi codziennie na zabiegi
    > wozic, a kosztuje to tyle, ze na lepsze auto go nie stać.
    > A żona PJ ma i może wozić.

    Jeszcze ciągnik mogą mu zabrać. 300 tysięcy w górę.

    > Sąd może dopasować grzywnę do warunków.

    No ale nie przepadek samochodu albo jego równowartości. Jakoś nikt nie
    postulował mandatów w wysokości Tesli za 300 tysięcy bo może by się
    okazało, że jakieś inne wykroczenia są warte jeszcze więcej. No ale
    oczywiście można sobie pleść o tym, że zwykle samochód nic nie jest warty.

  • 34. Data: 2024-03-15 15:04:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 14:35, J.F pisze:

    > W Norwegii, Szwecji - jakoś tak jest :-)
    > Oczywiscie tylko dla odpowiednio bogatych ... i to mi się nawet
    > podoba, tylko znów możliwe przegięcie w drugą strone.
    > Ile zarabiam? Zero. Już księgowy o to dba, żeby było zero :-)

    A to ... masz przypadek w polskim prawie, że jest przepadek
    równowartości auta, którym się jechało. Jak dla mnie wspólnym
    mianownikiem jest mentalność złodzieja.

  • 35. Data: 2024-03-15 15:05:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2024 o 14:30, J.F pisze:

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    > A jak człowiek nie upilnuje ... to wina człowieka ? :-)

    Tak pospolici złodzieje-kieszonkowcy tłumaczą swoje kradzieże.

  • 36. Data: 2024-03-15 15:52:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 14:41:18 +0100, _Master_ wrote:

    > Bo LEWAKI się w tym względzie nie mogą ZDECYDOWAĆ.
    >
    > Czy każdy jest równy wobec prawa i dostaje TAKIE SAME KARY bo każdy ma
    > taki sam żołądek
    > Czy podatki, kary itd powinny być progresywne czyli tak samo DOKUCZAĆ
    > obwinionemu wg jego majątku czy kurwa nawet inteligencji ;-)
    > LEWAKI w XXI wieku nie mogą się ZDECYDOWAĆ o co im chodzi ;-)

    No ale musisz uzgodnic czy "taka sama kara" to taka sama kwota,
    czy taki sam procent rocznego dochodu :-)

    Bo juz chocby z tego zołądka wynika, ze jak biednemu zabierzesz tyle
    samo, co bogatemu, to z głodu umrze :-)

    J.

  • 37. Data: 2024-03-15 15:56:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Mar 2024 14:39:50 +0100, Cavallino wrote:

    > Albo by nie zapłacił.

    To przyjdzie komornik i zabierze ... auto :-)

    > Jak ma go wozić po pijaku, to lepiej żeby nie woził w ogóle.

    Owszem.
    Ale rozwiązaniem może być np blokada alkoholowa w aucie :-)

    J.

  • 38. Data: 2024-03-15 16:06:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.03.2024 o 12:37, io pisze:

    > Może i głupi (przynajmniej chwilowo) ale niekoniecznie winny.

    Winny.
    Do stanu
    > upojenia można człowieka doprowadzić podstępem.

    I będąc podstępnie pijany, ten pijany tego nie czuje i wsiada za kółko.
    Rozumiem.
    I na dodatek nie wiadomo
    > jak konkretny człowiek na alkohol zareaguje.

    No, każdy reaguje na alkohol. Nie reaguje ten, co nie pije.

    > No i nie przekraczasz dopuszczalnej prędkości. Jesteś po prostu świętym.

    Mylisz stan panowania nad pojazdem ze stanem upojenia alkoholowego,
    gdzie statystyki dowodzą, że jest brak panowania. O czasie reakcji to
    nawet nie wspomnę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2024-03-15 18:44:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    e-prawo-juz-dziala-jest-pierwsza-konfiskata-samochod
    u-za-jazde-pod-wplywem-alkoholu,530440.html

    Zerowy - już oddali. Falsestart - niespodzianka - nie ma przepisów
    wykonawczych... nie to żebym był jakoś bardzo zaskoczony...

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,308
    00745,policjanci-skonfiskowali-pojazd-pijanemu-kiero
    wcy-nastepnego.html#s=BoxOpImg4

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2024-03-15 20:13:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 15.03.2024 o 18:44, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,308
    00745,policjanci-skonfiskowali-pojazd-pijanemu-kiero

    Czyli jak wejdą przepisy to zabiorą z powrotem?
    Chyba go ktoś ukradnie. :)

    Robert